A jó
Apró, ám annál fontosabb hír, hogy ezen a héten végre lerántja a leplet a Rockstar Games a GTA V gépigényéről. Annak ellenére, hogy a Grand Theft Auto-sorozat legújabb része már szinte minden fontosabb platformra megjelent, még mindig sokan vannak, akik messiásként várnak a PC-s változatra. Bár egy játék rendszerigénye mindig fontos, a GTA új részénél még ennél is kiemelkedőbb szerepet kap, hiszen a negyedik epizód borzalmas portjának élményei sokakban egész életet meghatározó, maradandó károsodást okoztak.
Ennek ellenére tegyük félre a rossz emlékeket és vegyük elő a józan eszünket. A GTA IV az első RAGE (Rockstar Advanced Game Engine) által hajtott játék volt, ez pedig rányomta a bélyeget az átiratra. Bár az idő elteltével az emlékek megszépülnek, azért azt sem árt elfelejteni, hogy a konzolos változatok sem a stabil sebességükről voltak híresek. Azóta több játék is megjelent, ami az engine-t használta, PC-re pedig jött egy nagyon jól optimalizált Max Payne 3. A GTA V a feltupírozott látvány ellenére is egy előző generációs játék, így hiszek benne, hogy ezúttal egy optimalizált átirat lesz a PC-s változat.
A rossz
Egyre jobban úgy tűnik, hogy az Areal/STALKER Apocalypse nem az a játék, aminek a West Games mondja. Már a Kickstarter-kampány körül is bűzlött valami, most azonban az eredeti S.T.A.L.K.E.R-játékokat készítő GSC Game World rántotta le róluk a leplet.
A GSC szerint a West Games csapata soha nem dolgozott teljes értékű S.T.A.L.K.E.R.-játékon, hanem csak egy Flash-alapú webes mellékágat fejlesztettek. Valami lehet a dologban, hiszen az Areal/STALKER Apocalypse-ból eddig csak koncepciós rajzokat láttunk és azok szerzői jogaival is gondok voltak. Ennek ellenére azért minden rosszban van valami jó: úgy tűnik, a feltámadt a GSC Game World, és egy új, teljes értékű játékon dolgoznak.
A csúf
Folytatódik a Hatred körüli botrány: éppen csak lecsillapodott a bejelentés körüli dráma, amikor a játék újra a középpontba került. Történt ugyanis, hogy a fejlesztők Steam Greenlight segítségével szerették volna a játékot a megjelenés felé terelni, azonban a Valve lecsapott rájuk és törölték a projectet. A Destructive Creations felháborodott a döntésen, mivel szerintük igazságtalanul vették le a munkájukat. Másnap újabb fordulat következett, hiszen a játék visszakerült a Greenlightba, sőt maga Gabe Newell kért bocsánatot a csapattól.
Szerintem Gabe Newell jó döntést hozott. Bár igaz, hogy a Hatred egy botrányosan erőszakos játék, a fejlesztőknek igazuk van abban, hogy nem ez az egyetlen ilyen cím a piacon. Biztosan sokan emlékeznek a Postal 2-re, melyben égő emberi hullákat vizelhetett le a játékos. Ezek mellett a Manhunt- vagy a GTA-sorozat sem mentes a botrányos jelenetektől, hiszen utóbbiban például a játékos bármikor tömegmészárlást végezhet a civil lakosság között, ha ahhoz van kedve. Ne legyünk álszentek, a Hatred tökéletesen beleillik a többi erőszakos játék sorába. A GTA-részekben ugyanolyan tömeggyilkos vagy, mint a Hatred főszereplője, csak ott nem írják rá a játék dobozára.
Végezetül: Nem azokkal van baj, akik erre felkapják a fejüket. Azokkal van baj, akik azt hiszik ha már egy pisztolytáska lóg a lábán az áldozatnak, akkor az jogos.
Randall +1!
Ezért lelnek majd a mozis vagy iskolai lövöldözők számítógépén Battlefieldet és kodot, nem pedig Patriciant vagy Raymant.
Tehát hiába kedves pacifista barátaim, itt ti is ,,erőszakosak" vagytok valamilyen szinten, hiszen könyörtelenül lerohantátok a játékot és a fejlesztőket...
Régen nem készültek ilyen játékok és filmek, mégis volt két világháború.
Kíváncsi vagyok, de tényleg, írd le nekem, hogy miért szeretnél ezzel a játékkal játszani! Miért várod? Mondj egy ép okot, hogy ez a játék mitől jó.
Mielőtt te bármit is írnál, leírom helyetted, és kíváncsi vagyok az érveidre:
Egész egyszerűen azért várod ezt a játékot, és azért szeretnél vele játszani, mert kiélheted benne magadat és a fantáziádat.
Értsd meg: itt nem arról van szó, hogy tömeggyilkos leszel-e ettől a játéktól vagy sem. Itt arról van szó, hogy aki ilyen játékokkal tölti a szabadidejét, és ez tetszik neki, annak elmebeli problémái vannak. Egy épeszű, jóakaró felnőtt ember nemhogy nem játszik az ilyen játékokkal, történetesen messze elkerüli.
És ezt most nem bántásból írom, én nem ismerlek téged, nem is mondhatok semmit a nevedben, ez egy általános probléma, amit sokan még csak észre sem vesznek.
Az már az egésznek a csúcsa, ha valaki ezen ingerek hatására kimászik a saját beteg fantáziájából és meg is valósítja azt.
És akkor gondolkozzunk el azon, hogy mennyivel szebb lenne a világ, ha nem készülnének ilyen játékok és filmek...
Én várom a Hatred-et. Nem leszek tőle se jobb se rosszabb. Akik meg igen, azoknak a vajas dobozon a késtől is feláll a pöcsük, nem kell azoknak Hatred!
De ilyen például egy CoD vagy egy Battlefield is...
Ott is annak örül mindenki, hogy "azta lőttem egy headshoot-ot!"
És akkor csodálkoznak, hogy Amerikában annyi ámokfutó, meg gyilkos van.
Vicc az egész komolyan...
Aztán ott a Skyrim. Van hozzá egy mod ami lehetővé teszi a gyerekek lemészárlását, csonkítását stb, az pl egy roppant népszerű mod, megdöbbentően nagy a feedback rajta, ami tükrözi a játékosok (meg amúgy az emberek) értékrendjét.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.