E3 2011: Wii U - hardver, Unreal Engine és a többi

  • Írta: fojesz
  • 2011. június 8.
  • Érdekesség
Link másolása
A tegnapi konferencia után egy maréknyi kisebb-nagyobb információ látott napvilágot a Wii U kapcsán: megjöttek az első részletek a hardver kapcsán, szó esett az esetleges Unreal Engine támogatásról, emellett az Activision is bejelentette, hogy fejleszt majd a Wii U-ra. A Nintendo részvényesei csalódtak.

Az első információk a hardverről

A Nintendo konferenciája után elérhetővé váltak az első részletes specifikációk is a Wii U-ról. Eszerint maga a kontroller 1,8 hüvelyk vastag, 7 hüvelyk hosszú és 10,5 hüvelyk széles lesz, a rajta fekvő érintőkijelző 16:9-es képarányú, 6,2 hüvelyk átmérőjű. Az eszköz beépített akkumulátort kapott gyorsulásmérővel, giroszkóppal, rezgőmotorral, előlapi kamerával, mikrofonnal, hangszórókkal, két - 3DS-en található darabhoz hasonló - analóg karral, és megtalálható rajta a klasszikus gombkiosztás, illetve egy ceruza is jár majd mellé.

A Wii U kompatibilis lesz az összes Wii-játékkal és kiegészítővel, HDMI-csatlakozóval szerelték fel, de lesz rajta komponens, S-video és kompozit bemenet (a gép a 480i-s felbontástól az 1080p-sig mindent ismert), illetve kapunk hatcsatornás audio kimenetet is. A Wii U a Wii-hez hasonlóan 12 centiméteres lemezeket használ, azonban azt nem tudni, hogy mekkora tárhely lesz ezeken - a pletykák 25 GB-ról szólnak. A gépet belső memóriával is felvértezték, de a szabad hely SD kártyával és külső merevlemezekkel is bővíthető - a Wii U-n négy darab USB-port lesz.

A gépben egy többmagos IBM processzor zakatol majd, ez a kék óriás megjelölése szerint 45 nanométeres csíkszélesség mellett készült. Az órajelről nem hallottunk semmit, de állítólag a Wii U sok-sok DRAM mellett ugyanazt a technológiát használja, mint a Jeopardy nevű kvízjátékban két ember is elverő Watson szuperszámítógép. A grafikus chipet az AMD szolgáltatja, ezt a gyártó is megerősítette: erről annyit lehet tudni, hogy egy spéci Radeon HD lapkáról van szó, amelyik támogatja a HD grafikát, a multimédiás gyorsítást és a többképernyős megjelenítést is.

Végre jön az Unreal Engine?

Az Epic eddig nem állt elő az Unreal Engine-nel a Nintendo-platformokon, mondván, hogy azok a gépek nem eléggé erősek a motorjához, de elképzelhető, hogy a Wii U esetében a helyzet változni fog. A Wii U teljesítményét prezentáló madaras techdemó valóban lenyűgöző volt, és állítólag az a helyzet, hogy ezt bizony az Unreal Engine hajtja. Az Epic nem erősített meg semmit hivatalosan, de Mark Rein, a csapat fejese a Twitter-üzenetében utalt rá: "No announcement to make today but let's just way 'Water meet fish'."

 

Az, hogy a Wii U erősebb lesz, mint a Wii, az eddig sem volt kérdéses, az E3-on bejelentett címek egytől-egyig komoly hardvert követelnek meg. Más kérdés, hogy a levetített jelenetek még az adott játék PC-s, PS3-as és Xbox 360-as változataiból voltak kiemelve - ezt maga Reggie Fils-Aime erősítette meg. Mindez persze nem meglepő, a Wii U-ra még egy évet kell várni, de Fils-Aime ígéretei szerint a játékok pont úgy festenek majd a Nintendo platformján, mint a többin, és ezzel együtt ők a külsős fejlesztők számára is szimpatikusabbá váltak.

Amit még nem tudtunk a játékokról

Bár a Nintendo konferenciáról hiányzott, az Activision Publishing vezérigazgatója, Eric Hirshberg utólag megerősítette, hogy természetesen a kiadó is támogatni fogja a Wii U-t. "Csak a saját felelősségedre fogadj a Nintendo ellen!" Hirshberg arról már nem volt hajlandó nyilatkozni, hogy mégis mivel készülnek az új platformra.

Az Electronic Arts szintén nem szolgált konkrét bejelentéssel, csupán a háttérben futó montázs alapján lehetett találgatni, hogy mire készülnek. Az EA Sports egyik fejese végül elhintette, hogy a FIFA valószínűleg a nyitócímek között lesz, és azt is megemlítette, hogy terveik szerint a teljes HUD-ot áttennék a Wii U kontrollerére, így a tévén már csak a színtiszta játékot látnánk. A lényeg az: az EA mindenképpen pluszt akar kihozni a Wii U-s játékokból.

A Tecmo Koei a Ninja Gaiden 3-at mutatta be a tegnapi konferencián, azonban nem árt tudni, hogy a Razor's Edge alcímet viselő rész önálló játék lesz, ami majd bizonyos szinten kötődik majd a PS3-as és az Xbox 360-as változatokhoz.

Csalódtak a befektetők

A Wii U abszolút megosztja a közönséget, és ez látszik a Nintendo-befektetők reakcióján is. A tegnapi bejelentés után a részvényárak 5 éves mélypontra kerültek, a 7,5 százalékos zuhanás után 16610 jenes árnál álltak meg. Átlagosan 724 ezer Nintendo-részvény szokott gazdát cserélni egy nap, ez a szám most 1,67 millióra nőtt. Az elemzők szerint a túlzott elvárások húzódnak meg a háttérben, az emberek sokkal nagyobb szenzációt vártak, de végül csak azt erősítette meg a Nintendo, amit egyébként is tudott mindenki.

Az árról egyelőre nem tudunk semmit, de Reggie Fils-Aime azt kikötötte, hogy a konkurenciához képest versenyképes "értékkel" rukkolnak elő - ehhez igazítják majd a Wii U árcímkéjét is. A konkurenciától eddig egyedül a sonys Shuhei Yoshida szólalt meg, aki szerint nagyon érdekes a Wii U, és biztos benne, hogy a PlayStation Vita fejlesztői áthoznak majd néhány ötletet az új platformról. (Ezzel egyúttal finoman le is oltotta a Nintendót, elvégre bizonyos fícsörökre a Vita-PS3 kombó is képes lesz.)

6.
6.
shatterhand
nem azért, de pl ha ólcson adják akkor ennyi erővel az ember vehetne majd egy ps3at vagy egy box360at
és azon több normális játékot is talál

Nem tudom megsaccolni,hogy nyernek-e ezen a gépen, de lehet most melléfogtak.
5.
5.
lukaka
#2: Emondom,hogy pont a NINTENDO volt eddig is a elsőhegedűs (szerintem nem megérdemelten) csak az utobbi 2-3 honapba eset vissza de igy is megnyerte ezt a generáciot
4.
4.
Hát érdekes dolog kezd kialakulni ! Szerintem 3 hardcore konzol felesleges. A kettő is néha túl sok, mivel minden egyre inkább a multiplatformról szól mert ez éri meg igazán a kiadónak, így jelentőségét veszti, hogy ki milyen konzolon is játszik igazán. Nyilván mindig lesznek exkluzívok amin ha bukni nem is fog egyik fél sem, de ott fog motoszkálni folyamatosan a gondolat, hogy vajon mennyi ment volna el multiplatform esetén és egy-egy címnek meg lesz az ellensúlyozó párja a másik oldalon is (többé-kevésbé). Ebben kellene iszonyatosan nagyot ugrani a Nintendónak, ami eddig sem sikerült nekik, így kétlem, hogy ezután ez másképp lenne !
Casualt részben bukni látszanak, ebbe rondított bele a Sony és az Ms is, ezzel még inkább próbálva elmosni a határokat. Amiért most a N. próbál a hardcore felé is nyitni. Ha az új készülék nem ad valami olyan plusz élményt, mint anno a whee :) akkor ez már nagyon eső után köpönyegnek kezd sejleni...

Ebbe végképp az tudna nagyon belerondítani, ha pc-re kijönne egy olyan védelem / tároló ami hardware szinten véd, tehát cpu, gpu, fpu, physix chip van mondjuk rajta és elengedhetetlen a játék futásához, tehát komoly emulációs folyamatok futtatása árán lehet csak kiváltani és maga a hordozó nem lenne kapható kis-kereskedelmi forgalomban. :)))
3.
3.
daenath
Hat meglassuk mire lesz jo a Wii-U, de a 3DS-tol se estem hasra, pedig hogy hypeoltak :) Inkabb a Vita-ra gyujtok penzt mint erre, mar csak azert is mert a Nintendo a SNES ota csak a casual retegnek gyartja/ontja a jatekokat, hiaba igertek elotte annyit (lasd 3DS)
2.
2.
Lordnekroseth
oooooooo HAHAHAHAHA. Na a nintendó nem bírja már cérnával. Elege lett hogy csak másodhegedűs...most meg bele fog szakadni akkorát akar. Persze azt be kell vallani az u engine jól hangzik....de a nintendó conzolokkal a a baj hogy KURVA kevés játék jelenik meg rá,kevés FAJTA játék jelenik meg rá és még kevesebb szerezhető ált be. Ez pedig még így is el fogja ilyeszteni a felhasználókat. Túl van specifikálva mindig 1 -2 tipusú játékra abból van egy halomnyi és itt kifújt a konzoljuk ált. Azért kiváncsi leszek egy 5-8 év mulva persze hogy fogok erre viszagondolni mikorra igazán beindul(hat) ez aaz egész. Már persze ha addigra még valaki emlékezni fog arra hogy ők mit mondtak most.
1.
1.
huszti
hát azért a graftól nem ájultam el...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...