Evolve előzetes

  • Írta: zoenn
  • 2014. február 8.
  • előzetes, evolve, pc, ps4, xbox one
Link másolása
A Turtle Rock Studios szerint az Evolve nem csak egy szimpla shooter lesz, újradefiniálja majd a multiplayer lövöldék műfaját. Nagy szavak ezek, de talán a Left 4 Dead fejlesztői tudják, hogy mit beszélnek.

A független kaliforniai stúdió emberemlékezet óta többjátékos shootereket készít. Ráadásul nem is rosszul. Oké, a 2004-es Counter-Strike: Condition Zero a rengeteg csúszás után sem lett akkora durranás, mint az eredeti, de az utána következő Left 4 Dead bebizonyította, hogy egy kooperatív lövölde a zombiapokalipszis közepén a legszebb. A 75 tagot számláló Turtle Rock már három éve dolgozik az Evolve-on, ami állítása szerint a kooperatív FPS-ek újabb lépcsőfoka lesz. Első ránézésre a korábbi sikercímének újragondolásának tűnik a játék, pedig nem az. A négyfős társaság adott, ám ezúttal egyetlen ellenféllel csapunk össze, akit szintén egy hús-vér játékost irányít. Az idegen falánk, erős, képes falon mászni, és nem utolsó sorban harminc láb magas. Ha úgy tetszik, az Evolve-ban minden meccs alatt egy főellenséggel harcolunk, s jól észrevehetően keverednek a kooperatív és a kompetitív elemek.


A fejlesztés elsőként a THQ égisze alatt zajlott, ám a kiadó csődje után a Take-Two vette meg a jogokat. Az új kompánia szerencsére kellő potenciált látott az Evolve-ban, így a munkálatokat nem érintette hátrányosan a váltás. A cím legfőbb újítása a Left 4 Deadek után az, hogy mind a négy emberi karakter eltérő képességekkel rendelkezik, minden egyes tag nélkülözhetetlen a sikerhez, nem úgy, mint a zombis produktumban, ahol gyakorlatilag mindenki ugyanazt tudta, csak máshogy nézett ki. Az Evolve fő játékmódja a Hunt Mode, melyben a hunterek csoportja csap össze a bestiával. A történet a jövőben játszódik, túl nagy hangsúlyt nem is kap, elvégre az akción van a lényeg. Legyen elég annyi, hogy az emberek kolonizálni kezdték a galaxist, számos bolygón megvetették már a lábukat. Ám nem minden planéta békés: a dzsungeles Shear például különösen veszélyes, bár az első emberek már ötven éve érkeztek. Feladatunk az, hogy megvédjük a telepeseket az élővilágtól, a csata mindaddig zajlik, míg az összes hunter vagy az idegen fűbe nem harap.


Nem szükséges olyan sallangokkal foglalkoznunk, mint a muníció, elvégre fegyverünkbe végtelen számú lőszer elfér, bár képesek túlmelegedni. Ha valamelyikünk meghal, akkor két perc múlva érkezik egy szállítóhajó az erősítéssel, azzal újraéled a pórul járt kolléga. Minden pálya és bolygó eltérő hangulattal bír, illetve minden helyszínen egyedi feladatokat kell teljesítenünk. Például újra működésbe kell hoznunk a pajzsgenerátort a bányában, ezzel megakadályozhatjuk, hogy újabb civilek haljanak meg a gyatra védelem miatt. Persze a vadonban nem csupán a Goliath nevű bestia les ránk. A fejlesztők teljesen lemodellezett élővilágot ígérnek. Az egyik jószág a sloth, amely egy kisebb dinoszaurusznak felel meg, s nagyobb, mint a főellenség kezdeti alakja, csak akkor támad, ha provokálják, vagy ha túl közel merészkedünk hozzá. A trap jaw egy kutyaszerű kreatúra, gyors és veszedelmes. Ám nem minden állat ugrik egyből a torkunknak, némelyik a közeli veszélyre is felhívja a figyelmünket, illetve találkozunk néhány húsevő növénnyel is, amikhez ha túl közel kerülünk, könnyen csapdába eshetünk.


Ismerkedjünk meg csapatunk tagjaival! Markov névre hallgat az assault kaszt képviselője. Az orosz felmenőkkel rendelkező harcos elektromos puskával sokkolja a Goliathot, másik fegyvere a gépkarabély. Markov aknákat is telepíthet a kívánt helyre - ha szerencsénk van, az elvadult szörnyeteg pont belelép majd. Griffin, a trapper elsősorban a csapdák mestere. Szigonypuskájával képes megcsáklyázni az ellenfelet, a rémnek persze nem tetszik a póráz, megpróbálja azt elharapni, s bosszúból Griffin húsába mélyesztheti fogait. Trapperünknek van egy Sound Spikes nevű kütyüje, amely a közelben ólálkodó lényekre hívja fel a csapat figyelmét. Végezetül a Mobile Area nevű képességével egy kupolaszerű erőteret idézhet meg, amely minden egyes élőlényt csapdába ejt, s ha egyszer már aktív, akkor társaink sem léphetnek be és fordítva.


Hank a support-osztály képviselője, gépkarabélyán felül egy lézervágója is akad, amely fegyverként is bevethető, de megjelölheti vele a közeli fenyegetéseket. Az Orbital Barage nevű képességé a légicsapás játékbeli megfelelője: területre ható támadást aktiválhat. Hasznos lehet még, hogy Hank egy időre láthatatlanná bír válni. A női nem egyedüli képviselője Val, a medic. Bájos felcserünk egy böhömnagy mesterlövész puskával, az Anti-Material Rifle-lel rendelkezik, amely mindenki előtt megmutatja a célba vett lény gyengepontjait, s ha a társak a megjelölt testrészekre lőnek, akkor nagyobb sebzést okoznak ellenfelüknek, mint általában. Val Medgunjával képes gyógyítani bajtársait, de ez ugye egyértelmű. A Healing Burst nevű speciális képességével azonnal ellátja a közelében tartózkodó sérülteket. Ezen felül minden osztály rendelkezik egy nyugtató fegyverrel, ami lelassítja a drabális idegeneket.


A meccsek kezdetén az egyik játékos által külső nézetben irányított Goliath két speciális képességgel indul. A rém folyamatosan növekszik, háromlépcsős evolúciós fázissal rendelkezik, mire a végleges formáját eléri további két képességet sajátít el. Kezdeti alakjában még gyorsan legyűrhető, ezért kerülnie kell a hunterekkel való találkozást, bár gyakorlott gamerek kezében azért némi előnyre is szert tehet.. A fejlődés kulcsa a táplálkozás: a vadon élő állatokat kell felfalnunk, így még agresszívebbé válhatunk, nagyobbat sebzünk és maximális életerőnk is kitolódik. Később már hatalmasakat ugrunk, a falon mászhatunk és tüzet is okádhatunk. Szintlépéskor bebábozódunk, egy ideig védtelenebbek leszünk a vadászokkal szemben. A hunterek a lény által hagyott lábnyomokat követhetik, amelyek egyre nagyobbak lesznek, ahogy a Goliath cseperedik. A bestia remekül lopakodik, s tigris módjára lesből támad. Mikor mind a négy képességre szert tesz, azokat kombinálhatja egymással és félelmetes ragadozóvá válhat és bujkálnia sem kell. S ez még csak egyik szörny.


Egy-egy mérkőzés nagyjából 10-15 perc alatt lezajlik, az eső végig zuhog, alig látunk az orrunk elé, a helyzet reménytelen, zseblámpáinkkal folyton nyomok után kutatunk páfrányok és sziklák közt, üvöltéseket hoz felénk a szél, önkéntelenül is megborzongunk – szinte olyan, mint a Jurassic Parkban. A Left 4 Deaddel ellentétben az Evolve-ban nem lineárisan teljesítjük a feladatokat, számos alternatív útvonal és feladat létezik, a terep is sokkal nyitottabb, a környezetet a saját hasznunkra fordíthatjuk. Nem lesz két egyforma ütközet, a cím perfekt módon újrajátszható, ha pedig nincs meg a 4+1 fős társaság, a hiányzó tagokat az okos M.I. pótolja. Az irányítás tökéletesen kézre áll, minden megtalálható benne, amit egy FPS-től elvárnánk. Érdemes megjegyeznünk, hogy szereplőink sokkal mozgékonyabbak, mint más shooterekben, talán csak a Titanfall használ hasonló megoldást.  A jetpackünkkel ráadásul vertikálisan is mozoghatunk, könnyedén elérhetjük a sziklák és az épületek tetejét – elég csupán kétszer megnyomunk az ugrás gombot.


Már látjuk magunk előtt a sok véreres szemű játékost, akik reflexből felsikoltanak a váratlan és ijesztő helyzetekben. A térképek mérete kellően nagy ahhoz, hogy különféle taktikákkal és stratégiákkal kísérletezzünk. A Turtle Rock az imént bemutatott Hunt módon kívül még más játékmódokat is tervez a játékba, amellyel a mítosz és az univerzum kiteljesedik. A látványért egyébként a CryEngine legfrissebb verziója felel, részletgazdag és élő játékteret biztosít, látványos karaktermodellekkel, sima animációval és bizsergető atmoszférával.  S hogy visszakanyarodjuk a cikk elején feltett kérdésünkhöz, jelen állás szerint a játék tényleg a kooperatív shooterek következő lépcsőfokának tűnik, a szokatlan felállásnak hála, minden esélye meg van rá, hogy szavatos karriert fusson be. Az Evolve 2014 őszén landol a boltokban PC-n, Xbox One-on és PlayStation 4-en.

Kapcsolódó cikkek

11.
11.
Drazhar
Megmondom őszintén eddig teljesen hidegen hagyott a cucc, de így elolvasva/belelátva a dolgokba már felkeltette az érdeklődésem. Ügyes cikk, grat!
10.
10.
Elyas
Nyílván bővíteni fogják ez csak az alapfelállás
9.
9.
markoci555
ez az egy lény van amit irányítani lehet? tegyenek bele többet, vagy nagyobb evolúciós "szélességet"
8.
8.
kingpeachy
Ez nagyon jól hangzik :)
6.
6.
keiji maeda
attól függ a góliát menyire lesz lassú .
5.
5.
Elyas
Hát igen de ugye az csak akkor fun ha haverokkal vagy.
4.
4.
Shannaro
Hát igen, ha mi választhatunk, hogy mivel akarunk nyomulni, valószínűleg sokan a goliathra szavaznának. De ha mindenki szörnyeteg lenne, akkor nem lenne aki rájuk vadásszon, leszámítva az okos MI-t.
3.
3.
KENKILL
Na végre valami eredeti ötlet. Nagyon kíváncsi vagyok már rá, remélem hamarosan gameplay-t is láthatunk majd belőle. Ha még idén megjelenik akkor már lassan ideje lenne.
2.
2.
Elyas
Egyetértek én is tuti Goliath al lennék mert imádok lopakodni és lesből támadni :D
1.
1.
giga321
Egyre jobban érdekel ez a játék. Biztos, hogy végig a lénnyel lennék és akkor vadászhatnék a másik 4 emberre. Remélem hamarosan kapunk egy fasza videót róla.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...