Persze az internet, mint olyan, manapság inkább szitokszó a gamerek körében (kösz, Microsoft!), pedig józan paraszti ésszel belátható: ha nem kényszerítik ránk az online kapcsolatot, és megpróbáljuk félretenni a folyamatos ellenőrzéssel kapcsolatos aggályainkat, az internet új távlatokat nyithat meg a játékosok előtt. Gondoljunk csak a felhőben rejlő lehetőségekre, a Forza Motorsport 5 Drivatar rendszerére, vagy ha már úgy alakult, hogy előzetest írunk róla, a Destinyre, ami az ígéretek szerint úgy gyúrja majd össze a single és a multiplayer játékokat, hogy fel sem tűnik a különbség!
Ez pedig next-gen a javából, és talán a Bungie átka, de legnagyobb megdöbbenésemre a Destinyt legalább annyian becsülik alá, mint a Halo-sorozatot. Persze utóbbi jelentősége több mint tíz év távlatából egyesek számára talán megkérdőjelezhető, az biztosan nem kételkedik, aki látta az első részt bemenetelni az eredeti Xboxra 2001-ben - igenis fontos mozzanat volt ez a játéktörténelemben, főleg, ha a konzolok és az FPS-ek kapcsolatát nézzük. A Destiny pedig ugyanezt az utat járja be: meg kell érteni a jelentőségét, különben nem fogod belátni, miért írom azt, hogy senki nem csinált még olyat, mint amire most a Bungie készül.
A Bungie ugyanis úgy döntött, hogy elkészíti a játéktörténelem legszórakoztatóbb és legtartalmasabb konzolos FPS-ét, és nem is akar csalni: a rövid játékidő, mint olyan, nem jöhet szóba, itt azt csinálsz majd, amit akarsz, és azzal, akivel akarod, rengeteg tennivaló vár rád, szkriptek helyett pedig egyedül te irányítasz, a te döntéseden múlik minden. Nyilván mindehhez rengeteg munka kell, ez már most látszik: a Destiny lesz a Bungie legtovább készülő, legnagyobb projektje, ami ráadásul multiplatform, egyszerre írják PlayStation 3-ra, PlayStation 4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra is. Nem utolsó sorban egy vadonatúj címről van szó, jó ideje az első, amiben nincs Master Chief, így a Bungie-nak azt is be kell bizonyítania, hogy ki tud törni a Halo árnyékából, és meg tudja ismételni a Microsofttal közösen babusgatott klasszis sikerét.
Amit elöljáróban tudnod kell: minden előzetes híresztelés ellenére a Destiny nem MMOFPS lesz. FPS-ről van szó ugyan, sok szerepjátékos és MMO-elemmel, ráadásul ha tetszik, ha nem, csak internetkapcsolat mellett játszhatsz vele, a Bungie és a projektet finanszírozó Activision mégis ragaszkodik ahhoz, ne “ememózzuk” le a játékot. Shared-world shooterként hivatkoznak rá a srácok, és koncepciójában leginkább a szintén készülőfélben lévő The Crew-hoz vagy a The Divisionhöz hasonlítható: azaz hiába kapcsolódsz állandóan egy online világhoz, mégis olyan érzésed lesz, mintha egy offline FPS-t játszanál. Nem ugrálnak körülötted százával a hülyegyerekek, nincsenek chatablakok, szervert sem kell választanod, és persze havidíjat sem fognak felszámolni a játék után.
Adott viszont egy élő-lélegző, teljesen nyitott és perzisztens játékvilág, ahol nemcsak a napszakok és az időjárás változik, de különböző váratlan, még csak nem is a fejlesztők által irányított események is felbolygatják a hétköznapokat. Az egészet egy hatalmas homokozóként kell elképzelni: ha úgy tetszik, nekiállhatsz küldetéseket teljesíteni, hogy megismerd a játék történetét, harcolhatsz egyedül vagy akár kooperatív módban is, a nyilvános küldetéseken pedig kisebb alakulatok is összegyűlhetnek egy-egy csata erejéig. Viszont az egyes játékmódok nem különülnek el élesen egymástól, nincsen lobby, sőt a Bungie még a menürendszert is kigyomlálta a játékból, amennyire lehetett.
Akkor hogy találsz partnereket? Nos, itt jön képbe a shared-world koncepció: az MMO-kkal ellentétben a Destinyben mindenki játszhat a kis saját világában, viszont a Bungie hibrid hálózati megoldása révén a torrentfájlokhoz hasonlóan cserélődnek az adatok a játékosok között, így ahelyett, hogy beöntenék a karaktereket egy nagy játékvilágba, és ott folyamatosan kereszteznék egymás útjait, itt “on-the-fly” matchmaking lesz, vagyis a játék útközben párosít hozzád társakat, gyakorlatilag azonnal. A párosítás ráadásul a lehető legmegkapóbb - bár nem részletezett - módon történik: a Destiny nemes egyszerűséggel olyan játékosokkal hoz össze, akikkel jól érezheted magad és barátok lehettek.
A cél az, hogy minél természetesebbnek hasson a kooperatív és a kompetitív multiplayerre váltás. Bár a játékot teljesen egyedül is végigjátszhatod, a Bungie igyekszik majd arra buzdítani, hogy többedmagaddal vágj neki a kalandoknak, és ezt kiválóan prezentálta a Destiny E3-as demója is. A tízperces gameplay jelenet során hősünk magányosan közelíti meg küldetése célpontját, mikor a földön landolva befut az egyik haver, akivel együtt indulnak el egy ősi rom felkutatására. Mikor befejezték, elkezdődik a játék egyik nyilvános eseménye (public event), aminek közeledtét egy baromi nagy űrhajó érkezése jelzi előre: az űrhajó természetesen egy raklapnyi ellenfelet hoz magával, ám öröm az ürömben, hogy váratlanul felbukkan néhány újabb harcos, aki csakugyan minket segít majd. Az egészben az a legérdekesebb, hogy a játék teljesen láthatatlanul, töltőképernyők nélkül alakul át privátból publikussá, minden teljesen természetesnek tűnik, és egyáltalán nem zökkent ki az élményből. Persze a Destiny igazodik a stílusodhoz: kihagyhatod a public eventeket, ha úgy tetszik, ha pedig nagyokat szeretnél pacsizni, akad majd olyan közösségi tér, ahol ezt is megteheted.
A Destiny története 700 évvel a jövőben játszódik majd, az úgynevezett Aranykor után. Az Aranykor alatt régen nem látott béke köszöntött az emberiségre, a technológiai fejlődésről és a felfedezésekről szólt minden, mígnem kolonizáltuk a teljes Naprendszert, benépesítettük a Holdat, a Vénuszt és a Marsot is. Viszont ahogy mondani szokták, egyszer minden jónak vége szakad, az Összeomlás során egy rejtélyes erő elpusztította az összes kolóniánkat, az emberiség a kihalás szélére került, csak egy maroknyi túlélő próbál vegetálni a Föld utolsó, fallal bekerített városában, amit az Utazó nevű fehér égitest védelmez. Az Őrzők Városának lakói hatalmas erőre tesznek szert az ő jóvoltából, maguk is lovagokká, Őrzőkké válnak, akik foggal-körömmel küzdenek fajtársaikért, és megpróbálják elhárítani az idegen erők támadásait.
A Bungie misztikus sci-finek nevezi a Destinyt, vagyis a futurisztikus körítést szándékosan fejelték meg misztikummal, rejtéllyel, így aztán a történetet hosszú éveken át lehet majd boncolgatni, újabb és újabb részleteket előrántva a játék egyébként gazdag háttértörténetéből. A lényeg, hogy mi magunk is egy Őrzőt alakítunk majd, karakterünk a három faj, a human, az awoken és az exo egyikébe tartozhat. A kemény és megbízható, mégis egyszerű embereket leginkább a mezei katonák és akcióhősök ihlették, az egzotikus awokent az elfekről, a vámpírokról és az angyalokról mintázták, a könyörtelen és erős exo pedig a terminátorokhoz, az élőhalottakhoz vagy akár magához Master Chiefhez hasonlítható leginkább.
Természetesen ezen a ponton is több választási lehetőség áll a rendelkezésedre, ahhoz pedig, hogy a Destiny által felvázolt játékos központú koncepció megvalósuljon, a zsánerbe leggyakrabban átemelt szerepjátékos elemeket kapjuk meg. A karaktergeneráláskor a faj után kasztot is választhatunk, a hunter a klasszikus fejvadász vagy rouge-karakternek felel meg, a warlock a varázsló, a titan pedig a tank. Bárhogy, bármilyen játékmódban játssz, a hősöd fejlődni fog, a tapasztalati pontokat új felszerelésekre és fegyverekre költheted el, és a képességeidet is fejlesztheted persze. Fegyverből pedig rengeteg lesz az ígéretek szerint, és míg egy mezei FPS-ben jó, ha kettőt használnál közülük, itt a játékmenetből adódóan érdemes majd végigzongorázni rajtuk, hogy megtaláld a hozzád leginkább illőt.
Viszont a Destinyről nagyon sok mindent nem tudunk még. Egyrészt, mert a Bungie is titkolózik, a játékmenetből alig tíz percet láttunk, és nem tudjuk többek között azt sem, hogy milyen elfoglaltságok várnak még minket. Másfelől a Destiny egy több részt ígérő sorozat első fejezete, vagy ahogy Bungie hívja, kötete. A történetnek csak az első szeletét ismerhetjük majd meg 2014-ben, hogy aztán az elkövetkezendő tíz évben izguljunk a folytatások miatt. És bizony megéri kivárni a végét: ha az Activision hajlandó bevenni a stratégiájába a Destinyt a Call of Duty, a Blizzard-játékok és a Skylanders mellé negyedik pillérként, az azt jelenti, hogy dollármilliárdos üzletet szagolt ki. A Bungie tehát tud valamit!
Előzetesünk az Eurogamer és a Polygon cikke alapján készült.
Kapcsolódó cikkek
Nem vagyok vmi nagy kommentelő, de úgy érzem ezt muszáj leírnom, és egy regisztrációt megér.
1.- Én imádom az animéket és úgy sejtem hogy sok konzolos társam is hiszen aki imád gamelni az imád fantáziálni is , persze akinek nem inge....
A Btoom vagy a Sword art Online jut eszembe erről a játékról ....
Olvasva a kommenteket van aki attól fél h nem lesz elég tartalmas..... sajnos igen ez benne van a pakliban, de ha pénzt energiát nem sajnálva készítik el a jövő új fps generációját, egy picit eljátszhatunk a gondolattal, hogy mi van akkor ha valóban az általuk elképzelt játék 90% ban ténylegesen megvalósul, mert akkor azt kell mondjam kedves gamer társaság, hogy buli:off - barátnő:off - munka:off.-élet:off.... és marad a game !!
Gondold el h adott egy világ, ahol nem fix pályák vannak (elvileg) , ami már magában elképzelhetetlen számomra, és hogy ezt a világot , fegyóval a kézben fedezheted fel, sőtt még egy két küldi erejére nem uninteligens retard lőni nemtudó npc -t botot-t kapsz hanem a gép előtt ragadt élete nincs kockát aki csak megy öl és jól érzi magát közben .... ( ezt viccesen jegyzem meg nem kell ám vérig sértődni, én is kocka vagyok :D )
A küldik valószínűleg egy idő után uncsik lesznek de az h fejlődhetsz és szerény véleményem szerint azért PVP azaz lődd le a másik élettelen kockát tuti lesz benne, elég izgalmassá teszi majd a dolgot, főleg ha még ranglista is lesz (és mért ne lenne ) ... lesz elég minden amiért ölhetsz/ küzdhetsz ...
Talán egy vmi van amitől félek, hogy lesznek olyan cuccok benne amit csak valódi pénzért vehetsz meg mert az sajna hazavágná a dolgot..... de egy biztos, a játék megjelenés napján PS3:on "Arnyek" néven megtaláltok az új Fps világban
U.i: -Senki nem kéri / kötelezi a kedves Single Playereket hogy megvegyék a játékot, így nem értem a felháborodásuk okát. Senki nem kéri vagy várja el tőlük, hogy akarva akaratlanul is áttérjenek az online világba.
Egy jó tanács.... Ne Vedd Meg ..... Kein Problem!
Single-ben mindegy hogyan tolod, csak a magad szamara jatszol, de multiban mar fontos, hogy masok milyennek latnak. Meno armor, meno fegyo, meno skillek kellenek, ezert pedig az emberek egyreszt hajlandoak iszonyat sokat jatszani, mareszt gondolkodas nelkul fizetnek is.
Videohoz: nem trollkodasbol mondom, de teljesen vicces ahogy ossze-vissza mellelo a kontrolerrel a videon. Van Xboxom, de valahogy FPS-t soha nem tudtam 10 percnel tovabb jatszani vele (mondjuk lehet ezert is vagyok bena).
Az ne játsszon MMO-val...
Nem várhatod el, hogy a világ összes játéka megfeleljen mindenki elvárásának?!
+1000!
A multit szerető játékosok talán szeretni fogják, ha hozza azokat az elvárásokat amiket egy multis címtől elvárnak, de a singleplayer orientált közösséget nem, hogy nem veszik meg, de egyenesen maguk ellen fordítják, mert aki szeret egy Dishonoureddel, egy Mass Effecttel, egy Bioshokkal játszani, annak ez tele lesz felesleges sallanggal és kidolgozatlan történettel, lezárás nélkül.
Azon még egy fejlesztő sem gondolkodott el, hogy talán aki nem szeret multizni és csak single játékokkal játszik, azt nem kell a multi felé terelni, mert egyszerűen, _nem akar_ multizni ???
Ja, amúgy lehet lemaradtam? A Bungie-t nem vette meg a Microsoft anno? Vagy már el is adta?
Egyébként nagyon jó dolgokat igérgetnek itt nekünk, de majd meglátjuk mi valósul meg belőle.
Olyan mintha a fejlesztők beittak meg belőtték volna magukat aztán na majd most megmutatjuk a világnak és elkezdtek dolgozni, számomra koncepció nélkül.
Szépnek szép, de ez már alap manapság egy játéknál. Nagy katyvasz ez a játék eddig nekem, nem értem az egészet. Vagy rohadt nagy siker lesz vagy oltári bukás. Jó lenne belőle végre valami tényleges gameplay és kommentár a fejlesztőktől, ami nem ilyen agyig megrendezett mint a cikkhez linkelt videó.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.