További leépítések várhatók a Microsoftnál

  • Írta: aronsz
  • 2024. május 9.
  • Pletyka
Link másolása
Csupán napokkal azután, hogy a vállalat négy játékfejlesztő stúdiót is bezárt, a Bloomberg értesülései szerint újabb leépítések vannak a láthatáron, ahogy a Microsoft tovább próbálja csökkenteni a költségeit.

A héten korábban 4 Bethesda Softworks stúdiót is bezárt a Microsoft. Akkor azt írtuk, hogy Matt Booty egy belsős köremailben értesítette a vállalat dolgozóit az átszervezésről, aminek ugyan négy stúdió áldozatául esett, de a dolgozók egy része folytathatja a munkát, csupán másik csapattal.

Azonban alig emésztettük meg ezt a hírt, a Bloomberg máris azt állítja, hogy újabb leépítésekre készül a Microsoft. Jason Schreier cikkében belsős forrásokra hivatkozva állítja, hogy az Xbox “önkéntes végkielégítési megállapodásokat” ajánlott a ZeniMax dolgozóknak az utóbbi időben, lényegében ezzel kivásárolva őket a szerződésükből. A cikk szerint főként producerek és minőségellenőrök voltak érintettek.

Ugyanezek a források beszéltek arról is, hogy a Microsoft még nem végzett, további leépítések várhatók a jövőben. A vállalat szóvivője nem nyilatkozott az ügyről. A Bloomberg azt írja, hogy korábban Matt Booty úgy nyilatkozott a bezárásokról, hogy túlságosan szerteágazó volt a stúdió rendszerük, emiatt sok vezető azt érezte, hogy nincs elég embere.

Bár eddig hivatalosan nem derült ki, hogy mi állt a héten korábban bejelentett bezárások mögött, a Bloomberg erre is talált egy potenciális megoldást: tavaly a Tango és az Arkane is adott ki játékokat, most pedig új projektekbe kezdett volna, ami új dolgozók felvételével járt volna – ami éppen ellentétes azzal, amire a Microsoftnak szüksége van.

Az elmúlt évben gyakran érkeztek hírek különböző leépítésekről, amelyeknek az egyik legnagyobb szereplője a Microsoft, aki január végén bejelentett, közel 2000 főtől válnak meg. A szorgos átszervezésnek egyik oka lehet, hogy az elmúlt években a vállalat minden reményét a Game Pass-be fektette, ami viszont nem muzsikál olyan jól, mint amire a Microsoftnak szüksége lenne.

5.
5.
warden
#4: Rosszul fogalmaztam, a közepest a stúdió alatt dolgozói létszámra értettem nem a minőségre. De az hogy a Tango utolsó két játéka legjobb szándékkal is max pár százezer embert érdekelt az mindent elmond és hiába a 90+ os értékelés számomra gyenge és ötlettelen játékok voltak de kinek mi. Az elmúlt több mint 5 évben rengeteg jobbnál jobb alkotás született akár 2-3 vagy 10-20 fős csapatoktól amik rengeteg embert érdekeltek csak pár példa: Stardew Valley, Hades, Undertale, Cuphead, Vampire Survivors, Rimworld, Bright Memory. Majdnem egy óráig lehetne sorolni ezeket a címeket és akkor nekünk van egy Tango Gameworks akik elvileg a Bethesda majd MS égisze alatt jóval több mindent megkaptak a fejlesztésre és erre voltak képesek.
4.
4.
delphijos
#1: A neten mindenki profi fejlesztő, minden játék csak az előző reskin-elt verziója, amit ő maga összedobott volna pár hét alatt…. A Tango Gameworks játékait azért “közepes indie”-nek titulálni… már ne is haragudj…. Egy közepes indie játék az mondjuk egy Parking Tycoon….. pont egy Hifi Rush kategória valóban.
3.
3.
sasncore
#1: Felvásároltak mindent, nem saját studio-k. Érted? Megvették, majd kretén túlfizetett veztetőkkel tönkre tették őket (lásd Nokia trójai falova, majd felvásárlása és bukása). Majd jön az a.i. generált trágya kupac, az való a fajtádnak.
2.
2.
TrishtanAG
"Tango Gameworks 14 év alatt 4 közepesen jó játék, átlagosan 3,5 évente adtak ki egy olyan játékot amire egy közepes indie stúdió is képes."
Hát persze, bármelyik indie letesz egy Hi-Fi Rust meg Evil Withint. Hmm, mondjuk én nem ágállnék ellene, tegyenek.
1.
1.
warden
Amelyik stúdió nem tud 2 évente valamilyen közepesen jó / egyedi játékot vagy 4-5 éven belül magas színvonalú AAA játékot kiadni ott komoly gondok vannak és nyugodtan szélnek lehet ereszteni őket. Ahogy gyorsan átnéztem én a MS stúdiók harmadától azonnal megválnék.
Nem értem miért védi valaki a mostani bezárásokat:
Arkane Austin-t a Redfall után azonnal bezártam volna és 1 év alatt sem tudták rendbeszedni a játékot.
Alpha Dog Studios-ot inkább nem is kommentálom
Tango Gameworks 14 év alatt 4 közepesen jó játék, átlagosan 3,5 évente adtak ki egy olyan játékot amire egy közepes indie stúdió is képes.
*szerk: ott van a The Initiative 5 éve fizetik őket és EGY mozgókép nincs a játékból. Elképesztő.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...