Az FPS-ek többsége manapság 24-32 játékosra szabott multiplayerrel jelentkezik, a 64 fős, esetleg 256 fős csatákhoz szökőévente csak egyszer csatlakozhatunk. A svéd Pikkotekk fejlesztése viszont most nyugdíjba küldhet mindenkit, ugyanis 1000 fős FPS-sel készül előrukkolni - kérdés, hogy kinek jó az, ha többszázan taposunk egymáson.
A kísérlet lényege nem feltétlenül maga a játék, hanem a mögötte meghúzódó rendszer, amely a mobil adótornyok mintájára működik. A felhasználó sosem veszi észre, mikor a mobiltelefonja az egyik toronyról átcsatlakozik egy másikra, ez pedig tulajdonképpen a szervereknél is megoldható lenne: egy rakás szerver összekötésével gyakorlatilag biztosítható a folyamatos játék.
Miután böngészőben futtható játékról van szó - és most ez is nagyon fontos -, ezért maga a program is a szervereken fut: a Pikkotekk magyarázata szerint a játékosok a "nagy" Pikko szerverhez csatlakoznának, amelyik a többi - a játékot is futtató - szervert is kezeli.
A játék egyébként rémegyszerűnek tűnik, robotok harcolnak benne a tankok ellen, s a grafika sem tűnik világbajnoknak. De nem is ez a lényeg: ezúttal egyszeri világrekord-kísérletről van szó, amely során egyszerre 1000 játékos játszhatna FPS-t multiplayerben. A Pikkotekk a rekorddal együtt a jövő többjátékos csatáinak is megágyazhat.
szerintem 1000 fő nem tudna ennyire összehangoltan támadni, ahogy a videeóban, max ha minenki ilyen felállásban kezdené a játékot
Ha belegondolok hogy én is cs-zek és 32 slotosnál még nem láttam nagyobbat ez meg 1000 fő!!!
Nagyon durva lesz ha meglesz!
Már csak a gépigény érdekelne.
De ez az 1000-fő azért már tulzás. Ha már a Cs-hez hasonlítjuk. Ha a "Csé"ben sokan vannk, nagyobb lessz a pinged, szval ha szar a netünk, akkor valószinüleg mi laggolni fogunk. (de nem mindenki, csak akinek szar a nete. :)) persze ez szerverfüggő. (a kiszolgálótol stb... töl függ) Na akkor magamat flhozom mint példát. :) Jelenleg HSDPA-s netem van, ami azt jelenti, ha az adatforgalom meghaladja a 3-om gigát, 128-kb/s-lessz a következő hónap közepélyig az adatforgalmam. átlagosan szerverenként a csében, 8-főig nem laggolok ezzel a sebességel. (pfff... tudom szar, de ez van. xD) ha ezt tullépem akkor már beüt a baj. szval ezzel a nettel tuti nem fogok tudni azzal játszani. :D
Szóval ha jól értem te ezt úgy képzeled el, hogy van egy játékos köztetek kevésbé ipari nettel és e-miatt neki nagy a latency-e. És ez a csúnya gonosz játék úgy van kitalálva, hogy ha neki szar akkor nektek is legyen már...
Barátom arra nem gondoltál, hogy esetleg a probléma forrása a szerver oldalon keresendő? Tudod a multi játékok 100%-ra jellemző, hogy ha szerver oldalon valami probléma merül fel az kollektíven hat a játékosokra.
ha alapból nem is lenne nyilvánvaló, hogy valószínűleg a fejlesztőknek is eszébe jutott ez a probléma, és kiküszobolése érdekében valószínűsíthetően NEM Q3 Arena méretű pályákat fognak használni, akkor is ott van a cikkben az ok, ami miatt rohadtul egyértelmű, hogy nem egyrakáson lesz mindenki.
nem segítek, hol, keressétek meg magatoknak.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.