Amikor a Halo: Reach neve először felmerült tavaly nyáron, mindenki Eric Nylund előzményeket bemutató novellájával, a The Fall of Reach-csel azonosította a játékot. A találgatások hellyel-közzel igaznak is bizonyultak, az emberiség és a covenant haderők háborúját bemutató legújabb rész azonban egy teljesen új, eddig sosem látott szemszögből közelíti meg az eseményeket.
A 2500-as évek közepén, a Halo: Combat Evolved eseményei előtt járunk. A földi csapatok gigászi űrhajókkal kutatják az űrt, sorra kolonizálják a világegyetem bolygóit, egy napon azonban bekövetkezik az, amitől évszázadok óta tartottunk. Idegen erők tűnnek fel a sötétben, az első fenyegetés után pedig kezdetét veszi az emberiség legnagyobb háborúja. A covenant seregek sorra rohanják le a bolygóinkat, akkora erővel támadva ellenünk, hogy félő, még a Spartan-program se képes őket megállítani.
A játék az invázió első állomására kalauzol el minket, oda ahol az egész háború elkezdődött. A Spartan III-as katonákból álló Noble csapat tagjaként egyedül maradunk a lemészárolt bolygón, menekülnünk kell, de egyúttal gondoskodni arról is, hogy az idegenek ne érezzék jól magukat a bőrükben.
A Reach bolygót még egyetlen Halo játékban sem láthattuk, most viszont fény derül minden titkára. Megismerhetjük a városait, a vidéki területeket, magunkba szippanthatjuk az atmoszféráját, és egyben tanúi lehetünk a bukásának is. A történet a legenda egyik legszomorúbb részét mutatja be nekünk, Reach a végnapjait éli, haldoklik, a lakónegyedeket lebombázták, az erdőket letarolták, a hajdan volt legnagyobb katonai bázis pedig immáron romokban hever. A kalandok során bejárhatjuk a bolygó minden fontos létesítményét, megfordulunk majd a UNSC központban, a telepes negyedben, az erdőben, és az idegenek bázisán is, ami rengeteg izgalmas pillanatot kölcsönöz majd a játéknak.
Az új Halo minden korábbinál sötétebb és félelmetesebb lesz. A covenant katonák teljes pusztítást fognak végezni, az árnyékból támadnak majd ránk, és nem lesz egyetlen olyan példány sem, ami ne akarna minden erejével kinyírni minket. Egy kőkemény invázióba csöppenünk tehát, a covenantok itt még nem tanulták meg a nyelvünket, a háború kezdeti időszakának köszönhetően pedig még nem ismerjük őket, ami mindkét oldalról sok érdekes helyzetet teremt majd.
Ezt az adrenalinnal fűtött hangulatvilágot fokozza még a rendezés és a design is. Az eddigi Halo játékok hosszan elnyúló, dokumentáló átvezetőit felváltják a háborús jelenetek, melyek kamerakezelése is olyan lesz, mintha egy igazi forgatócsoport loholna mindig a nyakunkban. A rohanós részeknél ide-oda billeg majd a kamera, amikor warthogokkal száguldunk akkor olyan lesz, mintha egy másik autóval követnének minket, a párbeszédek pedig sokkal emberibben, érzelmesebben fognak alakulni.
A csapatunkat alkotó Noble katonák egyébként vadi új prototípusok, akiket közvetlenül a Master Chiefet is teremtő Spartan II program után kezdtek fejleszteni, harmadik generációs katonák lévén pedig nem csak olcsóbb és egyszerűbb az előállításuk, de a harcmezőn is jobban megállják a helyüket. A Noble vezetője Carter lesz, az S-259 számot viselő, szétkarmolt páncélú katona, a csapat legkeményebb, minden összecsapásban elsőként megmozduló tisztje. Kat-320 a főnök legrégebbi és legjobb barátja, aki azon kívül, hogy a team egyetlen hölgy tagja, robotkarjának köszönhetően még a legerősebb katona is mindközül. A felsorolás itt még nem ért véget, az alakulat sorát bővíti ugyanis Jun-266, a csendes gyilkosként ismert Emile-239, a Spartan II-es Jorge-052, illetve az általunk alakított Noble-6 is. De nem csak a mi oldalunkon, hanem a covenant fronton is lesznek új katonák, bemutatkoznak majd például a lassú, de erős skirmisherek, melyeket amolyan bástyaként használnak majd az idegenek a legfontosabb állomásaik védelmére és ismét visszatérnek az elite-ek is.
Az arzenálunk is bővül majd, lesz például egy Designated Marksman Rifle nevű távcsöves fegyverünk, ami a hagyományos sniper és a nagy teljesítményű közelharci fegyverek kereszteződéséből jött létre, és ami egyetlen lövéssel halálos tud lenni, ha megtanulunk vele célozni. Persze a régi jó stukkerek is visszatérnek majd, lesz csipa, assault rifle, és pisztoly, de az ellenfelektől is tudunk majd megint rabolni. A covenantok új fegyvere a needle rifle, ami első blikkre egy hagyományos sorozatlövőnek látszik, ám ha háromszor eltalálunk vele valakit, akkor a golyók berobbannak, és azonnal szétszakítják a szerencsétlen ellenfél testét.
Már egy Spartan is kemény felfordulást tud okozni a harcmezőn, a Halo: Reach viszont megmutatja, hogy mi történik, ha hat, továbbfejlesztett katona veti bele magát a csatába. Epikus összecsapások, hatalmas robbanások, megállíthatatlan rohamok és drámai fordulatok várhatóak a játékban, lesz minden, amit csak el tudunk képzelni egy ilyen helyzetben. Ezzel együtt az egy képernyőn megjelenő karakterek száma is nő majd, a Halo 3 eddigi legfeljebb húsz szereplője helyett negyven gép által irányított ember, és még húsz jármű fog minket célkeresztbe venni, úgyhogy mindenre lehet számítani, csak üresjáratokra nem.
A játékmenetet leginkább úgy kell majd elképzelni, mintha a Halo 1 és az ODST legjobb részeit kevernénk össze egyetlen akciódús masszába. Lesznek nyomozós részek, egyes helyeken bizonyítékokat és mindenféle tárgyakat kell majd gyűjtögetnünk, hogy megfejtsük az idegenek titkát, de visszatérnek a nyílt terepen való összecsapások és a csapatharcok is. Újdonság lesz viszont az éjszakai lopakodás, melyek során csendesen kell majd megölnünk az őröket anélkül, hogy azok felébresztenék a táborban alvó társaikat.
Az egyszemélyes kalandok mellett természetesen ezúttal is lesz multiplayer mód. A készítők kényszerfaggatása utána megtudtuk, hogy a Reach többjátékos módja leginkább a Halo 3-éhoz fog hasonlítani, megtalálhatjuk majd benne minden eddig ismert lehetőséget, sőt még több újat is. Ezeket nem akarták részletezni, azt azonban elárulták, hogy lesz legalább négy játékos online co-op móka, két játékos split-screen co-op mód, a legfeljebb tizenhat résztvevős kompetitív összecsapások során pedig teljesen testre szabhatjuk majd a játék beállításait. Megjelenés idén ősszel.
A játék az invázió első állomására kalauzol el minket, oda ahol az egész háború elkezdődött. A Spartan III-as katonákból álló Noble csapat tagjaként egyedül maradunk a lemészárolt bolygón, menekülnünk kell, de egyúttal gondoskodni arról is, hogy az idegenek ne érezzék jól magukat a bőrükben.
Az új Halo minden korábbinál sötétebb és félelmetesebb lesz. A covenant katonák teljes pusztítást fognak végezni, az árnyékból támadnak majd ránk, és nem lesz egyetlen olyan példány sem, ami ne akarna minden erejével kinyírni minket. Egy kőkemény invázióba csöppenünk tehát, a covenantok itt még nem tanulták meg a nyelvünket, a háború kezdeti időszakának köszönhetően pedig még nem ismerjük őket, ami mindkét oldalról sok érdekes helyzetet teremt majd.
Ezt az adrenalinnal fűtött hangulatvilágot fokozza még a rendezés és a design is. Az eddigi Halo játékok hosszan elnyúló, dokumentáló átvezetőit felváltják a háborús jelenetek, melyek kamerakezelése is olyan lesz, mintha egy igazi forgatócsoport loholna mindig a nyakunkban. A rohanós részeknél ide-oda billeg majd a kamera, amikor warthogokkal száguldunk akkor olyan lesz, mintha egy másik autóval követnének minket, a párbeszédek pedig sokkal emberibben, érzelmesebben fognak alakulni.
A csapatunkat alkotó Noble katonák egyébként vadi új prototípusok, akiket közvetlenül a Master Chiefet is teremtő Spartan II program után kezdtek fejleszteni, harmadik generációs katonák lévén pedig nem csak olcsóbb és egyszerűbb az előállításuk, de a harcmezőn is jobban megállják a helyüket. A Noble vezetője Carter lesz, az S-259 számot viselő, szétkarmolt páncélú katona, a csapat legkeményebb, minden összecsapásban elsőként megmozduló tisztje. Kat-320 a főnök legrégebbi és legjobb barátja, aki azon kívül, hogy a team egyetlen hölgy tagja, robotkarjának köszönhetően még a legerősebb katona is mindközül. A felsorolás itt még nem ért véget, az alakulat sorát bővíti ugyanis Jun-266, a csendes gyilkosként ismert Emile-239, a Spartan II-es Jorge-052, illetve az általunk alakított Noble-6 is. De nem csak a mi oldalunkon, hanem a covenant fronton is lesznek új katonák, bemutatkoznak majd például a lassú, de erős skirmisherek, melyeket amolyan bástyaként használnak majd az idegenek a legfontosabb állomásaik védelmére és ismét visszatérnek az elite-ek is.
Az arzenálunk is bővül majd, lesz például egy Designated Marksman Rifle nevű távcsöves fegyverünk, ami a hagyományos sniper és a nagy teljesítményű közelharci fegyverek kereszteződéséből jött létre, és ami egyetlen lövéssel halálos tud lenni, ha megtanulunk vele célozni. Persze a régi jó stukkerek is visszatérnek majd, lesz csipa, assault rifle, és pisztoly, de az ellenfelektől is tudunk majd megint rabolni. A covenantok új fegyvere a needle rifle, ami első blikkre egy hagyományos sorozatlövőnek látszik, ám ha háromszor eltalálunk vele valakit, akkor a golyók berobbannak, és azonnal szétszakítják a szerencsétlen ellenfél testét.
Már egy Spartan is kemény felfordulást tud okozni a harcmezőn, a Halo: Reach viszont megmutatja, hogy mi történik, ha hat, továbbfejlesztett katona veti bele magát a csatába. Epikus összecsapások, hatalmas robbanások, megállíthatatlan rohamok és drámai fordulatok várhatóak a játékban, lesz minden, amit csak el tudunk képzelni egy ilyen helyzetben. Ezzel együtt az egy képernyőn megjelenő karakterek száma is nő majd, a Halo 3 eddigi legfeljebb húsz szereplője helyett negyven gép által irányított ember, és még húsz jármű fog minket célkeresztbe venni, úgyhogy mindenre lehet számítani, csak üresjáratokra nem.
A játékmenetet leginkább úgy kell majd elképzelni, mintha a Halo 1 és az ODST legjobb részeit kevernénk össze egyetlen akciódús masszába. Lesznek nyomozós részek, egyes helyeken bizonyítékokat és mindenféle tárgyakat kell majd gyűjtögetnünk, hogy megfejtsük az idegenek titkát, de visszatérnek a nyílt terepen való összecsapások és a csapatharcok is. Újdonság lesz viszont az éjszakai lopakodás, melyek során csendesen kell majd megölnünk az őröket anélkül, hogy azok felébresztenék a táborban alvó társaikat.
Az egyszemélyes kalandok mellett természetesen ezúttal is lesz multiplayer mód. A készítők kényszerfaggatása utána megtudtuk, hogy a Reach többjátékos módja leginkább a Halo 3-éhoz fog hasonlítani, megtalálhatjuk majd benne minden eddig ismert lehetőséget, sőt még több újat is. Ezeket nem akarták részletezni, azt azonban elárulták, hogy lesz legalább négy játékos online co-op móka, két játékos split-screen co-op mód, a legfeljebb tizenhat résztvevős kompetitív összecsapások során pedig teljesen testre szabhatjuk majd a játék beállításait. Megjelenés idén ősszel.
Kapcsolódó cikkek
Egyébként nem várok sokat a játéktól, szal valószínlüleg tetszeni fog. Majd meg látjuk, de szerintem az első két Halo szintjét nem fogja hozni.
Mi ez kommunizmus? Cenzúráztok! :D
és a teszt is nagyon jó:)
miaz hogy a cod elött élte fénykorát? multija veri a cod mw2 multijat.
azt is már miota halasztják....
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.