Dupla frissítéscsomaggal bővült a Lords of the Fallen

  • Írta: Nyuszcica
  • 2023. október 15.
  • Bejelentés
Link másolása
A Hexworks kiadta az első két PC-s frissítését a Lords ot the Fallen című souls-like videójátékához: az újdonságok ismertetése mellett a fejlesztők megköszönték a játékosoknak a hibák jelentéseit.

 A nemrég megjelent souls-like akció szerepjáték, a Lords of the Fallen fejlesztői nem unatkoznak, ugyanis a tegnapi és a mai napon is útjára indítottak egy frissítéscsomagot. A ma megjelent kísérőlevélben megköszönték a játékosoknak azt, hogy jelentették a hibákat és hogy együtt tették jobbá ezt a sötét, fantasy világot. A mai update végre pontot rakott a DLSS Frame Generation problémájára, ugyanis a többszörösen jelentett hibás működés miatt a fejlesztők először deaktiválták azt. 

Ám valakiknél nem okozott kellemetlenséget játszás közben ez a beállítás, ezért visszakérték a Hexworks-től. Emiatt ma már újból könnyedén elérhető a funkció, ezúttal a Settings menüpont alatt, opcionálisan. Az 1.1.193-as és az 1.1.191-as frissítés még sok más esztétikai újítást hoz, plusz a harcok közben felfedezett bugokat is javítja, mint például a hátulról való támadás extra sebzését. Ha kíváncsiak vagytok a részletekre, akkor kattintsatok ide és olvasgassatok kedvetekre! 

9.
9.
crytek
Elkészült a techpowerup tesztje is

https://www.techpowerup.com/review/lords-of-the-fallen-performance-benchmark/5.html

és a PCGH-é is..

https://www.pcgameshardware.de/Lords-of-the-Fallen-Spiel-12615/Specials/Test-Release-Benchmarks-1431343/
8.
8.
Doomsayer
#6: Egyébként ez már a többedik teszt, amit mostanában kukkantok, hogy úgy lövik be a tesztgépek szintjeit, hogy 2080Ti, 3080 és utána meg 4090. Először is a 2080-asok közül szerintem egész kevesen használnak, de ha tippelnem kéne, akkor leginkább a 2080 Super-t tolják, vagy a sima 2080-ast. De inkább megnézem Steam-en, szeptember:

2080Ti=0,40%
2080 =0,47%
2080S =0,54%

Mondjuk ennél jobb az a kártya és többre számítottam. Utána jön a tesztekben a 3080.

3080 =2,16%
3080Ti=0,79%

Szóval a 3080Ti több, mint bármelyik 2080, de a sima 3080 meg egyenesen a többszöröse.
És itt jön az érdekesség, legalábbis számomra, mert azt akartam kihozni a kommentből, hogy irreális mindent a 4090-el tesztelni, mert a 4080 jóval logikusabb választás és biztos több embernek is van, mint 4090... erre ez lett az eredmény Steam-en:

4080 =0,53%
4090 =0,73%

Ezek szerint, akik drága kártyát gondoltak venni, azok közül érzékelhetően többen vették meg a legdurvább 4090-es kártyát, a számomra logikusabb 4080 helyett... Minden esetre így nem állíthatom, hogy a tesztek a hardver eloszlása szempontjából logikátlanul vannak elkészítve, de az igaz továbbra is, hogy ha 4080-asod van, akkor nem kapsz egy kvázi képet arról a tesztekből, hogy egy adott játékban az hogy szerepel. Az nvidia most elő akar rukkolni a 4080Ti-vel és állítólag azonos áron, ami tök jó, mert akkor az lesz majd a tesztekben és ezzel együtt elavulttá is teszik az egy éves 4080-asokat is... ami 4080-asok gondolom továbbra sem lesznek a játék tesztekben azokon kívül, amikor a kettőt hasonlítják össze. A 4080-as tehát szerintem, úgy járhat, mint a 2080-as, hogy igen baromi jó kari, de nem vették meg az ára miatt, amikor 1-2 év múlva meg el kell adni, akkor meg az lesz a legnyomorékabb verzió. A 4090-es vásárlóknak meg nem számított a pénz.

Lehetne erről továbbra is értekezni, de az is érdekes ezen anyagok fényében, hogy talán csak a Digital Foundry-nál az Alex említ játékokat egy Ryzen 5 3600X és 2060 Super alatt, illetve még a Daniel Owen szokott mindenféle gépeken tesztelgetni és erről rizsázni. A többi teszt meg csak a fél százalékoknak nyújt pontos adatot, így a többieknek meg csak hozzá képzelőst.
Amúgy itt van az első 10 legnépszerűbb videokari a Steam-ről, ami mögött az első szám, hogy a játékosok mekkora hányadának van ilyen, utána pedig az van, hogy +/- mennyi volt a változás 2023 aug és szept között.

NVIDIA GeForce RTX 3060 6.27%+1.40%

NVIDIA GeForce GTX 1650 4.78%-0.33%

NVIDIA GeForce RTX 2060 4.69%+0.75%

NVIDIA GeForce GTX 1060 4.69%+0.38%

NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti 4.04%+0.51%

NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU 3.83%-0.46%

NVIDIA GeForce RTX 3070 3.62%+0.42%

NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti 3.12%-0.14%

NVIDIA GeForce RTX 3050 2.59%-0.04%

NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER 2.54%-0.03%

NVIDIA GeForce RTX 3080 2.16%-0.09%

Jóformán base line úgy kéne kezdődnie a teszteknek, hogy GTX 1060, RTX 2060 és RTX 3060. De ez csak az én véleményem így korán reggel.
7.
7.
delphijos
#6: "egy game ami nem is néz ki jól"

Az általad linkelt cikkből (még csak nem is én mondom ): "one of the best examples of UE5" "The game looks incredible on PC"

"csak ha ugye használod a felskálázást"

"if you don’t have a high-end GPU and don’t want to use an upscaler at 4K, you should stay away from its Ultra settings"

Elég csak visszavenni az Ultra-ból.
6.
6.
crytek
Meg is jött a tesztjük...

https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/lords-of-the-fallen-benchmarks-pc-performance-analysis/

Doomsayer: Sehol nem mondtam hogy totál játszhatatlanok,csak valahogy nem tudom elfogadni hogy adott egy game ami nem is néz ki jól és egy 800 ezres vgan sincs meg a "normális" fls csak ha ugye használod a felskálázást.
Konzolon ok a dolog mivel ott tudom hogy amit latod az jó ha pcs high grafika és az konzolon se natív.. pcn is rengeteg fpst hoz ha ultra helyett highon tolod.
De a konzol nem egy 1+ millió gép hanem egy 185 ezres konfig..amitől nem mellesleg sokan ugyanugy a 4K 60at várjuk :)
5.
5.
delphijos
#4: Megmondom mi az oka. Konzolon minimális kontrollod van, és a játék szépen be van lőve médium-high részletességére, és szépen csinálja a “háttérben” a dinamikus felbontást, és úgy érzed , na, ez f@sza, minden megy “simán”. Ezzel szemben PC-n van millió config beállítás, és vége van a világnak ha valamelyik csúszkát esetleg le kell húzni ULTRA-ról, mert akkor már fos optimalizálatlan a port. Úgy hogy PC-n szinte “végtelen” a hw kombináció. Van akinek erős CPU van, kevés RAM, esetleg fordítva, a VGA-ról meg nem is beszélve, vagy az OS-ről, hogy mi fut még, mihez, milyen driver, stb…. Nehéz mindenre lőni. Nem kell messzire menni, már az kihívás hogy az S/S meg az S/X portot összelőjék valahogy, hogy hol mit kell változtatni. Nem mondom hogy nincs rossz PC port, de igen, azt se játszuk hogy ha a DF nem élvez el valamitől vagy talál valamit, akkor az játszhatatlan PC-n. Azt meg már csak mellékesen említem hogy falra mászok attól hogy a PC-ről úgy beszélnek sokszor mintha mindenkinek HIGH END gépe lenne, és PC-n az alap a 4K/ULTRA gaming, amikor sokszor nemhogy az erre jó PC HW, de még 4K monitor sincs.
4.
4.
Doomsayer
#3: "a konzol említése talán nem szerencsés"

Nem, egyáltalán nem szerencsés, pl az általad említett dolog miatt sem, csak azért nem álltam meg az idecitálását, mert cry úgy csinál néha, mintha PC-n minden totál játszhatatlan lenne és nincs erre semmi megoldás, miközben konzolon meg nem is hallottak volna az ő egyik állandó vesszőparipájáról, a DRS-ről és minden mega durván menne natívan, miközben a TV 120-as korlátjába állna bele minden konzol cucc a képtöréssel a 144+ fps miatt...

És hát valóban játékonként változó a dolog, de a legtöbb esetben hiába te vagy a sólyomszemű és digital foundry-n nevelkedett gamer joe, de bármit teszel és akkor sem látsz más különbséget még távcsővel sem egy amúgy ultrára rottyantott játékon, ha egy vagy két setting high-ra van visszavéve. Ott indulok, hogy nálam soha nem írta ki egy játék sem, hogy ultra, mert az ilyen Motion Blur-t, Chromatic Aberration-t, meg Film Grain-t is azonnal off-ra teszem és akkor azt írja, hogy custom. És semmi bajom nem lett tőle. Valamint nem kevés pénzt megspóroltam a több zsák gipszen, amit nem kellett megvennem, hogy begipszeljem a hülye effektekbe beletörött látásomat.

3.
3.
delphijos
#1: Egyrészt ott van amit Doomsayer írt, hogy a szoftveres GI felzabálja a CPU-t ( bár a konzol említése talán nem szerencsés, mert ott eleve nem ULTRA beállítás van ) , és és ugye az RT is sokrétű, a minőség is fejlődik , azért ne várjuk már el hogy a 4090-nek MINDENT vinnie KELL ULTRA-n 4K-ban minimum 60-al, mert különben a játék szar. Persze ettől még lehet optimalizálatlanság, de 5 éve is mást jelentett az ULTRA. Azért nem ördögtől való valamit nem csutkára tekerve játszani.
2.
2.
Doomsayer
#1: Ezzel szemben még a minimum 1060-ason is 60 fölé lehet lőni az fps-t. Gondolom a Lumen (szoftveres ray tracing az UE5-ben) okozza, hogy egy 4090-es ne bírjon 60-at benne, de hát ugye azt kell akkor tenni, mint konzolon: bekapcsolni az FSR-t, vagy a DLSS-t, aztán kb 50%-ot növekszik az fps. Legalábbis az Unreal 5 motoros játékokal általában így van. Vagy ugye nem csak rottyra vágod a holmit, hanem kikapcsolod, vagy lejjebb veszed az említetteket. Persze nem védem a cuccot, nem játszom vele és nem is fogok szerintem, csak ha még 7-8 éves gépekeen is jól elmegy fullhd-ben, akkor kár úgy beállítani, hogy még 4090-en sem fut.
1.
1.
crytek
Jó lett ez is natívba a 4090el sincs meg az 50 fps..

https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/lords-of-the-fallens-ultra-settings-are-next-gen-can-drop-to-40fps-at-native-4k-on-nvidia-rtx-4090/

https://youtu.be/U81K2CMEUzM?si=1zV2QvsmvwNeKtVL
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...