Playstation Meeting összefoglalónk második fele, melyben a PS3 kerül terítékre...
Mindenki kedvence, a kicsit sem nagyszájú Ken Kutaragi maga jelent meg a színpadon, hogy tájékoztasson minket a PLAYSTATION 3 jelenlegi állapotáról, és további címeket fedjen fel a készülő csodakonzolra.
Kutaragi elég bátran azzal kezdte, hogy ezzel a konzollal több mint 10 éves életciklusra számítanak, tekintve, hogy az eddigi konzol generációk körülbelül 5-6 évet éltek, mielőtt leváltotta volna őket a következő eresztésű hardver. Éppen ezért a PS3-ban a kezdetekről fogva megtalálható lesz a HDTV támogatás, illetve magát a konzolt minden téren felkészítik a HD teljes szupportálására. Habár jelenleg a HDTV még nem annyira elterjedt (főleg Japánban és Amerikában terjed gyorsan) a közeljövőben minden modernebb televízió támogatni fogja a HD felbontást, s így nem kell később újabb Playstation-t venni ennek kiaknázásához. Éppen ezért építik be a konzolba a blu-ray lejátszót is, habár egyelőre még nem tudni, hogy a két következő generációs adathordozó formátum melyik kerül ki győztesen.
Kutaragi elmondása szerint mindezek a tulajdonságok nem tesznek épp jót az árnak, így nem tudják olyan olcsón adni a PS3-at, mint amennyiért a Microsoft fogja kínálni az Xbox360-at, sőt! Egyelőre úgy tűnik, hogy a PS3 majdnem kétszer drágább lesz a konkurensnél, ráadásul mire a Sony konzolja megjelenik, az MS addig többször is csökkenthet az árakon. Hogy idézzek a Playstation főnöktől: "Nem fogom most elmondani a pontos árat, csak annyit mondok, hogy drága lesz."
Eztuán Kutaragi rátért a fejlesztői kitekre. Eddig a PS3 devkitek "Shreck" névre hallgattak és egy marha nagy fémdobozban foglaltak helyet. A Shreck 2,4 GHz-es Cell chippel fut és 256 MB XDR memóriát tartalmaz. A cucc kapott egy kis vérfrissítést most tavasszal, így született meg a Cytology fedőnevű devkit, mely már csak akkora mint egy normál PC, továbbra is 2,4 GHz-es Cell hajtja, ám a memóriáját feltuningolták 512 MB-ra.
A Sony egyébként azt tervezi, hogy a decemberben érkező, majdnem végleges devkit, mely a PS3 Reference Tool lesz, körülbelül már csak egy szerver racknyi helyet fog foglalni, és a PS3 végleges speckójának megfelelően 3,2 GHz-en halad majd.
Eddig összesen csak 450 devkit van kint a fejlesztőknél, a Sony azonban újabb 200 kiadását tervezi augusztusban, ám a fejlesztők többségének be kell érnie az októberrel, amikor is a Sony felsrófolja a gyártási kapacitást 3000 egységre / hó.
A fejlesztők egyelőre barátkoznak a PS3 programozhatóságával, amely a párhuzamosítás miatt eléggé nagy feladat az eddig egy CPU-ra dolgozó programozóknak. A Sony igyekszik minden eszközt bevetni annak érdekében, hogy a stúdiók számára leegyszerűsítsék a gépre történő fejlesztést, így máris számos fejlesztői kitet gyártó céggel paktáltak le, hogy programjaik részét képezhessék a PS3 SDK-nak. Az SCE ugyancsak egyezséget kötött a két fő fizikai motor gyártójával, a Havokkal és az AGEIA-val.
Ezt követően a játékok kapták a főszerepet: Tim Sweeney az EPIC Games fejese prezentálta az Unreal Engine 3-at, és elmondása szerint valóban igen erős a PS3 hardvere: míg a PS2 esetében egy pixelre maximum 1, vagy 2 shader műveletet tudtak végrehajtani, addig a PS3 esetében ez több száz is lehet.
Az Epic után a Bandai lépett a színpadra és mutatott pár perc real-time demót a készülő GUNDAM játékukból. A framerate még viszonylag alacson volt, ám a mechek kidolgozása mindent üt. A Bandai elnöke, Shin Unozawa elmondta, hogy ez a demó még csak a Cell egy darab SPE egységét használja, és ő is el van alélva a PS3 döbbenetes teljesítményétől.
A bemutatók után következett néhány új név bejelentése is: a Lair a Factor 5 stúdiótól, Endless Saga a koreai Webzentől; egy új Genji cím, a Game Republic fejlesztésében; egy új meches játék, egyelőre Project Force munkacímen a From Software tálalásában; és persze a Resident Evil 5 a Capcomtól.
Kutaragi mindenkit biztosított arról, hogy az itt látott demók szeptemberben már játszhatóak lesznek a Tokyo Game Show-n.
Kutaragi elég bátran azzal kezdte, hogy ezzel a konzollal több mint 10 éves életciklusra számítanak, tekintve, hogy az eddigi konzol generációk körülbelül 5-6 évet éltek, mielőtt leváltotta volna őket a következő eresztésű hardver. Éppen ezért a PS3-ban a kezdetekről fogva megtalálható lesz a HDTV támogatás, illetve magát a konzolt minden téren felkészítik a HD teljes szupportálására. Habár jelenleg a HDTV még nem annyira elterjedt (főleg Japánban és Amerikában terjed gyorsan) a közeljövőben minden modernebb televízió támogatni fogja a HD felbontást, s így nem kell később újabb Playstation-t venni ennek kiaknázásához. Éppen ezért építik be a konzolba a blu-ray lejátszót is, habár egyelőre még nem tudni, hogy a két következő generációs adathordozó formátum melyik kerül ki győztesen.
Kutaragi elmondása szerint mindezek a tulajdonságok nem tesznek épp jót az árnak, így nem tudják olyan olcsón adni a PS3-at, mint amennyiért a Microsoft fogja kínálni az Xbox360-at, sőt! Egyelőre úgy tűnik, hogy a PS3 majdnem kétszer drágább lesz a konkurensnél, ráadásul mire a Sony konzolja megjelenik, az MS addig többször is csökkenthet az árakon. Hogy idézzek a Playstation főnöktől: "Nem fogom most elmondani a pontos árat, csak annyit mondok, hogy drága lesz."
Eztuán Kutaragi rátért a fejlesztői kitekre. Eddig a PS3 devkitek "Shreck" névre hallgattak és egy marha nagy fémdobozban foglaltak helyet. A Shreck 2,4 GHz-es Cell chippel fut és 256 MB XDR memóriát tartalmaz. A cucc kapott egy kis vérfrissítést most tavasszal, így született meg a Cytology fedőnevű devkit, mely már csak akkora mint egy normál PC, továbbra is 2,4 GHz-es Cell hajtja, ám a memóriáját feltuningolták 512 MB-ra.
A Sony egyébként azt tervezi, hogy a decemberben érkező, majdnem végleges devkit, mely a PS3 Reference Tool lesz, körülbelül már csak egy szerver racknyi helyet fog foglalni, és a PS3 végleges speckójának megfelelően 3,2 GHz-en halad majd.
Eddig összesen csak 450 devkit van kint a fejlesztőknél, a Sony azonban újabb 200 kiadását tervezi augusztusban, ám a fejlesztők többségének be kell érnie az októberrel, amikor is a Sony felsrófolja a gyártási kapacitást 3000 egységre / hó.
A fejlesztők egyelőre barátkoznak a PS3 programozhatóságával, amely a párhuzamosítás miatt eléggé nagy feladat az eddig egy CPU-ra dolgozó programozóknak. A Sony igyekszik minden eszközt bevetni annak érdekében, hogy a stúdiók számára leegyszerűsítsék a gépre történő fejlesztést, így máris számos fejlesztői kitet gyártó céggel paktáltak le, hogy programjaik részét képezhessék a PS3 SDK-nak. Az SCE ugyancsak egyezséget kötött a két fő fizikai motor gyártójával, a Havokkal és az AGEIA-val.
Ezt követően a játékok kapták a főszerepet: Tim Sweeney az EPIC Games fejese prezentálta az Unreal Engine 3-at, és elmondása szerint valóban igen erős a PS3 hardvere: míg a PS2 esetében egy pixelre maximum 1, vagy 2 shader műveletet tudtak végrehajtani, addig a PS3 esetében ez több száz is lehet.
Az Epic után a Bandai lépett a színpadra és mutatott pár perc real-time demót a készülő GUNDAM játékukból. A framerate még viszonylag alacson volt, ám a mechek kidolgozása mindent üt. A Bandai elnöke, Shin Unozawa elmondta, hogy ez a demó még csak a Cell egy darab SPE egységét használja, és ő is el van alélva a PS3 döbbenetes teljesítményétől.
A bemutatók után következett néhány új név bejelentése is: a Lair a Factor 5 stúdiótól, Endless Saga a koreai Webzentől; egy új Genji cím, a Game Republic fejlesztésében; egy új meches játék, egyelőre Project Force munkacímen a From Software tálalásában; és persze a Resident Evil 5 a Capcomtól.
Kutaragi mindenkit biztosított arról, hogy az itt látott demók szeptemberben már játszhatóak lesznek a Tokyo Game Show-n.
A hardver mindkettőnél elég durva, habár a Cell erősebb mint az Xbox procija, viszont a grafikus chip teljesítményét tekintve még nem tudunk semmit, ugyanis az nvidia még mindig dolgozik az RSX-en.
Multimédiás képességekben mindkettő királynak tűnik egyelőre, de onlineban viszont az X360 látszik nyerőnek, az új Xbox Live-al.
Egyébként 400 dollár körülre mondják a PS3 kezdőárát...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.