Az Official Xbox Magazine egy delejes előzetessel jelentkezik a Dragon Age: Inquisitionről, ám a részletek már idő előtt kiszivárogtak köszönhetően az egyik leleményes fórumozónak. Persze könnyen lehet, hogy hoax az egész, de azért szedjük össze a tudnivalókat!
Az Inquisition öt fő régiót tartalmaz: Fereldent, The Free Marchest, Orlaist, Nevarrát és Dalest. A köztes helyszíneken különféle Warzone-okat találunk, lesz ilyen Orlaisen, de említést érdemel az ősi elf temetkezési hely, az Emerald Graves is. A derék dalish tündék itt minden elhunyt katonájuk után egy fát ültettek.
A játékosok "drasztikusan" befolyásolhatják az egyes régiók sorsát. Kereskedelmi útvonalakat hozhatnak létre, s ha egy helyszínt elfoglalunk, akkor az ott kialakult gazdaság is felborul. Az ellenségeket nem igazítják a karakterek aktuális szintjéhez, így később visszatérhetünk a már elfoglalt területekre, új kihívásokat keresve.
Az élővilág nagyobb szerepet játszik az új részben, mint korábban, nem pusztán arról van szó, hogy az ellenség véletlenszerűen spawnol az erőforrásokban gazdag pontokon. Ha egy adott lényt folyamatosan vadászunk, könnyen lehet, hogy a kihalás szélére sodorjuk a fajt. Ha sárkányokat vagy banditákat ölünk, annak még nagyobb hatása lesz a vidéken.
A BioWare jelenleg nem készít DLC-t a játékhoz, így elkerülhetik a felesleges vádaskodásokat a lemezen megtalálható, de csak pénzért aktiválható tartalmak kapcsán. A kaland során természetesen társaink is lesznek. Az egyikük Solas, egy hitehagyott, a Fade szakértője, ott van még Iron Bull is, a félszemű zsoldos, akit a qunarik kitaszítottak, illetve Sera, az elf íjász.
A kör alakú párbeszédablakot is finomították a fejlesztők: a választható szövegek mellet, a reakciónkat is kiválaszthatjuk, kifejezhetjük az érzelmeinket, és igen, románcot is kialakíthatunk. Négy Inquisitor-hang áll a rendelkezésünkre, nemenként kettő. Bár fajonként nem kapunk egyedi szinkront, de a játékosok így is testre szabhatják a hős orgánumát.
A karaktergenerálás hasonló a Dragon Age: Originshez, bár a prológus minden egyes karakternél ugyanaz lesz. Mi leszünk az egyetlen túlélője egy nagy horderejű eseménynek, melynek során a Fade rászabadul a világra.
A Dragon Age: Inquisitionnek negyven lehetséges befejezése lehet. A kapott epilógust minden befolyásolja, már a karaktergenerálás is, de főleg a játékban hozott döntéseink. A BioWare szerint mindegyik lezárás érdemileg más lesz, nem csupán apró eltérésekről van szó.
Még két apróság: a páncélhasználatot nem korlátozzák egy-egy adott kasztra, helyette egy fejlett fáradtságrendszer dolgozik a háttérben. A másik jópofa dolog, hogy egy méhekkel teli üveget eldobható fegyverként is használhatunk.
A Dragon Age: Inquisition ősszel jelenik meg PC-re, PS3-ra, PS4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra.
5 régióban pedig lesz bőven kutatnivaló.
Ezt játékot várom az évben majdnem a legjobban!
Bazzeg ennyi DA:I után ez az első olyan hír, ahol pozitív előérzetem van az érkező játékkal kapcsolatban.
Ne baszd el Bioware!
Ha tényleg ki akarják javítani a csorbát, akkor minden "DLC"-t adjanak ingyen, mint pl. A Witcher esete az egyszeri játékossal.
Persze inkább attól tartok, hogy a CDP követi a "nagyok" mintáját, mint fordítva, de ne legyen igazam!
(Addig kipörgetjük még egy párszor az Origins (+ DLC)+ Awakening+ 2 triót.
Jut is eszembe: HÁLTA ISTENNEK és a Bioware kivételes józan paraszti eszének hogy nem gondolkodnak DLC-ben.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.