Bár feltehetjük magunknak a kérdést, hogy miért nem férték rá a Call of Duty: Ghosts Blu-Ray lemezére a HD-textúrák, főleg, hogy a PS4-es verzióról beszélünk. Kár ezen rágódni, elvégre nagyfelbontású textúrákat tölthetünk le a játékhoz, amely nagyjából 30 perc alatt töltődik le, míg a telepítés 15-20 percet vesz igénybe. Sajnos, hogy a folyamat nem rendelkezik állapotjelzővel, ám amikor kész, már szebb textúráknak örülhetünk.
A Call of Duty: Ghosts multiplayere eddig is natív 1080p-ben futott, ám a single kampány csak 720p-ben. Ezt a hiányosságot orvosolta az első napon napvilágot látott patch, amely az egyjátékos küldetéssor felbontását is felhúzta 1080p-re. Mindenki örül.
Persze ha jó a programozócsapat meg a motor akkor nincs gond.
Persze attól még igaz, hogy a PC nyers ereje nem lesz elég. Az már más kérdés, hogy a konzolokat sem fogják 100%-osan kihasználni még 2 év múlva sem, mert fel kell mutatni grafikai fejlődést 7 év múlva is, na meg persze lehet h még addigra sem ismerik ki eléggé a fejlesztők. És pont ezért kérdéses, hogy végülis meglesz-e a next-gen akármilyen előnye a PC-vel szemben, mondjuk 2 év múlva.
Az AMD szimplán a helyzete miatt lehet nyerő szerintem, mert bármit is találnak ki újdonságot a konzolokra, sokkal könnyebben/gyorsabban tudják pc-n megvalósítani.
Szerintem amíg ez nem tisztázódik le, nem érdemes a pc-re komolyabb összeget költeni. Nehogy melléfogjunk. Kivárásra kell játszani. :)
Elnézést a tudatlanságomért, és a sok hülye kérdésért, de ebben nem vagyok járatos, viszont lassan elkezdenék gépfejlesztésen gondolkozni :)
"APU: Az APU (Accelerated Processing Unit), azaz a gyorsított feldolgozó egység egy relatíve új fogalom, és alapvetően arról szól, hogy a CPU és a GPU előnyeit egy lapkában egyesítse. Ennek megfelelően a célja, hogy a soros és a feladat párhuzamos feldolgozás a központi processzormagokon, míg az adatpárhuzamos számítások az integrált grafikus vezérlő multiprocesszorain legyenek végrehajtva. Elméleti szinten így érhető el a leggyorsabb és a leghatékonyabb feldolgozás, mivel bizonyos feladatok nem bonthatók több szálra, míg számos algoritmus kifejezetten jól párhuzamosítható. Az elv hatékony működéséhez azonban a processzormagoknak és a multiprocesszoroknak közös címteret kell használni, illetve szükséges, hogy teljesen koherens memóriát osszanak meg egymással."
Még nincs nextgen cím. És valószínűleg, ha semmi reform nem jönne, az általad leírt hardver elvérezne az új címekkel. De valami jönni fog a konkurensektől is, vagy ők is licenszelni fogják ezt az AMD megoldást.
Az ilyen hardverek majd csak ez után jönnének? De mire lemegy az ára arra a szintre, hogy ne fél milla legyen még mennyi idő kell?
Csak pl.: eg Core i7-4770 @4600 Mhz, és pl. GeForce GTX770 OC 4GB ram, plusz valami jobb fajta 12 GB DDR3 RAM, és ezen nem futnak majd el úgy a játékok, mint egy PS4-en? Csak majd a jövőben megjelenő hardverek lesznek erre képesek, mert ahogy te írtad: "Jelenleg nincs kint olyan asztali APU, ami a PS4-ével fel tudná venni a versenyt."
De azok meg mire kijönnek, mivel új lesz, majd kerül kb. 140k-ba? Csak a VGA? Tovább megyek: akkor egy PS4 szintjén lévő PC még nincs is, és majd ha lesz akkor meg lesz 500k? Kicsit fura lenne... remélem azért tévedek, és én beszélek hülyeséget :)
Az a jó ebben, hogy a "Mantle években mérhető előrelépést kínál" (PH) és ha mást nem is, de egy számunkra kedvező változást biztos kicsikar/kikényszerít a Microsoft-tól (DirectX) és az Nvidia Intel párostól is. Mi csak nyerhetünk! :)
Egyelőre nem a hardverek számokban mérhető adatait kell párhuzamba venni és emiatt most az AMD a jobb választás pc-n mindenképp. CGN architektúrára épülő vga kell minimum, kb. HD7000-es szériától felfelé ls hozzá passzoló proci.
Nem kell temetni a konkurenciát, csak még nem tudni, hogy ők miképp reagálnak.
Viszont amiatt, hogy a két konzol hardverét az AMD szállítja, szerintem mindig egy lépéssel előrébb fognak járni ezután. :)
Egy kérdést ha megengedsz, mivel én nem igazán értek hozz: írtad az AMD-t, és annak "mesteri" megoldását. De mi a helyzet az Intel háza táján? Azok nem csináltak semmit? Mert én most jelenleg a következő gépfejlesztésnél inkább az Intel Core i7-4770k Haswell felé hajlanék egy tuningos alaplappal, és ramokkal. A legtöbbeknél stabilnak működik kb. 4400 Mhz-en, de sokaknál akár 4700-on is.
Az AMD ha jobb választás lenne, akkor miért? Oké, persze amit említettél azért, de az intel meg nem csinált semmit? Mégiscsak versenyben van az AMD-vel, tehát ők is csak tudnak valamit, nem? De tényleg nem kötözködésből, hanem tudatlanságból kérdezem, mert tényleg nem követem a hardverek fejlődését mélyrehatóan elég régóta :)
Ezért jön a Mantle! Hogy közelebb hozza a pc-t a konzolokhoz.
Az Xbox One és a PlayStation 4 megjelenése azonban kulcskérdés a siker szempontjából. A két gép biztosítja, hogy a fejlesztők megismerjék a GCN architektúra működését, megtanuljanak programozni rá, mégpedig azért, mert a PC-s piacért egyszerűen nem éri meg megtanulni az adott architektúra felépítését, mert a játékiparban a konzolok diktálnak, de így az AMD ezt mesterien megoldotta. :)
Az AMD szerint így a Mantle leképzővel biztos nem kell butítani a PC-s portok grafikáján és az új generációval érkező új effektek/megoldások is csak ezzel az APU-val portolhatók pc-re.
Enélkül például a jövőre érkező Kaveri APU-k sem tudnák még csak megközelíteni sem a PS4 APU-ját, ha a számítási teljesítményüket nézzük a DirectX miatti teljesítményvesztés okán. És jelenleg GPU terén tény, hogy nincs is a piacon versenyképes vas, de a Mantle nagyon sokat segít majd ezeken! :)
Jó időszak jön. ;)
Vagy ha majd a 106-os Tv-met lecserélném egy 127-esre, vagy nagyobbra, nem biztos, hogy annyira ellenezném, hogy a Bluray filmjeim nagyobb felbontásúak lennének, mint 1080p.
Engem, ami leginkább zavar a játékoknál az elmúlt években az, hogy sokszor hiába az 1080-as felbontás, amikor a játék pc-s verzióját elintézik azzal, hogy csak egy gyenge port, alacsony felbontású, elmosódott, fos textúrákkal. Tehát a képernyő felbontás az egy dolog. A benne lévő tartalom minősége pedig egy másik. Szóval lehet, hogy sok pc-snek évek óta alap, hogy natív 1080p felbontásban játszik, de a játék milyen minőségű, és felbontású textúrákból áll? Az egyéb grafikai elemekről, effektekről nem is beszélve. Sok esetben igencsak hagyott kívánnivalót maga után (tisztelet a kivételnek)
Amúgy meg azokkal értek egyet, akik azt mondják, hogy pc-s szemmel nincs igazán next gen, mert az folyamatosan fejlődik. Ezért én is a next gen konzolokat úgy látom, hogy inkább egy felzárkózás ahhoz a szinthez, ami pc-n évek óta sokaknak alap. Azonban az előző gen konzol gamereinek a next gen, tényleg lehet next gen. Amúgy én tojok rá, hogy ki tartja igazi next gen-nek, és ki nem, én örülök az új konzoloknak :) Ugyanis én, mint nem szakértő, csak józan paraszti logikával gondolkodó pc gamer bízom abban, hogy ha a konzolos játékok grafikája, és a textúra felbontások ha magasabbak lesznek, akkor annak pc-s átirata is szebb lesz, és nem olyan, mint az előző gen jóval alacsonyabb felbontású textúrái, és gyengébb grafikája minőségű, amit kapott a pc-s verzió is. Tehát én azt mondom: hajrá next gen konzolok, mert akkor talán a pc-s portok is szebbek lesznek, mint az előző gen portjai :)
Elterjedésnél pedig igenis Magyarországot kell nézni, a magyar vásárlóerőt és a magyar kereseteket.
Külföldön előreláthatóan "tíz év múlva világszerte több mint 300 Ultra HD csatorna közvetít majd tartalmat, tizenöt év múlva pedig a tévégyártók által leszállított készülékek csaknem fele alkalmas lesz Ultra HD adások natív felbontású megjelenítésére." --> több, mint fele. :) Ejj, ráérünk arra még! (majd, ha Pista bácsi beviszi csereakcióba a 120 centis fullHD ledes okostévéjét, hogy 10 havi kamatmentesre kihozza a 4k-s kiszemeltjét! :DDD)
2018-ra örülnék, ha annyit fejlődne a dolog, hogy eltűnnének teljesen a nem HD adások. Ez reálisabb.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.