A Netflix két éve kezdte el terjeszkedését a mobilos játékok terén, és ha csak az utóbbi egy-két hónapot vesszük alapul, akkor igen csak rákapcsoltak arra, hogy számottevő szereplők legyenek a piacon. A pletykának indult GTA Trilogy bekerülése a szolgáltatásba valóban megtörtént, készülőben van a Squid Game-játék, de ezen felül is több mint 90 játék fejlesztése van folyamatban, és mind "Netflix-exkluzív" cím lesz. Az indie játékok szerelmeseinek pedig olyan gyöngyszemekkel kedveskedik a cég, mint a Hades. És a tervek szerint a mobiltelefonok korlátain is át akarnak lépni egy streaming megoldással, hogy TV-n vagy PC-n is játszhassuk a játékokat.
A rohamosan bővülő katalógus lényege, hogy meglévő Netflix előfizetés szükséges hozzá, ez pedig nem csak a játékosok számára előny. Azokat a játékokat, amelyeket direkt a Netflix számára fejlesztenek a készítők, eleve úgy tervezhetnek meg, hogy nincs bennük reklám, mikrotranzakció vagy bármilyen monetizációs lehetőség, hisz az előfizetés így is-úgyis fedezi ezeket a költségeket. Legalábbis elméletileg.
A Wall Street Journal legújabb riportja ugyanis pont arról számol be, hogy a Netflix most azon gondolkodik, hogy reklámokat vagy játékon belüli vásárlási opciókat implementáljanak a játékokba, vagy egy az egyben megvásárolandók legyenek egyes címek. A streaming óriás egyelőre nem erősítette meg ezt a fejleményt, de ha valóban fontolgatják ezt a lépést, az egyben a meglévő modell kudarcának is tekinthető.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.