Új szimulátorkirályt koronázunk a Gamekapcson! A Microsoft Magyarország és a Comprad PR jóvoltából közel három héttel a megjelenés előtt már tesztelhettük a Forza Motorsport második részét – és mint exkluzív cikkünk nyitómondata is türközi, a játék teljesen lehengerelt minket.
Nem vitás, kevés igazán jó és élvezhető autószimulátor jelenik meg napjainkban. Playstation-re ott van a Gran Turismo sorozat, PC-re a TOCA, a GTR, a WTCC és talán a Live for Speed, a többi csak falról visszapattanós arcade kocsizúzás. Na de mi jut az Xbox 360 tulajoknak? Egy valami, mely alighanem megdobogtatja minden autóverseny rajongónak a szívét – a Forza Motorsport 2.
A játék az igazi szimulátorosoknak készült, akik már menekülnek az NFS és társai által képviselt idétlen arcade játékelemektől. Itt minden számít, nem lehet ész nélkül száguldozni, és tényleg tudni kell vezetni, nem szabad esztelenül nyomni a gázt. A Forza Motorsport 2 június 8-án jelenik meg itthon, teljes magyar nyelvű feliratozással. Most következzen az exkluzív tesztünk, melyben az utolsó részletig tényleg mindent kivesézünk.
Autószimulátor-teszt lévén érdemes ismertetőnket a kocsik felhozatalával kezdenünk. Összesen 310 autó próbálható ki a játékban, ezek osztály, ország és gyártó szerint lettek csoportosítva. A D-osztályban vannak a kisebb teljesítményű klasszikus veterán autók, és a tömeggyártásban is kapható személygépkocsik. Itt olyan modellek várakoznak, mint az öreg Golf II, a Mini Cooper, a Peugeot 207, az 1954-es Mercedes 300SL, a Honda Civic, a CRX, a Saab 9-3, a New Beetle, a Dodge Charger, a Mustang, a csajkedvenc TT Coupe, vagy a régi FBI-os filmekből ismert '87-es Buick Regal. A C-osztály a sorozatgyártásban készült sportautókat és a nagyteljesítményű utcai kocsikat foglalja magába. Itt van Audi S4, Mustang GT, Porsche 911, Lexus, klasszikus Corvette, Volvo S60, Nissan Z, BMW M3, Camaro, Impreza, Lancer, és mindenféle kisebb-nagyobb Mercedes. A B-osztály a sport-teljesítmény szériaosztály, ebben akad Supra, Skyline, Acura RSX, Testarossa, Aston Martin, Lotus, és mindenféle egyéb finomság. Az A-osztály a nagyteljesítményű sportautóké, itt elérhető többféle Ferrari, Porsche, Corvette, Lamborghini, és pár nagyobb Mercedes is – csak győzzön az ember választani.
Komolyabb szintre ugorva az S-osztály következik, itt a nagyteljesítményű szuperkocsik és a különlegességek sorakoznak. Van Ferrari, Pagani, Koenigsegg, Maserati, Saleen, McLaren, és Viper is. Az U-osztály az ultra nagy teljesítményű, limitált erőgépeké, az R4 a célorientáltan épített versenyautóké és az erősen módosított szériaautóké, az R3, az R2, és az R1 pedig a masszív, versenypályára épített autóké – teljesítmény szerint osztályokra bontva. Nem gyenge tehát a felsorolás. A 310 autót tíz csoportba sikerült szedni, mely természetesen a futamokon kap szerepet.
A pályák száma több mint 45-re kerekedett a fejlesztések végeztével. A versenyutak mindegyike valóságos helyszíneken játszódik, lehet körözni például Suzuka-ban, Mugello-ban, Silverstone-ban, New York-ban, vagy a Nürburgring-en is. Lehet választani, hogy normál, vagy fordított irányban akarunk elindulni, de az is egy-egy újabb kihívásnak számít, ha ugyanazon a ringen másik útvonalon kell menni.
Összesen három játékmód vár a száguldani vágyókra. Van gyorsverseny, karriermód és többjátékos móka. Gyorsversenyben kihívhatjuk a számítógép pilótáit, indulhatunk a stopperóra ellen, vagy simán csak gyakorolhatunk is. Érdekesség, hogy a többi játéktól eltérően a gyorsmeccsek alatt is lehet egyre újabb és újabb pályákat, autókat szerezni – ám ezek csak ebben a módban lesznek elérhetőek. Többjátékos módban az Xbox Live erős mezőnye ellen állhatunk ki, de van lehetőség osztott képernyős szórakozásra is, csak úgy, mint az egy hubra dugott, legfeljebb nyolc konzolos baráti összecsapásokra. A Live-os szolgáltatásokról még később beszélünk, most viszont jöjjön az igazi finomság, a karrier mód.
A karrier mód sem a megszokott ütemezésben zajlik. Itt mindenféle kupabajnokságokon és versenysorozatokon lehet indulni, ezek 90 eseményre, azokon belül pedig összesen 314 futamra lettek bontva. Vannak versenyek, ahol csak egyes autóosztályok indulhatnak, míg mások csak a japán, európai, vagy amerikai autóknak lettek fenntartva, de olyan is akad bőven, ahol csak klasszikus, vagy csak izomautók vehetnek részt. Vannak továbbá régiós versenyek, egy az egy ellen párbajok, gyártói futamok és nagy kihívást jelentő megbízhatósági bajnokságok is, ahol csak a boxtaktika és a kitartás számít. Végig se lehet sorolni a több, mint 300 futamot, de mint látjátok, változatosságban nincsen hiány – a teljes karrier mód folyamatosan újabb kihívások, és feladatok elé állítja a játékost.
Az itt nyert versenyekért cserébe rengeteg jutalmat kaphatunk. Egy-egy első helyezés után ajándékautók, újabb megvásárolható verdák, és jelentősebb pénzmennyiség is üti markunkat. A gyártóktól engedményeket kapunk autóvásárlásra, és az sem ritkaság, hogy az alkatrész-beszállítók kínálják fel kedvezményesen portékájukat. A futamok alatt az autó és a pilóta is fejlődik, melynek következményeként könnyebb lesz irányítani a kocsit. Ha sikerült már jelentősebb pénzmennyiséget felhalmozni, akkor fejleszthetjük is az autót. Alkatrészekkel nagyobb teljesítményre bírhatjuk a motort, fejleszthetjük az erőátvitelt és a futóművet, jobban tapadó gumiabroncsokat vásárolhatunk, az új szélterelő elemekkel pedig javíthatjuk az aerodinamikai hatásokat. Mindennek segítségével jócskán növelhetjük az autó teljesítményét – ami igencsak jól jön a későbbi, nehezebb szintű futamokon.
Az autót tuningolhatjuk is – persze nem Need for Speed-esen, hanem olyan szöszmötölős szimulátorosan. Módosíthatjuk az első és hátsó kerekek guminyomását, állíthatjuk az áttéteket, belőhetjük a kerekek és a kormány dőlésszögét, a kereszt stabilizátorokkal szabályozhatjuk a nem kívánt karosszériamozgást, a rugók finomságának állítgatásával pedig testre szabhatjuk az autó súlyátvitelének mértékét. Elég keményen hangzik, de a játék egy közérthetően megfogalmazott villámsúgóval folyamatosan tájékoztat minket, hogy mire valók az egyes beállítások, és milyen hatást fogunk elérni az értékek módosításával.
A karrier nehézségi szintjének beállításával képességeinkhez igazíthatjuk a versenyeket. Itt több értéken is állíthatunk, viszont ha mindent bekapcsolunk, vagy easy-re veszünk, akkor kevesebb pénzt fogunk bezsebelni a futamok végén. Ki lehet rajzoltatni az ajánlott pályavonalat, mely hihetetlen nagy segítség nem csak az ideális ív megtalálásához, de a kanyarok bevételéhez is. Ha túl gyorsan megyünk, akkor pirossá változik a vonal, figyelmeztetve ezzel, hogy ilyen sebességnél ki fogunk sodródni. Ha zöld utat kapunk, akkor nyugodtan lehet nyomni neki, de akkor is csak ésszel! A blokkolásgátló (ABS) rendszer úgy változtatja a féknyomást, hogy fenntartsa a maximális fékerőt a kerék blokkolásának küszöbszintjén. A kipörgés gátló (TCS) gyorsításkor maximalizálja a kerekek tapadását, a stabilitásmegőrző (STM) pedig az éles kanyarokba ügyel rá, hogy ne sodródjunk ki olyan könnyen. Ebben a menüben beállíthatjuk még, hogy a sérülés, az üzemanyagfogyás és a gumikopás miként jelenjen meg. Legyen-e mindegyik kikapcsolva, tükrözzék-e a teljes valóságot, vagy legyenek-e egy videójátékhoz hűen kicsit elvontak. Ha a sérülést felszínire állítjuk, akkor szétzúzhatjuk a kasztnit, a teljesítmény nem fog változni, ha azonban szimulációra, akkor figyelni kell, mert egy-egy nagyobb karambol után könnyen meghibásodhat a motor, a sebváltó, vagy egyéb berendezés.
Teljesen kiveséztük a játék adta lehetőségeket, most jöjjön egy rövid ismertető az extra szolgáltatásokról, majd következhet a szokásos grafika / hangok / irányítás területek szerinti összegzés. Az egyik kedvencem a verseny közbeni telemetriai adatokat megjelenítő transparent (átlátszó hátterű) ablak. Itt figyelhetjük, hogy milyen fordulatszámon jár a motor, mennyi az aktuális teljesítmény és nyomaték, milyen súrlódás hat a kerekekre, hogyan viselkedik a felfüggesztés, hány fokosak és mennyire kopottak az abroncsok, továbbá részletes adatokat kaphatunk a sebváltó és a motor aktuális hőmérsékletéről. Erre igazán a finomhangolásokat végző technikusoknak van szüksége, de az átlag játékosnak is igen jópofa tud lenni a szolgáltatás. Az ablak az I-választó felfelé nyomásával hívható elő.
Egy másik kedvenc a fényképező mód. Futam közben bármikor megállíthatjuk a képet, és profin beállított fényképet csinálhatunk autónkról. Mozgathatjuk, dönthetjük és forgathatjuk a kamerát, fókuszálhatunk közelve vagy távolra, sőt speciális effektusokkal is feldobhatjuk a fotót. Van szépiamód, kedvünk szerint hangolhatjuk a zársebességet és a rekeszt, továbbá beállíthatjuk az exponálást, a fénymennyiséget, a kontrasztot és a telítettséget is. Ha megvagyunk mindennel, akkor az elkészített képet lementhetjük az Xbox 360 merevlemezére, közvetlen feltölthetjük a forzamotorsport.net weboldalra, de átküldhetjük PC-re, vagy felmásolhatjuk USB flashdrive-ra is.
Izgalmas Xbox Live szolgáltatás a Forza Motorsport TV, melynek segítségével élő közvetítésben nézhetjük a Live-on éppen folyó futamokat, bajnokságokat. Társ finomság az Aukciós Ház, ahol a karrierben megszerzett, feltuningolt, finomhangolásokon átesett, és új alkatrészekkel felszerelt autókat lehet adni-venni. A futamokon szerzett Zsetonért cserébe itt olyan profi verdákra lehet lelni, melyet mi magunk talán sosem tudunk összeállítani. Az Xbox Live-ról DLC (Downloadable Content) formájában több autó is beszerezhető lesz a jövőben – ám jelen pillanatban még egy sem érhető el.
A Forza Motorsport 2 támogatja a több képernyős üzemmódot, így akár egyszerre három HDTV-n is lehet tolni a futamokat. A beállítások menüben megszabhatjuk, hogy egymáshoz képest hány fokos szögben állnak a TV-k, valamint milyen távol ül a játékos a készülékektől. A játék megjelenése előtti napokban a Microsoft Magyarország országos Forza Motorsport 2 turnét rendez a Saturn áruházakban, ezeken a nyílt versenyeken már ilyen három képernyős üzemmódban lehet száguldozni.
Elérkeztünk végre a szokásos grafikai és egyéb sablontémákhoz, a cikk kövérsége miatt ezeket igyekszek már rövidre fogni. A játék kinézete nagyon ott van, igazi nextgen látványt nyújt, főleg ha a konzol mellé még egy HDTV-vel is rendelkezik a játékos. A vizuális élményekre nem lehet sok panaszunk, a 2X-es elsimítás (AA) szépen lekerekíti a pixeleket, az autók gyönyörűen csillognak, és a nap állásának megfelelően árnyékolják az aszfaltot. Jópofa apróság, hogy nagyobb fékezések esetén vörösen izzanak a fékpofák, az odaégő gumik pedig hatalmas füstfelhőt hagynak maguk után. Az autók kidolgozása nagyon pazar, erre (és a reklámtáblákra) figyeltek oda legjobban a készítők. A pályák már nem ennyire szépek, az aszfalt kicsit maszatos, a betonépületek puritán textúrát kaptak, és a nézők kidolgozottsága sem 100%-os. Nem vészes a kinézetük, de elüt az újgenerációs konzoloknál megszokott végletekbe menő részletességtől. Itt jegyezném meg, hogy a törésmodell nagyon kellemes lett, és bár nem lehet csak egy bizonyos fokig ronccsá zúzni az autót, addig is valóban látványos a roncsolódás. A festés kopik, a lámpák és az üvegek kitörnek, a lökhárítók leszakadnak, a kasztni pedig horpad és hajlik. A leszakadt alkatrészek nem tűnnek el a semmibe, a harmincadik kör után is ott virítanak a pálya szélén, mely igen apró, de kellemes részlete a játéknak.
Az irányítás nagyon el lett találva. A játék támogatja a Racing Wheel kormányt, de kontrollerrel is könnyen megszokható a vezetés. A ravaszokkal lehet gyorsítani és lassítani, a gombok benyomásának mértékétől függ a sebesség is. A játékban nem tanácsos padlógázzal és tövig nyomott fékkel közlekedni, mert akkor azonnali kicsúszás a vége. A hosszú egyeneseken lehet nyomni neki, de ha nagy sebességnél fékezni kell, akkor tanácsos óvatosan lenyomni a fék gombot, majd lassan engedni fel, és gyenge gázadással folytatni a kanyart. Ha nem így teszünk, akkor általában az az eset áll fent, hogy a gumik elvesztik a tapadásukat, a kerekek kipörögnek, a kocsi pedig kilinccsel előre beleszáll a sóderágyba.
A zene és a hangok nem igényelnek több bekezdéses részletezést. Dolby Surround-ban szólnak, ha verseny közben forgatjuk a kamerát, akkor mindig máshogy halljuk a motorhangokat. Az autók az eredeti nagytestvérek bedigitalizált hangjait kapták meg, a sebességváltás, a csikorgás, és az ütközés a valósághoz igencsak közelítő zajokat kapott. A zene nagyon jó, rengeteg licenszelt sláger hallható a menü alatt, fantasztikusan feldobja a hangulatot. A soundtrackba olyan nagy előadók dalai kerültek bele, mint Paul Oakenfold, Faithless, Ben Benassi, DJ Tiesto, Gnarls Barkley, The Chemical Brothers, Apollo 440, Prodigy és The Crystal Method.
Elérkeztünk a záró gondolatokhoz. A Forza Motorsport 2-t nagyon eltalálták a készítők, autószimulátor létére nem csak a megszállott fanatikusoknak, de az átlag gamernek is élvezhető, izgalmas kihívást jelent a végigjátszása. Vannak rajta még javítanivalók, és több részlettel sem értünk egyet (például miért mi kapunk büntetést, ha hátulról belénk szállnak), de összességében egy nagyon korrekt autóversenyes játékot kaptunk. Megéri a pénzét.
A játék az igazi szimulátorosoknak készült, akik már menekülnek az NFS és társai által képviselt idétlen arcade játékelemektől. Itt minden számít, nem lehet ész nélkül száguldozni, és tényleg tudni kell vezetni, nem szabad esztelenül nyomni a gázt. A Forza Motorsport 2 június 8-án jelenik meg itthon, teljes magyar nyelvű feliratozással. Most következzen az exkluzív tesztünk, melyben az utolsó részletig tényleg mindent kivesézünk.
Autószimulátor-teszt lévén érdemes ismertetőnket a kocsik felhozatalával kezdenünk. Összesen 310 autó próbálható ki a játékban, ezek osztály, ország és gyártó szerint lettek csoportosítva. A D-osztályban vannak a kisebb teljesítményű klasszikus veterán autók, és a tömeggyártásban is kapható személygépkocsik. Itt olyan modellek várakoznak, mint az öreg Golf II, a Mini Cooper, a Peugeot 207, az 1954-es Mercedes 300SL, a Honda Civic, a CRX, a Saab 9-3, a New Beetle, a Dodge Charger, a Mustang, a csajkedvenc TT Coupe, vagy a régi FBI-os filmekből ismert '87-es Buick Regal. A C-osztály a sorozatgyártásban készült sportautókat és a nagyteljesítményű utcai kocsikat foglalja magába. Itt van Audi S4, Mustang GT, Porsche 911, Lexus, klasszikus Corvette, Volvo S60, Nissan Z, BMW M3, Camaro, Impreza, Lancer, és mindenféle kisebb-nagyobb Mercedes. A B-osztály a sport-teljesítmény szériaosztály, ebben akad Supra, Skyline, Acura RSX, Testarossa, Aston Martin, Lotus, és mindenféle egyéb finomság. Az A-osztály a nagyteljesítményű sportautóké, itt elérhető többféle Ferrari, Porsche, Corvette, Lamborghini, és pár nagyobb Mercedes is – csak győzzön az ember választani.
Komolyabb szintre ugorva az S-osztály következik, itt a nagyteljesítményű szuperkocsik és a különlegességek sorakoznak. Van Ferrari, Pagani, Koenigsegg, Maserati, Saleen, McLaren, és Viper is. Az U-osztály az ultra nagy teljesítményű, limitált erőgépeké, az R4 a célorientáltan épített versenyautóké és az erősen módosított szériaautóké, az R3, az R2, és az R1 pedig a masszív, versenypályára épített autóké – teljesítmény szerint osztályokra bontva. Nem gyenge tehát a felsorolás. A 310 autót tíz csoportba sikerült szedni, mely természetesen a futamokon kap szerepet.
A pályák száma több mint 45-re kerekedett a fejlesztések végeztével. A versenyutak mindegyike valóságos helyszíneken játszódik, lehet körözni például Suzuka-ban, Mugello-ban, Silverstone-ban, New York-ban, vagy a Nürburgring-en is. Lehet választani, hogy normál, vagy fordított irányban akarunk elindulni, de az is egy-egy újabb kihívásnak számít, ha ugyanazon a ringen másik útvonalon kell menni.
Összesen három játékmód vár a száguldani vágyókra. Van gyorsverseny, karriermód és többjátékos móka. Gyorsversenyben kihívhatjuk a számítógép pilótáit, indulhatunk a stopperóra ellen, vagy simán csak gyakorolhatunk is. Érdekesség, hogy a többi játéktól eltérően a gyorsmeccsek alatt is lehet egyre újabb és újabb pályákat, autókat szerezni – ám ezek csak ebben a módban lesznek elérhetőek. Többjátékos módban az Xbox Live erős mezőnye ellen állhatunk ki, de van lehetőség osztott képernyős szórakozásra is, csak úgy, mint az egy hubra dugott, legfeljebb nyolc konzolos baráti összecsapásokra. A Live-os szolgáltatásokról még később beszélünk, most viszont jöjjön az igazi finomság, a karrier mód.
A karrier mód sem a megszokott ütemezésben zajlik. Itt mindenféle kupabajnokságokon és versenysorozatokon lehet indulni, ezek 90 eseményre, azokon belül pedig összesen 314 futamra lettek bontva. Vannak versenyek, ahol csak egyes autóosztályok indulhatnak, míg mások csak a japán, európai, vagy amerikai autóknak lettek fenntartva, de olyan is akad bőven, ahol csak klasszikus, vagy csak izomautók vehetnek részt. Vannak továbbá régiós versenyek, egy az egy ellen párbajok, gyártói futamok és nagy kihívást jelentő megbízhatósági bajnokságok is, ahol csak a boxtaktika és a kitartás számít. Végig se lehet sorolni a több, mint 300 futamot, de mint látjátok, változatosságban nincsen hiány – a teljes karrier mód folyamatosan újabb kihívások, és feladatok elé állítja a játékost.
Az itt nyert versenyekért cserébe rengeteg jutalmat kaphatunk. Egy-egy első helyezés után ajándékautók, újabb megvásárolható verdák, és jelentősebb pénzmennyiség is üti markunkat. A gyártóktól engedményeket kapunk autóvásárlásra, és az sem ritkaság, hogy az alkatrész-beszállítók kínálják fel kedvezményesen portékájukat. A futamok alatt az autó és a pilóta is fejlődik, melynek következményeként könnyebb lesz irányítani a kocsit. Ha sikerült már jelentősebb pénzmennyiséget felhalmozni, akkor fejleszthetjük is az autót. Alkatrészekkel nagyobb teljesítményre bírhatjuk a motort, fejleszthetjük az erőátvitelt és a futóművet, jobban tapadó gumiabroncsokat vásárolhatunk, az új szélterelő elemekkel pedig javíthatjuk az aerodinamikai hatásokat. Mindennek segítségével jócskán növelhetjük az autó teljesítményét – ami igencsak jól jön a későbbi, nehezebb szintű futamokon.
Az autót tuningolhatjuk is – persze nem Need for Speed-esen, hanem olyan szöszmötölős szimulátorosan. Módosíthatjuk az első és hátsó kerekek guminyomását, állíthatjuk az áttéteket, belőhetjük a kerekek és a kormány dőlésszögét, a kereszt stabilizátorokkal szabályozhatjuk a nem kívánt karosszériamozgást, a rugók finomságának állítgatásával pedig testre szabhatjuk az autó súlyátvitelének mértékét. Elég keményen hangzik, de a játék egy közérthetően megfogalmazott villámsúgóval folyamatosan tájékoztat minket, hogy mire valók az egyes beállítások, és milyen hatást fogunk elérni az értékek módosításával.
A karrier nehézségi szintjének beállításával képességeinkhez igazíthatjuk a versenyeket. Itt több értéken is állíthatunk, viszont ha mindent bekapcsolunk, vagy easy-re veszünk, akkor kevesebb pénzt fogunk bezsebelni a futamok végén. Ki lehet rajzoltatni az ajánlott pályavonalat, mely hihetetlen nagy segítség nem csak az ideális ív megtalálásához, de a kanyarok bevételéhez is. Ha túl gyorsan megyünk, akkor pirossá változik a vonal, figyelmeztetve ezzel, hogy ilyen sebességnél ki fogunk sodródni. Ha zöld utat kapunk, akkor nyugodtan lehet nyomni neki, de akkor is csak ésszel! A blokkolásgátló (ABS) rendszer úgy változtatja a féknyomást, hogy fenntartsa a maximális fékerőt a kerék blokkolásának küszöbszintjén. A kipörgés gátló (TCS) gyorsításkor maximalizálja a kerekek tapadását, a stabilitásmegőrző (STM) pedig az éles kanyarokba ügyel rá, hogy ne sodródjunk ki olyan könnyen. Ebben a menüben beállíthatjuk még, hogy a sérülés, az üzemanyagfogyás és a gumikopás miként jelenjen meg. Legyen-e mindegyik kikapcsolva, tükrözzék-e a teljes valóságot, vagy legyenek-e egy videójátékhoz hűen kicsit elvontak. Ha a sérülést felszínire állítjuk, akkor szétzúzhatjuk a kasztnit, a teljesítmény nem fog változni, ha azonban szimulációra, akkor figyelni kell, mert egy-egy nagyobb karambol után könnyen meghibásodhat a motor, a sebváltó, vagy egyéb berendezés.
Teljesen kiveséztük a játék adta lehetőségeket, most jöjjön egy rövid ismertető az extra szolgáltatásokról, majd következhet a szokásos grafika / hangok / irányítás területek szerinti összegzés. Az egyik kedvencem a verseny közbeni telemetriai adatokat megjelenítő transparent (átlátszó hátterű) ablak. Itt figyelhetjük, hogy milyen fordulatszámon jár a motor, mennyi az aktuális teljesítmény és nyomaték, milyen súrlódás hat a kerekekre, hogyan viselkedik a felfüggesztés, hány fokosak és mennyire kopottak az abroncsok, továbbá részletes adatokat kaphatunk a sebváltó és a motor aktuális hőmérsékletéről. Erre igazán a finomhangolásokat végző technikusoknak van szüksége, de az átlag játékosnak is igen jópofa tud lenni a szolgáltatás. Az ablak az I-választó felfelé nyomásával hívható elő.
Egy másik kedvenc a fényképező mód. Futam közben bármikor megállíthatjuk a képet, és profin beállított fényképet csinálhatunk autónkról. Mozgathatjuk, dönthetjük és forgathatjuk a kamerát, fókuszálhatunk közelve vagy távolra, sőt speciális effektusokkal is feldobhatjuk a fotót. Van szépiamód, kedvünk szerint hangolhatjuk a zársebességet és a rekeszt, továbbá beállíthatjuk az exponálást, a fénymennyiséget, a kontrasztot és a telítettséget is. Ha megvagyunk mindennel, akkor az elkészített képet lementhetjük az Xbox 360 merevlemezére, közvetlen feltölthetjük a forzamotorsport.net weboldalra, de átküldhetjük PC-re, vagy felmásolhatjuk USB flashdrive-ra is.
Izgalmas Xbox Live szolgáltatás a Forza Motorsport TV, melynek segítségével élő közvetítésben nézhetjük a Live-on éppen folyó futamokat, bajnokságokat. Társ finomság az Aukciós Ház, ahol a karrierben megszerzett, feltuningolt, finomhangolásokon átesett, és új alkatrészekkel felszerelt autókat lehet adni-venni. A futamokon szerzett Zsetonért cserébe itt olyan profi verdákra lehet lelni, melyet mi magunk talán sosem tudunk összeállítani. Az Xbox Live-ról DLC (Downloadable Content) formájában több autó is beszerezhető lesz a jövőben – ám jelen pillanatban még egy sem érhető el.
A Forza Motorsport 2 támogatja a több képernyős üzemmódot, így akár egyszerre három HDTV-n is lehet tolni a futamokat. A beállítások menüben megszabhatjuk, hogy egymáshoz képest hány fokos szögben állnak a TV-k, valamint milyen távol ül a játékos a készülékektől. A játék megjelenése előtti napokban a Microsoft Magyarország országos Forza Motorsport 2 turnét rendez a Saturn áruházakban, ezeken a nyílt versenyeken már ilyen három képernyős üzemmódban lehet száguldozni.
Elérkeztünk végre a szokásos grafikai és egyéb sablontémákhoz, a cikk kövérsége miatt ezeket igyekszek már rövidre fogni. A játék kinézete nagyon ott van, igazi nextgen látványt nyújt, főleg ha a konzol mellé még egy HDTV-vel is rendelkezik a játékos. A vizuális élményekre nem lehet sok panaszunk, a 2X-es elsimítás (AA) szépen lekerekíti a pixeleket, az autók gyönyörűen csillognak, és a nap állásának megfelelően árnyékolják az aszfaltot. Jópofa apróság, hogy nagyobb fékezések esetén vörösen izzanak a fékpofák, az odaégő gumik pedig hatalmas füstfelhőt hagynak maguk után. Az autók kidolgozása nagyon pazar, erre (és a reklámtáblákra) figyeltek oda legjobban a készítők. A pályák már nem ennyire szépek, az aszfalt kicsit maszatos, a betonépületek puritán textúrát kaptak, és a nézők kidolgozottsága sem 100%-os. Nem vészes a kinézetük, de elüt az újgenerációs konzoloknál megszokott végletekbe menő részletességtől. Itt jegyezném meg, hogy a törésmodell nagyon kellemes lett, és bár nem lehet csak egy bizonyos fokig ronccsá zúzni az autót, addig is valóban látványos a roncsolódás. A festés kopik, a lámpák és az üvegek kitörnek, a lökhárítók leszakadnak, a kasztni pedig horpad és hajlik. A leszakadt alkatrészek nem tűnnek el a semmibe, a harmincadik kör után is ott virítanak a pálya szélén, mely igen apró, de kellemes részlete a játéknak.
Az irányítás nagyon el lett találva. A játék támogatja a Racing Wheel kormányt, de kontrollerrel is könnyen megszokható a vezetés. A ravaszokkal lehet gyorsítani és lassítani, a gombok benyomásának mértékétől függ a sebesség is. A játékban nem tanácsos padlógázzal és tövig nyomott fékkel közlekedni, mert akkor azonnali kicsúszás a vége. A hosszú egyeneseken lehet nyomni neki, de ha nagy sebességnél fékezni kell, akkor tanácsos óvatosan lenyomni a fék gombot, majd lassan engedni fel, és gyenge gázadással folytatni a kanyart. Ha nem így teszünk, akkor általában az az eset áll fent, hogy a gumik elvesztik a tapadásukat, a kerekek kipörögnek, a kocsi pedig kilinccsel előre beleszáll a sóderágyba.
A zene és a hangok nem igényelnek több bekezdéses részletezést. Dolby Surround-ban szólnak, ha verseny közben forgatjuk a kamerát, akkor mindig máshogy halljuk a motorhangokat. Az autók az eredeti nagytestvérek bedigitalizált hangjait kapták meg, a sebességváltás, a csikorgás, és az ütközés a valósághoz igencsak közelítő zajokat kapott. A zene nagyon jó, rengeteg licenszelt sláger hallható a menü alatt, fantasztikusan feldobja a hangulatot. A soundtrackba olyan nagy előadók dalai kerültek bele, mint Paul Oakenfold, Faithless, Ben Benassi, DJ Tiesto, Gnarls Barkley, The Chemical Brothers, Apollo 440, Prodigy és The Crystal Method.
Elérkeztünk a záró gondolatokhoz. A Forza Motorsport 2-t nagyon eltalálták a készítők, autószimulátor létére nem csak a megszállott fanatikusoknak, de az átlag gamernek is élvezhető, izgalmas kihívást jelent a végigjátszása. Vannak rajta még javítanivalók, és több részlettel sem értünk egyet (például miért mi kapunk büntetést, ha hátulról belénk szállnak), de összességében egy nagyon korrekt autóversenyes játékot kaptunk. Megéri a pénzét.
KATT: http://www.uberkonzol.hu/index.php?data[mid]=2&data[id]=467
Visszaszivok minden olyan kommentet ami negativan álitotta bea játékot!
Ez vmi nagyon tuti!
A graf is vmi pazar de tényleg, és csak egy sima tvn tolom!
(nagyon jo ez az AA rajta meg minden)
Ja és állitolag ez még nem a végleges bulid?! Megnézném a véglegest!
Szoval 1 szó mint száz ezT A játékot meg buyolom!;)
Nagyon pazar a grafika, a hang ütős!
És az élény eszméletlen!
Alig várom a megjelenést.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.