Microsoft: nem az Xbox One az utolsó konzolunk

  • Írta: fojesz
  • 2014. január 14.
  • Hír
Link másolása
A Microsoft Studios igazgatója, Phil Spencer azt mondta, valószínűleg nem az Xbox One lesz a redmondi vállalat utolsó konzolja - egy darabig szinte biztosan nem lép a felhő a helyben számoló játékgépek helyébe.

Gyakorlatilag a cloud-gaming felbukkanása óta találgatunk: lehet, hogy ez a játékipar jövője? Persze első blikkre nevetségesnek tűnhet, hogy nem kell otthonra konzolt vagy gamer PC-t venni, mert a távoli szerverek számolnak úgyis mindent, valójában viszont ez a megoldás lényegesen kényelmesebb lenne, mint a jelenlegi felállás.

Persze csak lenne, így feltételes módban: a szkeptikusok szerint messze vagyunk még attól, hogy a cloud-gaming ebben a formájában problémamentesen működhessen, ha egyáltalán megvalósítható ez az elképzelés. Abban viszont egyetérthetünk, hogy amíg a konzolok lesznek, addig tulajdonképpen a konzolgyártók sem gondolják, hogy eljött a váltás ideje, márpedig a Microsoft biztosan nem az utolsó konzoljaként tekint az Xbox One-ra.

Ezt maga Phil Spencer, Microsoft Studios igazgatója írta a Twitteren egy ezt firtató kérdésre: szerinte nem az Xbox One lesz a Microsoft utolsó konzolja, éspedig azért, mert a lokális számításnak még egy jó darabig bérelt helye lesz az otthonokban. Mint mondta, "az internet sok helyen csak korlátozott sávszélességgel érhető el, ez pedig nem teszi lehetővé, hogy a processzorigényes játékok kizárólag a felhőből fussanak".

Egyébként mindkét konzolgyártó épít a cloudra az új konzoljánál, ám míg a Sony a PlayStation Now képében a hagyományosabb cloud-gaming megközelítést követi, a Microsoft a játékok futtatásakor csak a számítások egy bizonyos részét szervezi ki a távoli szervereknek.

23.
23.
Panda HUN
#21: Láthatóan a cáfolva szó jelentésével sem vagy tisztában, úgyhogy előbb képezd magad kicsit és csak AZUTÁN kommentelj...
22.
22.
kristof97
Abban igazuk van, hogy sok helyen csak korlátozott a netkapcsolat, DE ez 5-6 év múlva is így lesz, amikor majd le akarják váltani ezt a generációt? Manapság már a 60/120 megás netek nem megfizethetetlen áron vannak, és a szolgáltatók lefedettsége is csak bővül.
Arnoux: Az oké, hogy az Onlive az laggolt meg minden, de a Sony/MS és az Onlive között van egy kis méretbeli különbség Az MS már streamelt Halo 4et windowsra, a PlayNow-al (Gaikai-al) pedig lehet játszani PSVitán is The Last of Us-t és játszhatóan. Persze, akkor lesz ez kiforrott, amikor már COD meccseket tudsz majd játszani 0 laggal, de még egyik gyártó sem indította el a streamelést.
21.
21.
minden amit a m$ mond meg van cáfolva. tehát: ez az utolsó konzoluk
20.
20.
randall13
#19: Azért azt is vedd figyelembe, hogy az usában vannak a szervereik.
19.
19.
Arnoux
Pár éve kipróbáltam az OnLiveot. Észrevehető és zavaró lagja volt. Egy multiplayer fps játékban elképzelhetetlennek tartom, hogy el fog terjedni, márpedig konzolokon elég népszerű a multi FPS. Max single playerben lehet elviselni ezt a lagot.
18.
18.
#17 +1 Annyi pénze van a microsoftnak,hogy törvényes úton nem tudna megszabadulni egy kis részétől!Ezért 300.000+ szervert dob még össze csak úgy :)
Az ostoba sony felvásárolja a 12.000 szerveres Gaikait,hogy valamit nyújtani tudjon!
Nvidia is bolond mert érdekli a felhő!
Amd meg egyenesen egy barom hisz erre épülő kártyákat is tervezett(Radeon Sky)
Vagy a kis tervező cégek ahová a grafikusoknak ill tervezőknek nem kell már nagy radiátorok mellett ülniük,mert az otthoni gépükön is dolgozhatnak akár x1 gpu teljesítmény kétszeresével!
17.
17.
randall13
#11: Szerintem te leragadtál a '90-es években, amikor ujjongott a család, ha elérte a letöltési sebesség a 0,5Mbps sebességet. Német szerverek 20-30ms alatt válaszolnak Magyarországra. Ezt konkrétan észlelni sem lehet szemmel. Ráadásul a fizika és mesterséges intelligencia bár számításigényes feladat, magát az eredményt rohadtul nem megabájt, de még csak nem is kilobájt nagyságrendben mérik, nem úgy mint a képeket.
5-10 másodperces álldogálással sem értem mit akarsz. A programozók szerencsére ma már képesek azt elérni, hogy az AI-k előre gondolkodjanak. Hmm, de ha jobban belegondolok, erre már 50 éve képes az emberiség az első sakk-program megalkotása óta :\ Na mindegy azért leírtam, hátha tartalmaz új információt.
Nem mondom hogy tanulj meg profin programozni, de legalább egy minimális utánajárást vigyél végbe, mielőtt ezt a sok felesleges mondatot leírod.

Apropó, minden játék multiplayere szerver oldalon végzi a számítások egy bizonyos részét (szép is lenne ha a kliens döntené el kit lőttél le). Gondolom multiban sem panaszkodsz az ellenfél válaszára, akkor nem értem miért lenne ez másképp single esetében az AI-val... Ja hogy nem tudod lekalózkodni a játékokat?
16.
16.
#7: A kompatibiltisra az a legjobb megoldas ha nem cserelgetik foylamatosan az architecturat...
Csak segghulyek ahhoz amit csinalnak illetve magasrol leszarjak neked mi a jo csak fizess lehetoleg sokat.
15.
15.
*"Arra akarnak ..."
Kibaszott kicsi logitech moslek billenytuzet.
Azert remelem lehet erteni mire akartam kilyukadni.
:D
14.
14.
#6: Artra akrnak mindenkit ravennio (a sok idota seggeszkiken kersztul akik mint a birkak begetve gyalogolnak bele a daraloba mert beszik hogy ez ertuk van meg miylen jo)
hogy foylamatosan online legyel.
Akit nem lehet a facebokkal majd lehet jatekkal vagy valami massal.
Mindenkinek van gyenge pontja. Lenyeg fizessel mindenert .
Aztan ha majd ha mar ez meg van, akkor majd jon valmi hangzatos baromsag (feleslege informacioval szennyezzuk az univerzumot(hehe) vagy majd hirtelen kiderul a mobilnet karos az elovilgra-ami ondjuk nem kizart )amivel a kotelezove tett dolgot meg adoval is lehet sulytani.
Csak a sok faszfej ezt nem latja.
Kicsit sarkos, de a lenyeg ez.
13.
13.
11.
11.
#5: ".. de le lehet venni a terhet a GPU és CPU válláról olyan apróságokkal, mint az AI útkeresése.. Ezernyi ilyen apróság van, amik nem feltétlenül rombolják azzal a játékélményt"
Te beteptel es nem vagy kepben, vagy te is a kis verpistak egyike vagy akinek attol jo egy game, hogy jo a grafika?
Mar bocs, de bizonyos igenyszint es eletkor felett a jatek ai-ja nem aprosag.
Egy jatek attol jo, hogy jo a sztori, jo a cselekmeny, aminek szerves resze a gameplay aminek egy jo tetemes reszet teszi ki az ai.
Igy is sir a szaja mindenkinek hogy ostoba soxor az ai hat meg akkor amikor a szetterhelt net es a romma terhelt szerverek miatt 5-10 mp-ig al majd az ai mint a fasz.
Ez tenyleg nem rontana a jatekelmenyen tenyleg.
Arrol az aprosagrol meg sikerult szinten megfeletkezned, hogy a fizika meg mindig nem szerves resze a gameplaynek(pont erre verik a nyalukat az uj konzolokkal kapcsolatban az igp-s szarjaikkal, hogy innetol kezdve majd resze lehet es nem csak latvanyelem lesz).
Ez meg tobb adat oda is vissza is.
Az animacios rendszerk az ai fejlodesenek es a fizika gameplayre gyakorolt hatatasank a cloud gamingel lottek.
Szerintem tobben vagyunk akik ebbol koszonik szepen nem kernek.

Tudom lesz. Maj elkezd akadozni az egesz mert logank majd rajta barmok par fityinget fognak kerni erte. Aztan amikor mar mindenki rajta log (egy reszuknek az ilyen "minden jo ami uj es ertunk van" emberek miatt mar nem lesz mas valasztasa ha jatszani akar), szepen elkezdenek komoly penzt kerni erte. Lesz havi elofizetes aztan ha azon felul jatszani akarsz az amugy penzert vett jatekkal akkor elmehetsz a busba vagy plusz penzeket csengethetsz ki.

Szerintem ne igyal ma mar tobbet, vagy ha megis, akkor meg ne kommentelj.
9.
9.
kopic
http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=22398&news&%CDgy%20%E1ll%20a%20nextgen%20harc%20a%20n%E9metekn%E9l
8.
8.
mestermagyar
#6: A jövő tökéletességét elképzelő majmok mondják ezt, hogy minden legyen csak egyhelyben. És ha csak jön esetleg egy pénzügyi földcsuszam, akkor mi lesz? Megy minden a levesbe? Nem mintha a steamnél sem ez lenne, de azért...
7.
7.
Csoki80
#4: Igazából nem megoldás ebben a formában a kompatibilitásra, hisz a ps now szolgáltatás egy új játékplatform ami futtatja felhőn keresztül a régi gamekat. Amit, ha jól tudom hiába van meg valakinek, megint újból meg kell vennie... Bár nekem mindegy, mert ha ps4-et veszek így be tudom pótolni a "régi" gamekat.

Amúgy inkább a hagyományos módját kellene az ms- nek is véghezvinnie a cloud-al, mert ha megszakad a net akkor kifagyhat így is úgy is egy játék, vagy élvezhetetlen lesz.
6.
6.
cannondale
Egy napkitorés meg bezavarná az egeszet....
Meg mi van,ha elutazok ahol nincs net(gyors) ja máris kötve vagyok...kösz nem.
5.
5.
randall13
Fele-fele arányban teljesen piacképesnek tartom a cloud-gaminget. Nyilván nem lehet minden számítást elvégezni távoli szervereken, de le lehet venni a terhet a GPU és CPU válláról olyan apróságokkal, mint az AI útkeresése, statikus vagy lassan változó fények renderelése (pl. napszakok). Ezernyi ilyen apróság van, amik nem feltétlenül rombolják azzal a játékélményt, ha esetleg 1-2 másodperces késéssel kerülnének a képernyőre.
4.
4.
Raziel
#2: A sony lépése legalább megoldást jelent a kompatibilitási problémákra. Ezt meg kellett lépni, hogy menjen a visszafelé kompatibilitás. Különben nehezen fog menni az egész. Szóval ez legalább egy lehetőség a visszafele kompatibilitásra. Ez eléggé fontos dolog lehet az új generációnál. Vannak akik nem akarnak két konzolt. Szóval majd kiderül, hogyan is fog működni. Ha képesek elérni a bizonyos 50 ms alatti pinget akkor működő megoldás lehet.
3.
3.
Raziel
A cloud gaming addig nem fog működni amíg fejlettebb országokban is előfordulhatnak 100+ ms-es lagok hagyományos online játékoknál is. Hiszen az optimális lag 50 ms alatt lenne. Amíg nem lehet stabilan 50 ms alá vinni a laggot egy ilyen játéknál addig nincs is értelme ezen gondolkodni...
2.
2.
"Microsoft: nem az Xbox One az utolsó konzolunk"
Azaz igen

#1
A felho baromsag mindenhol gyerekcipoben jar, plane az nem jart ut hogy mindenki egy szaros szerverfarmrol tolja a cuccokat.
De ez rovid idon belul nem is fog mukodni.
Majd a "sanyiek" is jol pofara esnek ez szinte biztos ..
1.
1.
DON GONDOCS
Szóval jön majd az Arcade és slim kiadások, vagyis nagyon remélem. Ez a felhős szolgáltatás itt nálunk meg nagyon gyerekcipőben jár.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...