Komoly átszervezések, bezárások az Embracer háza táján

  • Írta: pandaril
  • 2023. június 13.
  • Gyászhír
Link másolása
A kiadónál átalakítják a vezetői struktúrát, és valószínűleg jó pár stúdiót bezárnak, ezzel több fejlesztés alatt álló projekt kapja meg a selyemkötelet. Pontos részleteket még nem árult el a CEO nyílt levele, azonban nem túl bizalomgerjesztő.

Az Embracer Group az a név, amely hallatán a játékosok nagy része nem tudja megmondani, hogy kicsodák is. Tény, hogy nem egy olyan régi, patinás névről van szó, mint amilyen a Ubisoft vagy Capcom, akik közvetlen kiadóként állnak az AAA-s játékaik felett, holdingcégként azonban az Embracer a piaci térfoglalása megkérdőjelezhetetlen. Ha a hozzájuk tartozó stúdiókat és IP-ket nézzük, akkor bizony egy igen komoly játékipari szereplőt láthatunk magunk előtt.

Tomb Raider, Deus Ex, Dead Island, Saints Row, Legacy of Kain – hogy csak néhányat említsünk azok közül a franchies-okból, amelyeket a vállalat birtokol. Azonban ekkora tőke egy helyre való összesűrűsödése veszélyes is lehet, hogy ha a központ meginog.

Ez történt az Embracer Grouppal is, amely sorra vásárolta fel a kisebb-nagyobb stúdiókat, míg végül a legutóbbi ilyen akciójuk füstbe ment, a cég részvényei pedig ennek hatására 40%-os mélyrepülésbe kezdtek. Most a vezérigazgató, Lars Wingefors nyílt levélben szólt úgy a játékosokhoz, mint a cég alkalmazottaihoz. A levél elején a cég stratégiáját vázolta fel, ami szerint a komoly felvásárlások időszakát követően most belekezdenek az átszervezésekbe és az optimalizációkba, hogy egy karcsúbb, de ugyanakkor hatékonyabb és erősebb cégként kerüljenek ki az átalakulásból.

A kulcsszó itt a karcsúbb, a jelenlegi közel 17.500 alkalmazott egy részétől az év végéig megszabadulhatnak. Ezen felül az optimalizáció másik lépése, a költségcsökkentés is fontos szerepet játszik majd a cég életében, ami stúdió bezárásokat és projektek elkaszálását jelentheti.

Természetesen nem csak rossz hírekről van szó a levélben, a fájdalmas újraszervezést követően a cég valóban ütőképesebb lehet, és a felvásárlások helyett immár a meglévő portfólióra fókuszálhatnak. A közeljövőben megjelenő játékok eddigi pozitív visszhangja is bizakodásra ad okot. A Remnant II, a Warhammer 40.000 Space Marine 2, az Alone in the Dark reboot vagy a PayDay 3 is jó fogadtatást kapott, a Dead Island 2 pedig túlszárnyalta a cég elvárásait.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...