Tom Chilton, a játék egyik dizájnere az olyan MMO-játékokról beszélgetett a PC Gamerrel, amelyek eleve ingyenes játékként indultak, esetleg később váltottak fizetési modellt, azaz kezdetben havidíjat kellett fizetni értük, utána azonban már csak a különböző extrákért kértek pénzt. Chilton szerint a verseny szempontjából mindenképpen előnyös az ilyen változtatás, és ő is elképzelhetőnek tartja, ha a jövőben jön olyan MMO (urambocsá' a Blizzard adja ki az új MMO-ját), ami a World of Warcraft felé nőhet, akkor ők is átállnak a havidíj nélküli fizetési modellre. Persze ez nem most lesz, Chilton maga is megjegyezte, hogy a közeljövőben erre biztosan nem kerül sor.
Ennél kézzelfoghatóbb, és talán jobb hír, hogy elindult az új kiegészítő, a Cataclysm zárt bétatesztje, így aki a Battle.neten regisztrált, túrja fel az e-mail-fiókját, hátha talál benne egy meghívót - ha nem, várjon türelemmel, az embereket sorban hívják be, és az sem biztos, hogy mindenki sorra fog kerülni. A kiegészítő várhatóan az idei végén fog megjelenni.
Először is, a SW:TOR-nál abszolút nincs még eldöntve, hogy havidíjas lesz vagy mikrós. Nem egy cikkben mondták, hogy a fenntartó modell-ről nincs döntés, kielemzik a MMO piacot, mi éri meg. A piacon jelenleg még csak WoW tartja a helyét a p2p terén, egyre több MMO átáll a mikro modellre, mely a halálból hozza vissza az MMO-kat (lásd D&D, LOTRO). Sőt még Aion meg L2 is áttér erre.
http://mmopium.web4.hu/cikk/aion-lineage-lineage-ii-ingyen
WOW aktív játszói 11 millió. A fénykor Burning Crusade idején 15 milla felett volt az aktív játékos, míg az L2-nek (ami ingyenes lesz) 11 millió volt.
Szóval a Cataclysm után derül ki, mi lesz a szitu. Ha nem jön vissza a szám 15 millióra, akkor váltani kell.
Nagyon nagy tévhitben éltek a mikro rendszer adta item előnyei miatt. Egy olyan, rendszeren belüli típust szidtok ami kb lassan 2 éve már nem létezik (max friss fejlesztőknél előfordul, de nem túl nagy előny). A gear pénzért már megszűnt kb 2 éve, ugyanúgy fel kell verekedned magad érte mint más ember. Olyan elönyhöz juttat egy fejletteb mikro rendszer, hogy pl több karaktered lehet egy acc-on, külső változtatás, frakcióváltás, nem váltás, Xp boost, extra bag slot, rare petek, rare mount, skin .. stb. Ebben a rendszerben semmi előnyt nem látok a kulákoktól és ez a fajta rendszer már létezik és nagyon jól működik.
A Blizzard-ról: Nagyon sok pénzt behúztak és kb annyi content fejlesztést adnak mint egy F2P MMo (új zóna, level cap, raid), többi pénz bőven zsebre megy. Ki van számolva egy 2007-es Blizz bevétel alapján, hogy 10 milla dollár a bevétel, ami kb 0,5 milla karbantartási költség, 2-3 milla fejlesztési ktg, és a többi 7 meg zsebre megy. Azóta hívom a Blizzard-ot Zsizzard-nakXD
A pénzes részéről az énvéleményem pedig csak annyi, hogy nem mindenkinek az anyagiak vannak előtérben, ezért is virágzanak az ingyenes MMO-k is még azok körében is akik megtudnák fizetni a másikat.
tobb kes erosebb char
kevesebb penz tobb dig tobb ido meg mindig nem olyan eros char = sucks...
csak gondolkodj el rajta
Ez a micro tranzakciós megoldása leggusztustalanabb, rendszer.
Az Old republic tudtommal havidíjas lessz nem mikro tranzakciós.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.