A BioWare már jó előre leszögezte: sem ő, sem pedig az Electronic Arts nem készült még olyan nagyszabású projekttel, mint amilyen a tavaly decemberben megjelent Star Wars: The Old Republic volt. Az MMO-k fejlesztési költsége egyébként is magasabb szokott lenni, mint egy szimpla akciójátéké, de ha elhisszük Doug Creutz elemző véleményét, az Old Republic úgy általában is a rekorderek között lehet.
A Cowen & Co szakembere ugyanis azt tippeli, hogy az Electronic Arts összesen akár 500 millió dollárért is beleölthetett a projektbe, ami elképesztően nagy összeg, és lényegesen nagyobb Michael Pachter májusban jósolt 80 millió dollárjához képest. Creutz persze nemcsak a puszta fejlesztési költségeket számolta bele a végeredménybe: ő "minden befektetést" idesorolt, tehát vélhetően hozzácsapta a szerverek, a terjesztés vagy akár a Star Wars-jogdíjak költségeit is.
Creutz szerint az EA tapasztalt kiadó módjára valószínűleg minimalizálta a kockázatokat, de az Old Republic mindebből kifolyólag még így is rizikós projekt, aminek a kifizetődése attól is függ, hogy a Star Wars brand hogyan teljesít. Az EA bejelentése szerint egyébként mintegy 1 millió játékos vette meg az MMO-t, akik összesen 60 millió órát töltöttek el a játékban - ez megfelel a cég korábban várt és remélt számainak.
De azért megjegyezném, ogy az animációk kibaszott drágák, de valójában ki lehet azt is lőni, mert öszesen van 3 Cgi a játékban.
Ennyi, ha Józsi bácsi lakatost kérdezik meg, ő is benyög egy random számot, szóval ez a számadat legalább annyira hiteles, mint a GK cikkek fele, amik ma már flamebait és bulvárhírekből állnak.
Egyébiránt, ha olyan magas lett volna a költségvetés, akkor annyi pénzből nem egy nevenincs fejlesztőcsapattal hegesztenek egy atomszar optimalizálatlan enginet, hanem mondjuk mint az Aion esetében az Unreal enginet használják fel.
De Creutz elemző szava biztos többet ér.
Nem mellesleg sztem a fele annyira se mese szerű csak h 1 példát említsek mint a wow de ha haterek ne essenek nekem( Perfect world, rf online) am maxon egész szép:)
Magával a brand-al már 10 éve csak az ilyen régi, lojális fanokra építenek, és nem a minőségre utaznak. Pontosan tudja a LucasArts hogy sok gamernek és SW fannak fűződnek szép emlékei a régi, zseniális Star Wars játékokhoz. Mára a SW egy vicc. Én már csak könyveket olvasok, azokhoz is gyakran csak angolul lehet már hozzáférni, késnek is meg a fordítások is szutykok... Valaha SW fan voltam, ma már inkább csak a regények fanja vagyok, és a zenéit hallgatom. Nem értem miért kellett ezzel a Clone Wars külsővel elcseszni ezt a játékot. Még nem próbáltam, de erősen kétlem hogy méltó helyettesítése lehetne egy történet-centrikus KOTOR3-nak - annak kellett volna elkészülnie e helyett!
Necreon: Mai napig nem létezik olyan játék, amit 100%-ig készen adnak ki egyből a megjelenés napján, szóval nem tudom miért fröcsögsz baromságokat. A WoW sem készen jelent meg, és az MMORPG-k fontos eleme, hogy a tartalmat folyamatosan készítik hozzá, ezáltal az előfizetők egyre újabb és újabb instákba és raid-ekre mehetnek, valamint új területeket fedezhetnek fel, és nem hagyják ott a játékot pár hónap játék után...
Itt vagy még dareal, vagy egészen átmentél Lurker módba?
Ez maximum a kezdeti bevételeket nyomja sz.tem. Amint megunják / belefáradnak a népek onnantól a brand sem segít. Persze lehet fordítva is, növekedhet is a népessége, de annak szintúgy nem lesz köze a nevéhez.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.