A Left 4 Dead bizonyított. A Turtle Rock Studios képes továbbgondolni mindazt, amit a multiplayer játékokról eddig tudtunk, a zombi apokalipszist elhozó túlélőhorror olyan élményt hozott nappalinkba bő hat évvel ezelőtt, amit máig örömmel emlegetünk. Elképzelhetetlen is hát mindaz, ami a csapattal ezt követően történt. A Valve a játék megjelenése után egyszerűen elvett, vagy kirúgott tőlük mindenkit, a cég lehúzta a rolót, alig néhány barát tartott csak össze, akik a mindennapi kenyér reményében casual mobiljátékok készítésébe kezdtek. A cég azonban hamar újra megerősödött, a srácok pedig egy új csapatot irányítva Wild munkacímen elkezdtek dolgozni az Evolve fejlesztésén, akkor még a THQ támogatásával. A kiadó csődje, és nyílt aukciós kiárusítása után a játék 2K Games birtokában kötött ki, a megjelenés pedig végre karnyújtásnyi távolságba került.
Az Evolve február 10-én debütál PC-n, Playstation 4-en és Xbox One-on, előtte azonban még itt az utolsó nagy bétateszt ideje. A számítógépesek előtt pénteken nyílt meg a csatlakozás lehetősége, azzal a feltétellel, hogy Steam könyvtárukban meg kell lennie a Left 4 Dead, vagy a Bioshock Infinite játékok egyikének, míg a Sony konzolját választók egy nappal később, szombaton utazhattak el a vadak bolygójára. Amennyiben részesei voltak a Big Alphának is. Mindkét platformon a Hunt játékmódot lehet - vagy lehetett - kipróbálni, míg a Microsoft videomagnóján már csütörtökön elkezdődött a nagyszabású nyílt móka, vasárnap pedig elérhetővé vált az Evacuation mód is. Ezt a változatot teszteltem hát én is, külön érdekesség pedig, hogy az Xbox One-osok a bétában szerzett eredményeiket átvihetik a teljes játékba is, nem veszik el semmi.
Mivel valamit a teljes verzió bemutatójára is hagynunk kell, a játék történetének részleteit most nem szeretném nektek elmesélni, legyen elég annyi, hogy harcaink egy idegen világban játszódnak, ahol elit zsoldosok csapnak össze a kolóniákat terrorizáló élővilággal. Az emberiség régóta megvetette már a lábát itt, hatalmas gyárakat és lakónegyedeket kiemelve a földből, a környezet viszont sosem volt befogadó velünk szemben, elég kidugni fejünket a biztonságot jelentő falak közül, és biztos a halál. A vadonban vérszomjas szörnyek tanyáznak, kicsik és óriások vegyesen, a víz méreg, a növények pedig vagy halálos spórákat permetezve gyilkolnak meg minden embert, vagy egyszerűen ők is levadásznak és megesznek.
A játékban elit katonák harcolnak a vadállatok ellen. A mindhárom platformon kipróbálható Hunt játékmód ötszemélyes összecsapásokra építkezik, az egyik ember irányítja a kolóniát fenyegető óriásszörnyet, minden monszta alfahímjét, a másik négy pedig csapatba rendeződve próbálja őt elkapni és megölni. Mindkét fél összetett feladatot kap, a győzelemhez pedig többféle út vezet, kezdjük az egészet godzillával. A szörny karakterét választva szabadon garázdálkodhatunk a nyílt terepen, arra kell csak figyelnünk, hogy amíg nem vagyunk elég táposak, kerüljük el az embereket. Meneküljünk és fejlesszük magunkat, a kisebb állatok elkapásával és megzabálásával egyre erősebbek és nagyobbak leszünk, a második szinten már bátran szembeszállhatunk üldözőinkkel, a harmadikon pedig még a bázist is megtámadhatjuk. Győzni úgy lehet, ha megöljük a vadászokat, vagy kiiktatjuk a bázis magját. A bétában egy góliát nevű monsztával tarthatjuk terrorban az emberiséget, egy olyannal, ami a játék borítóján, és minden reklámanyagán is szerepel.
Góliát villámgyorsan tud futni, és egy pillanat alatt felkapaszkodik még a legmeredekebb sziklafalon is, karmai hatalmasak és élesek, de tud sziklákat dobálni, tüzet okádni, illetve támadhatunk vele lesből, nekifutásból, és ugrásból is. Később pedig újabb szörnyek is elérhetővé válnak a játékban, amik nem csak erősebbek, fürgébbek és nagyobbak lesznek, de különleges képességeik tárháza is bővül gazdagon. Ilyen dögök ellen jó csapattal lehet csak nyerni, a többi játékos a zsoldosokat alakítja majd. A csapat négy karakterből áll. A trapper feladata felkutatni és csapdába ejteni a szörnyet, kutyája kiszagolja a prédát, a többieknek őket kell követniük. Ha mellette tesszük le a voksunkat, akkor nem csak a lábnyomokra, és a távolban felreppenő madarakra kell figyelnünk, de mi nekünk kell elindítani a támadást is. A szörnyet egy hatalmas kék energiabúra aktiválásával mi ejthetjük csapdába, aztán pedig jöhet az assault. A tankként is emlegetett karakter nehézfegyverzettel, erős páncéllal, és lerakható aknákkal küzd a frontvonal első bástyájaként, míg a medic feladata a gyógyítás. Ő energiasugárral és energiabombával tápolja vissza a csatában részt vevők életerejét, de van két mesterlövész puskája is. Az egyikkel megjelölheti a monsztát, ami így pár percig látszódik a falak mögött is, hogy biztos ne veszítsük nyomát, a másik pedig olyan sebet - weak pointot - ejt rajta, amit a többiek célozva nagyobb kárt képesek okozni.
A negyedik, és egyben utolsó karakter a support, aki támogatóként vesz részt a csatában. Lehet áthatolhatatlan energiamezőt vonni egy kiválasztott társunk köré, csak a közelben kell maradnunk, tudunk láthatatlanná tevő erőteret csinálni, illetve hívhatunk légicsapást is, lerakétázva a távolból a fenevadat. Általában mindegyik karakter rendelkezik gépfegyverrel is, így amikor jobb a színtiszta támadás, mint a taktika, arra is lehetőség van, illetve ahogy haladunk előre, az alap szereplőkön kívül úgy válik elérhetővé még több ember. A bétában a support lett a kedvencem, így másnap a dagadt, szivarozós fickó helyett már választhattam egy androidot is, aki immáron célkövető rakétákkal, távolról irányított felderítő repülővel, illetve lebegő, automata fegyverekkel felszerelt önműködő kisrobotokkal vette fel a harcot az idegen ellen. És akkor a többi szörnyet, és a többi karaktert még nem is láttuk.
Az Evolve legnagyobb erősségét, és egyben legveszélyesebb gyengeségét pont ez adja. A csapatjáték. A játékosoknak tökéletesen össze kell fogniuk ahhoz, hogy leterítsék a monstrumot, különben sorra harapnak fűbe a katonák, támogatniuk kell egymást, figyelni, összehangolni cselekedeteiket. Ez barátokkal elképesztő élményt tud nyújtani, mindenki megszeret egy hőst, és kitanulja a képességeit, aztán ahogy telik az idő, úgy csiszolódik össze a társaság, public szerveren viszont okozhat az egész kínzó fejfájásokat. A kezdők, vagy egyszerűen hülyék egymaguk összeroppanthatják a csapatot, elég egy gyengébb támogatóember, vagy egy ügyetlenebb tank, és oda az egész küldetés. InGennel toltuk együtt, láttunk jól összedolgozó csapatokat, és olyanokat is, akik már az elején szétszaladtak, aztán úgy fulladtak bele a vízbe, vagy lettek valami óriásbéka / vadkutya vacsorái, hogy még meg se találtuk a szörnyet.
A Hunt mód szuper, de nem kevesebb mókát nyújtott a béta kizárólag Xbox One-on elérhető módja, az Evacuation se. A történet szerint a bolygót teljesen elárasztották a szörnyek, nekünk pedig öt napunk van rá, hogy kiürítsük az egészet. Katonaként a feladatunk annyi ártatlant megmenteni, amennyit csak lehet. Minden nap kapunk egy küldetést a Hunt, a Nest, a Rescue és a Defend módok egyikével. Támadni, védekezni és taktikázni kell, a legizgalmasabb pedig, hogy az állomások hatással vannak egymásra. A készítők egy szuper példával mutatták ezt be a tutorialban. Ha mondjuk az egyik küldetésben elpusztul a kolóniát árammal ellátó atomreaktor, akkor a következőben radioaktív felhő ereszkedik a pályára, amitől fulladoznak, gyengülnek a katonák. Ha viszont megmentjük, akkor az új menetben már automata gépágyúk fogják védeni a bázist, természetesen a reaktor energiájából táplálkozva. A játékmód kitartást és profizmust követel, az extrém teljesítményhez pedig bónuszok is járnak. Amennyiben sikerrel járunk, az ötödik nap végén mindennél kövérebb tapasztalatpontokkal leszünk gazdagabbak, amik nem csak új karaktereket és friss képességeket, de különleges perköket is unlockolnak.
A játék az eddig látottak alapján jópofa lesz. Megvan benne minden, ami egy jó multiplayer élményhez csak kellhet, a béta kiegyensúlyozottabb már a korábbi változatoknál, mindkét félnek ugyanakkora esélye van nyerni, a PC-s technikailag egy kicsit még döcög, nem mindig talál játékosokat, de megfelelő gép megléte esetén sokkal szebb lehet, mint a konzolosok, és persze akár 60fps-en is fut. Bő három hetük van a fejlesztőknek tökéletesre csiszolni minden részletet, maradjatok velünk, mert Fojesz hamarosan jelentkezik a teljes verzió mindenre kiterjedő megatesztjével is.
Kapcsolódó cikkek
Regota hianyzik a piacrol egy siman boss gyilkos jatek. (majd jon elvleg a Monster hunter online)
Szerintem a sok gagyi MMO helyett ilyen egyszeru jatekokat ken csinalniuk amiben a bosst akar ember akar a AI iranyitja.
Lehetne raid mod is nagyobb csapattal, akar tobb bossal egyszerre semmi hulye lore,crafting meg ertelmetlen lvling 10 disznolab quest.
Tudja valaki csak jatekos iranyithatja a bosst vagy a gepi AI is?
Én amikor megnéztem legelső alkalommal ,hogy mire lehet a játékban számítani és miről szól már ott eldöntöttem, hogy nem játszom aztán jött ez a lehetőség és néztem a játékosokat így sem győzött meg! Ezzel a játékkal nagyon kevés és vékony réteget fognak majd csak meg!!! Mondjuk ki ez sz@r!
jó lenne ha valami egyensúlyt raknának a játékba.
A játszható karaktereknek nem túl színesek a képességei, egyedül a Trapper jött be számomra (persze az sem valami egetrengetően ötletes), a többieknél kb. nyomod a bal egérgombot és ennyi.
Sajnálom, mert vártam a játékot, de ez a Hunt mód legalábbis nagyon üres és monoton lesz rendkívül hamar. Az Evacuation pedig kicsit úgy hangzik, mint a TF2 MvM módja, ami szintén nem fogott meg nagyon. Mindenesetre meglátjuk a teljesben milyen játékmódok lesznek még.
4 menetet toltam, mind a 4-et nyertük, esélye nem volt a szörnynek, pedig csak vadidegenekkel toltam akiket dobott a gép.
Semmi másból nem álltak a menetek minthogy mindenki követte a nyomkövető karaktert meg kutyáját, megtaláltuk a szörnyet és széjjellőttük. Ennyi.
4 menet után meguntam.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.