Mozgalmasra sikerült a tavalyi esztendő is, amit a szavazásunk is megerősít. Hiába a számos kategória, szinte alig akad olyan, amiben toronymagasan győzedelmeskedett a legnépszerűbb jelölt, és jó volt látni, hogy a kasszarobbantó slágersorozatok folytatásai mellett néhány új cím is beférkőzött a legjobbak közé. Csalódásból is akadt persze, a listánk végén erre is kitérünk.
A hardverpiac ezúttal nem tartogatott újdonságokat. A PlayStation és az Xbox háborúja nem hozott fordulatot (habár a Microsoft szerint az Xbox One X jó számokat produkált), a Switch sikere pedig töretlen, a Nintendo nem panaszkodhat. A VR-szemüvegeknél már akadtak változások, a gyártóknál továbbra is zajlik az útkeresés: úgy tűnik, a nagyok a vezeték nélküli, saját processzorral szerelt eszközökre fogadnak a jövőben, reméljük, az új üdvöskék meghozzák a rég várt lendületet a szegmensnek.
De ne szaporítsuk tovább a szót: lássuk, hogy melyek voltak a 2018-as év legjobb játékai szerintetek!
Az év akció-kalandjátéka
Hiába ez a legkeményebb kategória a szavazásunkon, ezúttal is papírforma szerint alakultak az eredmények. A győztes a God of War, amely a szavazatok 48,7 százalékával győzedelmeskedett, úgy tűnik, nem sokatoknál volt kérdés, hogy megér-e egy voksot a Sony Santa Monica remekműve. Számunkra a “boy” szó valószínűleg egy életre összeolvadt Christopher Judge baritonjával.
Az ezüstérem a Red Dead Redemption 2 nyakában landolt, a Rockstar kiváló és már-már szimulátornak ható westernje a szavazatok 34 százalékára volt jó, míg a harmadik a Marvel’s Spider-Man lett 19,4 százalékkal. Említésre méltó még az Assassin’s Creed: Odyssey teljesítménye is, a játék a szavazatok 16,1 százalékát szerezte meg.
Az év lövöldéje
A lövöldék kategóriája nem volt túl erős tavaly, legalábbis egyik jelölt sem örvendett egyöntetű népszerűségnek a játékosok körében. Az első helyezett így - ha nem is sokkal - a Battlefield V lett, a DICE második világháborús shootere a szavazatok 35,5 százalékát zsebelhette be. Mi lett volna, ha időben elkészül a battle royale-mód?
A második helyet a Far Cry 5 szerezte meg 32,1 százaléknyi szavazattal, míg a dobogó legalsó fokára a Call of Duty: Black Ops 4 állhatott fel, 18,2 százalékkal. Itt is van említésre méltó, de dobogót nem érő eredményünk, a Destiny 2: Forsaken is a szavazatok 10 százalékát kapta meg, ami szép teljesítmény, főleg egy kiegészítőtől.
Az év szerepjátéka
A szerepjátékok mezőnye kifejezetten sűrűre sikerült, és ennek megfelelően a verseny is éles volt. A 2018-as év legjobbja végül a Monster Hunter World lett a szavazatok 27,4 százalékával - úgy tűnik, megérte a Capcomnak előrukkolni egy multiplatform, játékosbarátabb epizóddal.
Remekül szerepelt a szavazásunkon a Kingdom Come: Deliverance is, a szigorúan fantasy-mentes szerepjáték a szavazatok 18,6 százalékával zárt a második helyen. A harmadik a Vampyr (13,6 százalék), a negyedik helyet pedig a World of Warcraft: Battle for Azeroth kaparintotta meg 11,2 százaléknyi vokssal.
Az év platformere
Jellemző, hogy míg 2017-ben nehéz lett volna értelmezhető szavazást kiírni a platformerek kategóriájában, tavaly annyi jelölt jött össze, amennyit régóta nem láttunk. A nyertes végül az Unravel Two lett, méghozzá a szavazatok 26,5 százalékával. Az Electronic Arts alaposan meglepett minket, amikor az E3-on bejelentette és azonnal ki is adta a Coldwood Interactive játékának folytatását, a kooperatív mód pedig csak a hab volt a tortán.
A második helyezettünk a Dead Cells (17,6 százalék), amely valószínűleg az év egyik legnagyobb meglepetése, hiszen ritka, hogy egy indie fejlesztés ilyen figyelmet vívjon ki magának. A játék még a Mega Man 11-et is legyőzte, amely a szavazatok 10,8 százalékával lett harmadik - igaz, nem sokkal maradt le tőle a LEGO DC Super-Villains, aminek a szavazatok 10,4 százalékára futotta.
Az év ügyességi játéka
Az ügyességi játékoké a jolly joker-kategóriánk, hiszen ebbe a megnevezésbe sok minden belefér, a győzteseken azonban nem lepődtünk meg túlzottan. Az aranyérmet a Super Mario Party vihette haza, a Nintendo Switch-exkluzív partijáték a szavazatok 27,8 százalékát kapta meg.
Nem sokkal maradt le a kanapé-orientált kooperatív játékok új üdvöskéje, az Overcooked 2 sem (21,1 százalék), míg a bronzérmet egy VR-játék szerezte meg 16,3 százalékkal: a Beat Saber egy jól megkomponált trailere vírusként terjedt a közösségi médiában, és ami még fontosabb, jól is sikerült. A negyedik egyébként a Tetris Effect (12,1 százalék), míg az ötödik a Just Dance 2019 (11,5 százalék) lett.
Az év kalandjátéka
Miután a Life is Strange 2 még nem ért véget, nem tudtuk szerepeltetni a szavazásunkon, ennek megfelelően a kalandjátékok kategóriája azon kevesek közé tartozik, ahol toronymagas győzelmet aratott a legjobb. A Detroit: Become Human a szavazatok 62,2 százalékával végzett az élen, úgy tűnik, a Quantic Dream új fejlesztése meggyőző volt a legtöbb olvasónk számára.
A második helyet a túlélőelemekkel dúsított felfedezős kalandjáték, a Subnautica szerezte meg a szavazatok 18,4 százalékával, míg a bronzérmesünk a Call of Cthulhu legújabb adaptációja lett - a szavazatok 7,2 százaléka jutott neki.
Az év stratégiája
A stratégiák között is egy vadonatúj cím nyakába került az aranyérem, 2018-ban a Frostpunkot találtátok a kategória legjobbjának, a szavazataitok 29,1 százalékát adtátok neki. A 11 bit studios alkotása nemcsak ügyesen ötvözi a városépítős műfajt a túlélősdivel, de néhány igen kemény döntést is meg kell hoznia a játékosnak annak érdekében, ha biztosítani akarja a közössége jövőjét.
A második helyezettünk egy menedzserjáték lett, a Jurassic World Evolution a szavazatok 22,3 százalékával szerezte meg az ezüstérmet, míg a harmadik helyen a Sid Meier’s Civilization VI: Rise and Fall végzett. Ezúttal is akad dobogót nem érő, ám említésre méltó eredményünk: az év végén megjelent Mutant Year Zero: Road to Eden a szavazatok 17,1 százalékával lett negyedik.
Az év verekedős játéka
A verekedős játékok kategóriája lényegében már a tavalyi év elején eldőlt, a szavazatok 47,1 százalékával győzött a Dragon Ball FighterZ. Az Arc System Works és a Bandai Namco koprodukciója valóban remekül sikerült, a játékmenet és a látvány kiváló, és a karakterfelhozatalra sem panaszkodhatnak a rajongók.
A második helyezettünk a Ríviai Geraltot is vendégszerepeltető Soul Calibur VI. Habár a Bandai Namco sikersorozatára kevesebben voltatok kíváncsiak, az így is a szavazatok 32 százalékát szerezte meg. A Nintendo Switch-exkluzív Super Smash Bros. Ultimate a harmadik helyen végzett, a szavazatok 21 százalékával.
Az év sportjátéka
Most sem történt meglepetés a sportjátékok kategóriájában, óriási előnnyel győzedelmeskedett a FIFA 19. Az EA Sports sorozata változatlanul a kedvencetek, a szavazatok 43,1 százalékát megszerző legutóbbi részbe ráadásul a Bajnokok ligája-licenc is megérkezett, így végre teljes a felhozatal a fociőrültek számára.
A második helyet kisebb meglepetésre és óriási verseny után a Mario Tennis Aces kaparintotta meg, ehhez a szavazatok 10,3 százaléka kellett, míg a harmadik helyezettünk a Pro Evolution Soccer 2019 lett, amely a szavazatok 10 százalékát húzta be. Nem sokon múlt!
Az év versenyjátéka/szimulátora
A versenyjátékok felhozatala is terebélyes lett, igaz, némi túlzással a lista felét a Milestone hozta össze rajta. Akárhogy is, a győztest illetően nem lehettek kétségeink, ezúttal is a Microsoft vihette haza a kategória trófeáját, miután a Forza Horizon 4 a szavazatok 65,7 százalékát szerezte meg.
Az F1 2018 ezúttal a második helyig menetelt, és a szavazatok 14,5 százalékát tudhatja magáénak, míg a bronzérmesünk a The Crew 2 lett, ami 9,9 százaléknyi szavazatra volt jó nálatok.
Az év VR-, illetve AR-játéka
Habár a VR- és AR-játékok mennyiségét nem érheti panasz, értelmezhető címből már jóval kevesebb van - egy kategóriát persze bőven össze tudtunk állítani belőlük. A felhozatal győztese az egyelőre PlayStation VR-exkluzív Borderlands 2 VR lett, amely a szavazatok 27,1 százalékával végzett az élen.
A Beat Saber itt is aratott, a voksok 21,9 százalékával a második helyen fejezte be a szavazást, míg a harmadik helyezettünk az Astro Bot: Rescue Mission lett, amely sokak szerint az év egyik meglepetésjátéka a PlayStation VR felhozatalában - a szavazatok 14,9 százalékát szerezte meg. Az AR-játékokat most a The Walking Dead: Our World képviselte, amely 11,4 százalékkal végzett a negyedik helyen.
Az év multiplayere
A legjobb multiplayer játékok kategóriája mindig izgalmas, hiszen nem csak azok a címek végeznek az élbolyban, amelyek hagyományosan óriási népszerűségnek örvendenek a multikedvelők körében. Oké, a Battlefield V húzta be az első helyet 23,8 százaléknyi szavazattal, míg a második a Call of Duty: Black Ops 4 lett 16,9 százalékkal, azonban a folytatásban akadnak érdekességek is.
A Red Dead Redemption 2 többjátékos módja, a Red Dead Online például a harmadik helyig menetelt annak ellenére is, hogy a gazdasága finoman szólva sem volt barátságos kezdetben (14,9 százalék), míg az A Way Out a negyedik lett 13,6 százaléknyi szavazattal. Az ötödik helyre még a Monster Hunter World is befért: a 10,1 százaléknyi szavazat alapján sokan gondoltátok úgy, hogy a játék multiban is kiváló élmény.
Az év felújított kiadása
Felújított kiadásokból most sem volt hiány, azonban annak külön örültünk, hogy azok a címek végeztek az élen, amelyek bátrabban nyúltak hozzá az alapanyagaikhoz. A kategória győztese a Shadow of the Colossus lett a szavazatok 24,4 százalékával: Fumito Ueda klasszikusa végre PS4-en is elérhető, és még csak attól sem kell tartanunk, hogy megkopott a fénye az elmúlt években.
A második helyezettünk a Spyro Reignited Trilogy, amely a szavazatok 20,1 százalékát szerezte meg, a bronzérem a Dark Souls Remasterednek jutott (15,5 százalék). Sok voksot zsebelt még be az Age of Empires: Definitive Edition (15 százalék) és a Far Cry 3: Classic Edition (11 százalék) is.
Az év platformja
2017-ben fordult elő először, hogy a PC legyőzőre talált a platformok kategóriájában, a sorozat pedig folytatódik: a legtöbben a PlayStation 4-et jelöltétek meg, mint a platform, amellyel a legtöbb időt töltöttétek tavaly. A konzol játékfelhozatala egyébként kifejezetten erős volt, ennek tükrében nem annyira meglepő, hogy a szavazatok 57,9 százalékát húzta be.
A második helyezettünk a PC lett, amely a voksok 34,2 százalékát tudhatta magáénak, míg a dobogó legalsó fokára a Nintendo Switch állhatott fel 10,4 százalékkal. Érdemes megjegyezni, hogy az Xbox One sem maradt el sokkal a kiotóiak gépétől, 10,2 százalék jutott neki.
Az év játéka
Megérkeztünk a szavazás legfontosabb kategóriájához, ahol a vártnál kisebb verseny mellett, de a God of War győzött. Cory Barlogék játéka a szavazatok 43 százalékát húzta be, ezzel pedig alaposan rávert az ezüstérmesünkre. Nagy tapsot nekik!
A második helyezettünk a Red Dead Redemption 2, ami a szavazatok 20 százalékát tudta megszerezni, hiába tudott nagyobb célközönséget elérni a multiplatform megjelenésnek hála. A harmadik helyen a Marvel’s Spider-Man zárt, 6 százaléknyi szavazattal.
Az év fejlesztője
Az év fejlesztőjének szánt kategóriánk eredményei gyakorlatilag az előző rovatot tükrözik, igaz, az arányok némileg eltérnek. A győztes a God of Wart jegyző Sony Santa Monica lett, a nevével ellentétben már nem Santa Monicában működő csapat a szavazatok 30 százalékát szerezte meg.
A második helyet a Rockstar Games csípte meg, és nem is maradt el sokkal a Sony-stúdiótól, 24 százaléknyi voksot kapott. A harmadik helyezettünk az Insomniac, amely a játékához hasonlóan 6 százalékot szedett össze.
Az év csalódása
Az év csalódása kategóriában egyértelmű döntés született részetekről, egyetlen játék sem kapott annyi szavazatot, mint a Fallout 76. Ami azt illeti, a Bethesda multiplayer-orientált túlélőjátéka egy nagyságrenddel több voksot húzott be, mint a vetélytársai, 43 százalékkal végzett az élen.
A Battlefield V megosztó játék lett, ezt bizonyítja, hogy sokaknak a DICE lövöldéje volt az év csalódása, az FPS 7 százalékkal zárt a második helyen. A harmadik helyen holtverseny alakult ki: a Just Cause 4 és a Red Dead Redemption 2 5-5 százalékot hozott össze.
A legjobban várt játék
Végül jöjjön a jutalomkategória! Habár egyáltalán nincs rá garancia, hogy megjelenik idén, a legjobban várt játéknak a The Last of Us: Part II-t szavaztátok meg, a Naughty Dog ígéretes akciójátéka a szavazatok 28 százalékát zsebelte be.
Szintén erősen dátum nélküli, ám annál izgalmasabb alkotás a Cyberpunk 2077, amely a szavazatok 9 százalékával a második helyen végzett. A harmadik helyet végül a Metro Exodus csípte meg a szavazatok 7 százalékával - a jó hír, hogy erre már csak februárig kell várnunk.
Köszönjük mindenkinek a részvételt, kiváló játékokat kívánunk 2019-re is!
Kapcsolódó cikkek
https://supernaturalmovies.blog.hu/2019/01/21/you_are_not_alone_2018_top_5_legjobb_jateka?fbclid=IwAR2UV8vfU417YZgxfr9337ChIbfRAihUo3po44Oe2am1FxIHXEGC3_RMet8
De ahogy látom nem akarod elfogadni hogy igenis kell tudás ahhoz, hogy úgy építs hogy abból előnyöd szármozzon. Na mindegy, úgysem fogod elfogadni hogy nem szar a játék mint te ahogy beállítod.
A grafikát meg nem kell szépíteni egy gagyi játékról van szó.
Egyébként nem telibe másolták le. Nem csak azért sikeresebb mert ingyenes (sokat számít,azt aláírom) meg BR, hanem mert sokkalta gyorsabb, pörgősebb mint a PUBG, kevésbé bugos, könnyebben befogadható a játék kinézete, a Battle Pass rendszere brilliánsan lett megoldva, és folyamatosan tömik tartalommal, új történet szálakkal. Ja és még valami:cross platform. Tök mindegy mid van, tudsz játszani konkrétan bárkivel, ami baromi angy plusz. (Mi nekünk is ezért lett ez a közös játékunk, mert PS-es létemre tudtam játszani pc-s ismerősökkel)
Nem azt mondom, hogy nincsenek hibái, de a szar játéktól is igencsak messze áll ám
Ez gyakorlatilag megöli a játék taktikai részét, azt hogy ha valaki jobban pozícionált , stratégiázott. A fegyverek nagyon bután működnek túlságosan könnyű lőni a játékban mintha 10 éves korosztálynak készült volna a játék, nincs kihívás mindenki egyfolytában ugrál össze-vissza, a fizika is botrány, a grafika úgy szintén meg se közelíti pl az Overwatch szintjét ami egy hasonló kinézetű, és egyébként innovatív ötletes újító játék.
Aztán egy kis cég (pubg corp.) megjelent a BR móddal úgy ahogy még azt senki nem csinálta, ami hatalmas sikereket ért el early accessben a bugjai ellenére.
Majd jött az EPIC és telibe lemásolták gyakorlatilag 0 változtatással, és ők voltak azok akik ingyen kínálták a BR módot.
Elég lesz?
Komolyan mondom a mai játékosközösség nagy része tényleg egy hányadék, és sok esetbe nem az számít hogy az adott cím jó-e vagy sem.
Nálam az év fejlesztői a Warhorse, és a Bugbear, az év játékai pedig a KDC, és a Wreckfest
az első naptól kezdve bármelyik játék sokkal olcsóbb G2A-n.
Bocsi az off témáért, csak hasonlatnak szántam.
Szóval ha nem értesz hozzá legalább hülyeséget ne írj.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.