Egyre nagyobb szerep jut a PC-nek és a mobilnak a Sony stratégiájában
- Írta: fojesz
- 2022. május 26.
Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnöke üzleti előadást tartott a minap, ahol több érdekes részletet is megosztott a cég tervei kapcsán. A legfontosabb, hogy leszögezte: a Sony jelentős átalakulás előtt áll, mert bár a PlayStation Studios kiváló single player játékokat szállított az elmúlt évtizedekben, ezzel lekorlátozták magukat a videojátékos piac egy szűk szegmensére.
A Sony márpedig terjeszkedne, ennek az egyik legfontosabb eleme pedig az, hogy a stratégiájukban egyre nagyobb szerephez jut a PC és a mobil: érdemes megnézni a fenti diát, a cég azt tervezi, hogy a 2025-ös üzleti évre már ezt a két platformot célozza a megjelenéseik fele - a következő, most júniusban kezdődő üzleti évben még 70 százalékos előnyt fognak élvezni a PlayStation-konzolok. (Érdemes megfigyelni ugyanakkor, hogy a PS4-gyel már egyáltalán nem számol a Sony addigra.)
A terjeszkedési stratégia másik pillérét a live service-játékok jelentik: azt már tudjuk egy ideje, hogy a Sony rágyúrna erre a műfajra, Ryan most ezt úgy pontosította, hogy jelenleg tizenkét live service-cím készül náluk, amelyek közül kettő már a következő üzleti évben bemutatkozhat. Az elnök úgy gondolja, ha mindent jól csinálnak, exponenciálisan több játékosuk, illetve exponenciálisan több fizető játékosuk lehet, és ha a live service-projektjeiknek csak egy töredéke jön be, már az is jelentős hatással lehet az átalakulásukra. A Sony egyébként egyetlen játékát tekinti jelenleg live service-programnak, ez az MLB The Show 22.
Ryan egyébként a PlayStation VR2-re is kitért, megjegyezve, hogy több mint húsz nyitócíme lesz az új VR-szemüvegnek - ebben természetesen first-party és third-party címek is megtalálhatóak.
Az a single player katalógus kép pont jó minden jöhet onnan pcre :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.