The Witcher 3: Wild Hunt - Complete Edition teszt

  • Írta: Baloo
  • 2022. december 27.
Link másolása
Nem lepődtünk meg, amikor lengyel barátaink bejelentették, hogy PlayStation 5-re, Xbox Series X/S-re is ellátogat a The Witcher 3: Wild Hunt, hiszen a felejthetetlen játék megérdemli a next-gen műtétet.

Látlak titeket, akik körém gyűltök...újabb Witcher-tartalmakra kiéhezve...Cyberpunk 2077 launchtól rémülten...Kis PC-jeitekkel a kebleteken. A CD Projekt Red ostrom alá vette a konzoljainkat innen egészen a Kék-hegységig. Csillapíthatatlan éhében csak fejlesztene és fejlesztene. Mégsem tagadjuk meg a játékaikat, hanem igyekszünk kiismerni és a javunkra fordítani őket! Vajon szólunk nekik az optimalizációról, vagy másokra hagytuk a piszkos munkát? Rájuk, akiket újságíróknak hívunk...Megtévedt gyermekekre, kik a jó és a rossz közt különbséget tenni nem képesek. Igen, megfogyatkoztak az évek során. De néhány még mindig e földet járja, s pénzért végzi a kritikus munkáját. A játékipar vérzik, testét háború szaggatja! Csatái a kiadók korbácsütései, akik a vétkeinkért büntetnek így! Ezzel s a világon túli rettenettel - a ray tracinggel, ami minden teliholdkor előbúj - meg kiégeti a videokártyáinkat Egyesek szerint egy következő konzolgeneráció hírnökei ők!

Remélem ezzel kis módosított bekezdéssel sikerült felidéznem bennetek a 2015-ös tavaszt, amikor először töltöttétek be Riviai Geralt harmadik kalandját, illetve egyben kicsit előrevetíteni, hogy nem lehetünk maradéktalanul elégedettek a next-gen update-tel. Ha valamilyen csoda folytán ezt még soha nem tettétek volna meg, akkor először irány elolvasni zoenn mester írását a legendás játékról, ugyanis jelen cikkünk kizárólag a nemrég napvilágot ingyenes ránc- és lélekfelvarrás újdonságaira fog koncentrálni.

Az új (vagy inkább már jelen?) generációs konzolokra és PC-re is egyaránt befutott 4.0-ás frissítés, melynek kivesézését kezdjük is a grafikai újításokkal! PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en két féle grafikai opció közül választhatunk: ray tracing és a performance mód. Az utóbbi dinamikus 4K felbontás mellett (többnyire) szilárd 60 fps-sel varázsolja a TV-képernyőinkre az eddigi PC-s ultra beállításokat, sőt, egy leheletnyivel még részletesebben is teszi mindezt. A sugárkövetést használva a felbontás viszont visszaugrik dinamikus 1440p-re és lekorlátozza a képkockaszámot 30-ra, ami jelenleg folyamatosan botladozik, és így meglehetősen kaotikus frame-timingot eredményez.

Xbox Series S-en kimaradt a ray tracing lehetőség, de egyelőre ez nem is baj, hiszen a nagy tesókon is inkább 60 fps-sel érdemes újra Ciri nyomába eredni, mert hiába a sokkal szebb bevilágítás, ha az akadozó kép hazavágja az egész élményt. Remélhetőleg hamarosan orvosolja ezt a problémát a CDPR. Érdemes még megemlíteni, hogy PS5-ön DualSense támogatással is ellátták a szerepjátékot a lengyelek, de természetesen ez a közelébe sincs az Astro’s Playroom tapasztalt élményeknek. Az új gépekben található SSD-knek hála viszont mindegyik rendszer osztozik a villámgyors betöltéseken, így végre búcsút inthetnek a konzolosok is a gyorsutazás és az elhalálozások utáni lassan kúszó töltőcsík bambulásának.

Természetesen PC-n, ha bírja a vasunk, akkor nem kell semmilyen kompromisszumot kötnünk a látvány és a képsebesség kollaborációjában, de a probléma az, hogy jelenleg nagyon kevés ilyen konfig létezik. PC-n a globális világítás és ambient occlusion mellett az árnyékokra és a tükröződő felületekre is ráengedhetjük a ray tracinget, illetve a bekapcsolhatjuk az “ultra+” grafikai opciókat is. Ezeknek a segítségével valóban a széria történetében még soha nem látványban lehet részünk - végre egy lépéssel közelebb kerültünk a 2014-es trailerben látott ígéretekhez.

Persze mindennek brutális ára van: nagyot fog zuhanni a teljesítmény, hacsak nem kapcsoljuk be a DLSS 3.0-át vagy az FSR 2.1-et, viszont ezekkel pedig az élsimítás és a képélesség veszít majd a minőségéből. Nagyobb probléma, hogy valamiért a régi beállításoknál is bezuhan a képfrissítés - ugyanazon a hardveren -, amire jelenleg az egyetlen megoldás, hogy visszaállítjuk a GOG /Steam kliensekben az előző verziójára a játékot.

Bármelyik platformon is játszunk a rajongók által készített legnépszerűbb modok immáron hivatalosan is implementálva lettek mindenkinek. Ezeknek hála pedig részletesebb szörny modelleket kapunk, jobban személyre szabhatjuk a HUD-ot és a térképet, közelebb hozhatjuk magunkhoz a kamerát, de még a kontrolleres irányítást is finom hangolhatjuk. Az utóbbinak az alternatív módja kifejezetten feldobja a witcher-jeleket preferáló játékosok harcait, hiszen jóval kevesebbet kell így az almenüben a varázslatok között matatniuk. Illetve jelentős újdonság még, hogy egy új, a netflixes sorozat által ihletett missziót is kaptunk - amiről eszembe jut, hogy aki szeretné az most már ráaggathatja a nilfgaardi katonákra az ott látott “herezacskó” páncélokat is.

Napestig lehetne még sorolni a kisebb-nagyobb javításokat/újdonságokat, amiket a CD Projekt RED a Complete Editionbe préselt - például a platformok közti mentés transzportálásról, vagy a dedikált fotómódról még nem is beszéltem! Végső soron az igazság az, hogy hét éves kora ellenére a The Witcher 3: Wild Hunt még mindig egy zseniális alkotás, amit egyelőre csak az új verzió teljesítménybeli problémái árnyékolnak be. Feltételezhetően ezek hamarosan javításra kerülnek (habár jogos kérdés, hogy az eddigi halasztásokkal ez idáig miért nem sikerült), így mind a visszatérők, mind az újdonsült szörnyvadászok se kereshetnének jobb alkalmat arra, hogy a hátukra vegyék az acél és az ezüst pengéket.

A The Witcher 3: Wild Hunt - Complete Edition jelenleg PlayStation 5-ön, Xbox Series S/X-en és PC-n érhető el, mi utóbbin teszteltük.

Kapcsolódó cikkek

11.
11.
Doomsayer
#10: Érthető, amit írsz, (sőt jogos) de nem érdemes elfelejteni, hogy a kérdőjeleknél vannak a witcher ruhák és fegyverek tervrajzai, a kraftolási anyagok (meg út közben a szörnyeknél), illetve az erőhelyek, vagy place of power angolul, amik alapban fél órás buffot adnak egy adott jelre (akárhányszor használható), de mellette egy képzettségpontot is kapsz. Tehát lehet, hogy nem kapsz rá XP-t, de kapsz egy hatalmas buffot, meg egy ugyan olyan pontot, mint ha szintet léptél volna - bár XP-t tényleg nem.

Aztán van egy olyan passzív képesség, hogy az erőhelyeken kapott jel tuningoló buffok nem fél órára, hanem örökre fent maradnak - habár csak egy ilyen lehet aktív egyszerre. Szóval ha valaki mondjuk az igni-t szereti és azt használja legtöbbször, tuningolja és beleépíti a sebzésébe, az örülni fog az ingyen pontoknak és az erőnek is amit így nyer. De mint mondtam, kérdőjel mindig a legjobb ruhák is a játékban, szóval érdemes odanézni. Így volt velem az, hogy most, amikor újra kezdtem a játékot, a kérdőjelek miatt 5-ös szinten már 9, vagy 10 képességpontom volt.

Amúgy nem védeni akarom a játékot ezzel a loot dologgal, mert tényleg igaz, hogy anno is felesleges volt lootolni, csak pénzcsinálásra volt jó - de ez azért volt, mert a witcher ruháknál és fegyvereknél nem volt jobb és nem volt érdemes mást felvenni. Persze ez így rendben is van, de attól még több "legendás" kard (mondjuk a Hattori-tól meg a Crach-tól nehezen kiérdemelhető módon szerzett) eleve nem volt jobb, mint ami a kezemben volt. Egyébként ezen javítottak és most jobbat adnak, mint ami a kezedben van.
10.
10.
DragonBleacPiece
#7: Nem arról beszél hogy nehéz a játék, hanem arról hogyha megy a fősztoriban és elér egy szintet, aztán kedve kottyanna kalandozni a nyílt világban és betér egy faluba ahol az egyik küldi az hogy ki kell nyírni egy ghoult, ha az egy kisebb szintű küldetés mint az ő szintje akkor 1-2 xpt kap csak ami röhejes. A tárgyak a ládában meg szintén kisebb szintűek lesznek. Szóval elveszíti a fantasy világ jellegét és mmorpg lesz ahol semmi értelme a kezdőhely környékére menni pl mert sz** a loot. És ha bekapcsolom hogy velem egy szintre jöjjenek az ellenfelek, akkor se dobnak erősebb cuccokat ugyanezek az ellenfelek, ha egy kisebb szintű helyen vagy küldetésben szerepelnek. Szóval ha megyek előre a fősztoriban és fejlődök, semmi értelme a térkép 500 kérdőjelére utána odamennem mert nem fog dobni se xpt se jobb lootot mint a fősztori ahova küld.
8.
8.
Doomsayer
#6: Ezt nem nagyon értem, hogy "végigvihetetlen". Van benne 4 vagy 5 nehézségi fokozat, meg most tényleg: 7 éves a játék, mindenki már többször végigvitte, erre most rukkol elő valaki, azzal, hogy nem lehet végigtolni? Meg ez az XP dolog is, mint ha a játék értelme nem a sztori meg a kaland lenne, hanem az XP, mint valami MMO-ban. Amikor anno először játszottam végig, a játék egyharmadától legnehezebb előtti, majd a végére legnehezebbre kellett állítanom, mert unalmas lett, hogy könnyű dara az egész.
Esetleg próbáld meg nem totál felhúzni magad rajta, hanem csak lazán kalandozni, úgyis sajnálni fogod, amikor vége van, szóval örülj, amíg nincs vége. Másrészt meg próbáld meg céltudatosan összerakni a karaktert és a ruhákat. Mondjuk macska cucc és fegyverek, ami a rugó mód, nagy critical-lal, akkor olyan rúnák, meg mondjuk rágyúrni az igni varázslatra mellette, ami maradandó páncélsérülést és időnkénti sebzést okoz. Ugyan ez olajakkal a fegyverekre, amik ugyan úgy DOTolnak és azt fogod látni a játék közepén, hogy túl könnyű lesz és emelni kell a nehézségen. Vagy ha ez nem, akkor ott a farkas cucc, ami tipikus harcos, vagy a medve, ami totál tank, de jó amit itt írnak a varázsló karakter is. Lehet, hogy az a bajod, hogy a legjobban védő páncélt és a legnagyobbat ütő fegyvert használod és közben nem figyelsz az RPG összefüggéseire és a statokra. Aki nagyon nagyot sebez, annak általában könnyű páncélja van, akinél sok a crit, annak általában közepes, akinek durva a péncélja, általában kicsit üt, de ha egy kicsit sem figyelünk oda ezekre, meg mindent össze-vissza kavarunk, akkor könnyen lehet olyan karit készíteni, aki az adott szinten nem annyira kompetens. Lehet, hogy egy (hasból) 50-et sebző kard jó statokkal és varázslatokkal csinál 400DPS-t, míg egy 100-at sebző kard rossz statokkal és nem jó varázslatokkal meg csak 150-et.
7.
7.
patka21991
Ha ilyet mondasz, én nem hiszem el, hogy tudod miről beszélsz. :) De segítek, hogy ne legyen gondod és te is a végére érj ennek a csodás kalandnak.
Érdemes a főzetekre osztani a pontokat a játék elején. Ezek közvetve hatással vannak a jelekre és a támadásra is. Lehet nem szimpatikus ez a képesség fa, mert nekem sem volt az, de miután egyszer újra oszottám rá a pontjaimat, mert egy boss-szal nem boldogultam, rájöttem, hogy ezek a legjobb képességek. Később pedig kedvedre variálhatod a képességeket, mert sok pontod lesz addigra, illetve lesz pénzed tisztítófőzetre is, ha kell.
6.
6.
Shao Kahn
#5: Talán. Csak tudod a küldetéseket halálpontos sorrendben kell végrehajtani, mert ha csak egy küldetésért nem kapsz XP-t, nem erősödsz meg annyira hogy végigvidd a játékot. Hidd el, tapasztalatból beszélek. A másik dolog hogy a kezdetekkor még nem férsz hozzá Novigradhoz és Skelligéhez, márpedig azokban is alapból lennének küldetések, amikért (mire eljutsz oda ugye)már nem fogsz XP-t kapni. Nem értem a készítők ezt hogy gondolták, ez példátlan szemétség, hogy egy ilyen zseniális játékot így végigvihetetlenné tettek.
5.
5.
patka21991
Nem értem mi a baj a szintlépés rendszerével. Ezzel is maxra lehet húzni a karaktert a New Game+ végére.
3.
3.
hedzsooo
https://www.thewitcher.com/en/screenshot-contest Ha valakit erdekel, januar 10-ig lehet a CDPR-hez kuldeni a kepeket. :)
1.
1.
Shao Kahn
Ez mind szép és jó, őszintén. De én azt reméltem eltörlik a játékból a "csak akkor kapsz XP-t a küldetésekért, ha a szinted max 2 szinttel haladja meg a küldetés ajánlott szintjét" játékelemet. Ez vette el a kedvemet annó a játéktól, ezért szabadultam meg tőle. Remélem ha ebben nem is, a folytatásban eltörlik ezt.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...