Online passt használ majd a Battlefield 3 is

  • Írta: fojesz
  • 2011. augusztus 2.
  • Érdekesség
Link másolása
Szinte biztos, hogy online passt használ majd a Battlefield harmadik része is. Bár a DICE máshogy szeretné nevezni a játék mellé csomagolt egyszer felhasználható kódot, a cél ugyanaz: vegyél eredeti, fóliás szoftvert, vagy ha már használt példányod van, Te is fizess a multiért.

A Battlefield 3 lesz az Electronic Arts egyik legnagyobb dobása idén, gyakorlatilag azt csinál vele, amit akar: ha szeretne akár online passt is követelhet minden multis játékostól. Bár hivatalos bejelentés még nem történt ezzel kapcsolatban, a DICE vezető producere, Patrick Bach szerint valószínűleg a kiadó által egyébként is Online Passnak hívott rendszeréhez hasonló megkötésekkel érkezik az új FPS.

Bach annyit mondott el mindössze, hogy valószínűleg a multiplayer módok aktiválásához egy egyszer felhasználható kódot kell beütniük a játékosoknak, amit értelemszerűen csak azok tudnak megtenni, akik fóliásan, újonnan vették meg az adott címet: a használt játékokkal játszók és a kölcsönzők kénytelenek lennének 10 dollárt fizetni ahhoz, hogy multizhassanak.

Bach egyébként hozzátette: nem szeretnék, ha Online Passnak hívnák ezt az opciót, ugyanis elmondása alapján nem egyszerű "vámolásról" van szó, ők ezt amolyan kompenzációként fogják fel. A szerverekért ugyanis fizetni kell, s míg egy játék árával a felhasználó megvásárolja a helyét az online erőforrások területén, addig a használt szoftverekből a kiadó és a fejlesztők egy forintot sem látnak viszont, ezért nyilvánvalóan a szerverre költött pénzek egy része nem fog megtérülni, az új játékosok után csak ők verik extra költségekbe magukat. Pofás kis érvelés.

Az Electronic Arts még nem nyilatkozott a fentiekkel kapcsolatban.

64.
64.
shatterhand
#61: zavvin az első a BF3 és 5. az MW3
63.
63.
Quent1n
A boltok többsége nagyon jól jár a használt játékokkal, mert számla nélkül nyomják a bizniszt, sőt némely helyen az origiről se igazán adnak. Arra kíváncsi leszek, hogy erre, hogy reagálnak majd, szerintem emiatt nem nagyon fogják csökkenteni az áraikat.

Azért lenne jó, ha megértenétek amit wardprod mond, mert igaza van. Ha veszel egy játékot 12ezerért újonnan akkor eddig eladtad 8ezerért mondjuk. Most mivel online pass is kell hozzá 6-7 ezerért tudod majd eladni, mert anélkül nyilván nem teljes értékű a játék. Egy kicsit mindenképpen bukik rajta aki eladja és aki veszi az is de szerintem ez még mindig belefér és még a leghumánusabb megoldás a kiadók részéről. Teljesen érthető, hogy a kiadók szeretnének látni valamit a használt játékok után is.

wardprod: Sok konzolbolt egyáltalán nem szeret papírozni nem, hogy használt játékok bevételénél, így elég szép haszonnal dolgoznak...

TomGoodman: A full digitális terjesztés a nagyon távoli jövő és egyáltalán nem olyan nagyon jó. Egy gyárban préselt lemez jó eséllyel túlél téged és mindig ott lesz a polcon rajta a full játékkal. Igaz patchelni kell. A digitális meg a világ másik végén tárolódik, mindig le kell töltened akár 30-40 gigát is ha mondjuk egy teleírt Blu-Ray lemezről van szó, és mindig ott a veszély, hogy a hackerek egyszer felnyomják és ellopják az adataidat. Továbbá a fizikai adathordozó azért nem egy rossz dolog, hogy ott van az ember polcán, arról nem is beszélve, hogy digitálisan sokszor ugyanannyiba kerül a játék, holott nincsenek gyártási, terjesztési költségek.. Szóval nem biztos, hogy olyan jó lenne ha teljesen átállnának. Egyébként meg jó darabig nem fognak beállni egy platform mögé erre akár mérget is vehetsz.
62.
62.
Mathia$
http://www.vgchartz.com/article/87420/americas-preorders-chart-30-july-2011-mw-3-leads-a-strong-week/
61.
61.
Mathia$
Amúgy itt a legfrissebb előrendelési toplista (csak USA-ra vonatkozik)
Már 1:1,7-hez áll a BF3 a MW3-hoz képest. Európában viszont még ennél is alacsonyabb a különbség. Ha nem is lesz trónfosztás, nagyon szoros megközelítésre számíthatunk.
60.
60.
falselight
#58: mi köze ennek az eladási rekordokhoz? aki újon akarja megvenni, azt ez nem érinti.
aki meg használtan, 1-2 ezressel olcsóbban veszi, arra rejszolva, hogy ő hogy kicseszett a nagy gonosz kiadókkal, az nem gondol a fejlesztőkre? végső soron ők isszák meg ennek az egésznek a levét.
59.
59.
Mathia$
#58: Nem ettől függnek az eladások, hanem vas-beton réteg fanoktól és a reklámkampánytól. Egyébként már megdöntöttek jópár eladási rekordot. Elég csak az előrendeléseket megnézni. Lassan 12x annyi előrendelése van ennek, mint a BF:BC2-nek. És jelenlegi állás szerint a MW3 nem 1:8-hoz fog többet eladni, hanem 1:2-höz. Black Ops-hoz viszonyítva ez az arány 1:1,5-höz.
58.
58.
Józsi_Doe
Úgy látszik nem akarnak eladási rekordot dönteni - mert ezzel a fícsörrel nem sokan értenek egyet.
57.
57.
#55: Kétféle bolt van:

1) Akkor veszi be azt a visszavitt újat, ha nem nagyon van belőle, vagy max 1-2 eredeti...a legött helyen nincs is kapásból ott az eredeti, hanem kéred, és beszerzik, nagyker v mittomén.

2) A második a jobb, van olyan hely, ahol fixen megvan adva h mennyi az adott árkategóriában a cseredíj és mindent bevesznek. Mondjuk kell újonnan egy game, 11 rongy, viszek be egy 7 rongyosat (régebbi, kijátszottam), akkor 7 rongyot fizetek és vihetem az újat.

És ez utóbbi a jobb, amikor tutira beveszik, tehát 7 rongyért veszek újat, nem 11-ért és bontatlan. És akkor a kiadó nem bukott semmit, az én esetemben. Majd ha visszaviszem ha meguntam, és mondjuk 7 rongyos kategóriába kerül, és valaki azt veszi meg, akkor az utánam jövő csávó 4-et perkál összvissz és mutlizhat is. A kiadó ettől fél, ezért sír. De sírjon csak, így a csávó aki később próbálja ki, mert ráér, elég jól jár, eredetit kap, aktiválta, és nem kellett töltögetnie, meg warezolnia. Viszont később jutott hozzá, amikorra már úgyis be van jelentve vagy 50 folytatása ugyanannak a szarnak, meg ötven DLC...
56.
56.
wardprod
#55: aki leadtad 4ezerért*

typo ^^

#54: "duplán akarnak pénzt szedni minden eladott játék után kb"

Ezt te sem gondoltad komolyan :D
55.
55.
wardprod
#53:
1) Kijön a BF3 9.000HUF-ért.
2) Játszasz vele 2 hétig, majd visszaviszed a boltba, és leadod 4k-ért.
3) A bolt rátesz még 2őtt így a játék használtan 6k, míg újan még 9. Ha nem gerinctelen a bolt, akkor ugye úgy kalkulál, hogy az ő áruk +2k aktiválás, így a használtan vásárló kijön kemény 1.000 FT megtakarítással. Mennyit veszít a kiadó? 9k-t. Miért? Azért, mert az új példány, ami bennt ragadt emiatt nem kel el.

Mennyit nyer a boltos? ~annyit, mintha egy újat ad el, már csak azért is, mert nem vagyok benne biztos, hogy erről bármit is kell papírozni, így az új eladás esetén az árrés valószínüleg 1-2k körül lehet HA a jelenlegi példámnál maradunk.

Mit nyersz te, aki leadtad 3ezerért? Pont annyit. Mit tudsz belőle venni? 2 évnél frissebb játékot nem igazán. Ha meg veszel megint egy új játékot úgy, hogy valószínüleg azt is visszaviszed használtnak, akkor csak annyit ért el a boltos, hogy mégegy új példányt "üttet ki".

ps: könnyen lehet, hogy a kalkulációm nem helytálló, de TÉNYként van kezelve nyugatra az, hogy a kiadókra/fejlesztőkra nincs éppen jó hatással az, ha használtan veszik a játékaikat.

http://www.joystiq.com/2011/08/02/battlefield-3-probably-shipping-with-online-pass/
http://www.vg247.com/2011/08/01/dice-battlefield-3-will-probably-feature-some-kind-of-online-pass/
54.
54.
#52: "a többség arra várna, hogy valaki visszavigye használttam".
mér most szted nem arra várnak sokan?tök mind1 ezis egy lehúzás akárhogy akarod szépíteni,én csak eredetivel játszom,de ha már megvettem akkor értelemszerűen az enyém és ha megunom had adjam már el a haveromnak vagy akárkinek.Nem elég nekik a drága pénzért eladott játék duplán akarnak pénzt szedni minmden eladott játék után kb..
53.
53.
#50: Ne is haragudj, de te is kicsit szemellenzőn keresztül nézed a világot ! :)

Aki használtan megveszi 2-5000-ért az egyáltalán nem biztos, hogy ha nem kapja meg használtan akkor megveszi 15000-ért. Nem jelenti azt, hogy automatikusan buknak egy vevőt ! Ez nagyon sarkított és demagóg magyarázat. Nem bántásképp mondom, de tényleg nem így működik a világ ! Ez ugyanolyan, mint ahogy a szar megasztáros cd-ket a hülye is letölti (mert ingyen jut hozzá), de a fele nem adna érte pénzt ha csak úgy jutna hozzá ! Nem igaz, hogy 1 millió letöltés == 1 milló elvesztett vevő. Sokkal, de sokkal kevesebb !

Saját példámon tudom és biztos lehetsz benne nem vagyok egyedül vele: pont ezért nincs Witcher2-m, Bulletstorm-om. Majd ha 5000 alatt megkapom (boltba, én úgy gondolom full eredetit első kézből, (persze lehet átbasz a bolt :))) akkor megveszem. De addig semmiképp, inkább nem játszom vele és kivárom. Az élet egy nagy kompromisszum! :)
52.
52.
wardprod
#51: A 4) -es pont hibádzik ott, hogy a a másodlagos haszon reményében csökkenne a 0day és azt követő eladások száma, mivel a többség arra várna, hogy valaki visszavigye használttan.

Megkérdezném újra: NEKTEK miért fáj ez, ha egyszerűen semmi nem fog változni a ti oldalatokról? Miért gondoljátok, hogy TI szarabbul jártok? Árulja már el nekem ezt valaki. Köszi.
51.
51.
Szar az egész :)

1.) Fel kéne már fogni a cégeknek, hogy a digitális forgalmazásé a jövő és ahelyett, hogy egymással versenyeznek, be kéne állniuk MINDNEK (legalább platformonként) egy mögé. Most lényegileg az mindegy, hogy a Steamnek, Originnek, MS-networknek, vagy PSNnek hívják (bár egy "független" nyilván jobb lenne ezért én a Steamre szavaznék).

2.) Be kell vezetni a játék eladása opciót úgy, hogy az eladási árból egy adott százalékot automatikusan a fejlesztő kap! Mindkét oldal jól jár !

3.) Legyenek továbbra is "Steames akciók" :)))

4.) Ugyanilyen elven legalizálhatóak lennének a játék-boltok is, olyan licenccel adnák a kiadók a játékokat, hogy eleve megengedik a játék visszavásárlását és újra értékesítését, de leszednek egy bizonyos százalékot. Aki rendesen betartja és másodlagos hasznot termel a kiadónak, azt meg a kiadó kedvezménnyel jutalmazhatná.

Basszák meg, vill.gépészként én mondjam meg nekik, hogyan működik a marketing, mikor milliárdokat költenek minden szarra ?! :))))))))))))
50.
50.
wardprod
#49: Azért "zavarja" őket, mert ha te továbbadod, akkor elesnek egy vevőtől. Nem értem mi ezen a nehéz, ennyi szájtépés után is...

Már csak azért sem, mert mondjuk megunod, odaadod haverodnak ingyen, neki meg csak 2e FT-ot kell perkálni és tolhatja. Azért ez csak nem akkora hatalmas összeg?!

Ha meg pénzért adod tovább, úgy, hogy nem akarsz/tudsz mást átverni vele, akkor -2e-ért eladhatod továbbra is, így lesz belőle pénzed.

Valamiért amondó vagyok, hogy a klasszikus warezolós kor gyöpösödött be sok-sok ember fejébe, és nem tudnak reálisan gonodlkodni. Ezért feltételezik sokan, hogy ha egy hónapban kijön tetszőleges 10 játék, akkor azzal MINDDEL kell okvetlen játszani, ha van pénz, ha nincs.

Válogassatok, gyűjtsetek kis pénzt (szerencsés esetben tudtok), és vegyétek meg azt a _kevés_ játékot, ami _kiérdemli a figyelmeteket_, ilyen egyszerű.

#44: mert?
49.
49.
kicsi_don
Felettébb érdekes hozzá állás az hogy az senkit nem zavar ha 10 évig nálam a játék, de ha 10 év alatt 10 különböző személy használja az már baj...
Hát kap... be!
48.
48.
#47: Nem, teljesen logikus amit mondasz.

Csak valószínűleg a kiadó úgy számol, hogy ha talán el tudná érni, hogy nem tudod eladni, akkor az aki megvette volna, inkább eredetit vesz...csak ez nem így van, de az őket nem zavarja.
47.
47.
kicsi_don
Egy konzolos játéknál mindig egy játéknak csak egy online játékosa lesz.
Vagy tévedek, és naiv vagyok?
46.
46.
kicsi_don
#45: Ha én eladtam a használt játékom én már nem fogok játszani.
Helyettem más játszik majd, aki megvette.
És így tovább...
Ha ő is megunja tovább adja, és már más fog játszani vele.
Ezért nem értem mi zavarja a kiadót, mert ha tegyük fel én megveszem, és nem adom tovább nálam lesz 10 évig akkor sem fog több pénz befolyni nekik server frissítésre, mintha tovább adom, és mindig más és más fogja használni.
45.
45.
wardprod
#43: Miért "1 játék 1 ember"?
44.
44.
PcSanyko
Nah de jó.akkor most cseszhetem a használt játékot...
43.
43.
kicsi_don
A pc-s verziónál érthető lehet a kód dolog, mert ott egy játék lesz több száz embernél. Ami egy és ugyan az de egy ps-nél 1 játék 1 ember.
Ez miért zavarja őket?
42.
42.
Quent1n
Jó megoldás. :) Az áraktól meg nem kell félni mert a használt cuccok árai eszerint fognak majd változni.
41.
41.
shatterhand
#39: Bele kell kalkulálni az árba, ha eladod. Ennyi az egész.
Sokan úgy csinálnak mintha nem lehetne eladni a játékot kód nélkül.
39.
39.
Vopesz
Lehet velem van a baj, de engem nem zavarnak ezek az online passok, teljesen érthető lépésnek tartom a kiadók részéről. Egy használt játék+online pass meg még mindig olcsóbb, mint az eredeti.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...