Bár a Concord rövid élete már hetekkel ezelőtt véget ért, a játék körüli diskurzus cseppet sem hagyott alább. Nem elég, hogy adott a lehetőség a visszatérésre, ráadásul a használhatatlan lemezek ára az egekbe szökött, most egy bennfentes információ alapján a Firewalk játéka még nagyobb anyagi kudarc, mint azt eddig hittük.
A korábbi értesülések szerint a 8 év alatt fejlesztett játék 200 millió dollárba került a Sony-nak, azonban Colin Moriarty írónak és PlayStation podcast házigazdának egy anonim fejlesztő elárulta, hogy a fejlesztési költségek ennek a duplájára rúgtak. Az ok sokrétű, viszont az tény, hogy még az alfa verzió elkészülte előtt vásárolta meg a stúdiót úgy, hogy már más befektetők pénze is benne volt a projektben. A fejlesztő szerint már akkor 200 millió dollárnál jártak, amikor felvásárolták a Firewalkot, mivel meg kellett vásárolni a részesedést a többi befektetőtől.
Hogy hogyan lehetséges, hogy a fényévekkel sikeresebb Marvel's Spider-Man 2 költségvetésénél is többől készülő játék ekkora támogatást kapott házon belül? Szintén a névtelen forrásra hivatkozva Moriarty azt állítja, hogy "toxikus pozitivitás" lengte körül a fejlesztési munkát, és a PlayStation vezetősége is olyan erős kifejezéseket használt, hogy a Concordhoz hasonló játékok jelentik a PlayStation jövőjét, és egy Star Wars-szintű franchise lesz majd belőle.
A piac és a játék téves felméréséért így igen borsos árat kellett fizetnie a Sony-nak, és a közelgő Marathon kapcsán is aggodalommal viseltethetnek a részvényesek, mivel az a játék is egy live-service cím lesz, szintén 40 dolláros árcédulával.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.