A jó, a rossz és a csúf

  • Írta: fojesz
  • 2015. február 22.
  • Érdekesség
Link másolása
Újabb héten vagyunk túl, ideje jutalmaznunk az elmúlt napok hírtermését. Kiválasztottuk a legjobb, a legrosszabb és a legcikibb történéseket, nem meglepő módon a The Order: 1886 itt is főszerepet kapott.

A jó

Jó hírekből pangás volt a héten, legalábbis játékfronton, ezért döntöttünk úgy, hogy egy filmes anyagot választunk: úgy néz ki, jön az új Alien-film, méghozzá Neill Blomkamp rendezésében! Az anyag független lesz Ridley Scott Prometheus-mozijaitól, és bár azt még nem tudjuk, Sigourney Weaver aláírt-e a filmhez, nem lennénk meglepve, ha a Chappie-ben is játszó színésznő felbukkanna a folytatásban.

Én ugyan a magam részéről maximálisan lelkes vagyok az új projekt kapcsán, hiszen Alien, meg Neill Blomkamp, valahol igazat kell adnom azoknak a véleményeknek is, amelyek szerint az úriember munkássága viszonylag túlértékelt. Habár a Halo-rövidfilmje és a District 9 nagyon jól sikerült, az Elysium semmi extrát nem nyújtott, és egyelőre a Chappie is inkább furcsának tűnik, mint érdekesnek. Ettől az új Alien még lehet nagyon jó, de próbáljuk a hájpot a helyén kezelni.

A rossz

Már megint csúszik a Project CARS. Ezúttal nem sokat, hiszen mindössze bő két hétről van szó, de olyan régóta várunk a játékra, hogy még ez is fáj. Így március 17. helyett április 2-án jön a PC-s változat, míg a PS4-es és az Xbox One-os verziók április 7-én futnak majd be. És a Wii U-s? Na, az majd valamikor később.

Főleg az utóbbi esete érdekes. A PC-s, PS4-es és Xbox One-os játékokból már láttunk egy csomó gameplay videót, és elolvashattunk róluk egy raklapnyi infót, szóval van azért valamilyen képünk arról, hogy mire számíthatunk. A Wii U-s változatról, ami egy a konzol kevés AAA third-party címe közül, viszont alig hallani valamit, még csak egy körülbelüli megjelenési dátum sincs kitűzve hozzá, ami nem túl biztató.

A csúf

The Order: 1886. Úgy minden, ami vele kapcsolatos. Nem csak az a gáz, hogy olyan értékeléseket kapott, amilyeneket, és nem csak az, hogy rövid - vagy legalábbis egyesek szerint. A The Order: 1886 már-már jelzésértékű lehetne a Sony számára, hogy ideje lenne valami ütős exkluzívot behúzni az új konzolra, mert az eddigi felhozatal nem volt az. Rossznak sem mondanám, de a hiányérzet akkor is megvan.

Mindez egy olyan héten bukott ki, amikor a Sonytól egy rövid időre elvették a The Last Guardian védjegyét, mert elfelejtette időben megújítani azt. Persze igen, ha minden jól megy, az idei évben befut az Uncharted 4, de állandóan a Naughty Dogra várni pont annyira biztató hosszú távon, mint az, hogy a PS4 eddigi legsikeresebb exkluzív címe a PS3-as The Last of Us felújított változata.

140.
140.
KlausKinski
#138: Semmivel se rosszabb az MI mint más ilyen kategóriájú játékban, ezt megsúgom. Unchartedban vagy más fedezékes játékban se csinálnak ennél többet, csak te ezt videok alapján teljesen leírtad. Fedezékeket kihasználják, próbálnak mögéd kerülni egy pályarész keretein belül. Persze nem Killzone 2 vagy FEAR szint, de korrekt. Az ilyen vaktában írt vélemények meg nagyon zavaróak számomra...
139.
139.
Yanez
#137: Valamit nagyon félreértettél abból, amit írtam. Nekem is vannak ígényeim, de nem írok le egy játékot pusztán a gyatra MI miatt. Gondolom te sem voltál mindig ilyen finnyás, főleg amikor az Atari, NES, meg a többi konzol időszakában játszottál. Akkor mondom azt, hogy ez valóban nem felel meg az én ízlésemnek, ha kipróbáltam, és tényleg nem tetszik.
138.
138.
Trapyd
#136: Különben is tény, hogy ebben a játékban az akció rész max 3 óra és a "MI" egy rakás szar. A maradék része nekem is nagyon tetszik.
"A sírásod nem arra utal, hogy bármilyen konzolon játszanál."
Kb. ki nem szarja le, hogy erről mit gondolsz?
137.
137.
Trapyd
#136: Én csak tényeket írok le. Mondhatod a zöldre, hogy fekete nem számít. Még Yanez is leírta, hogy nem érdekli igénytelenek e (bizonyos szempontból) ezek a játékok, inkább gátolja a fejlődést csak, hogy kielégítse az igényeit.
136.
136.
KlausKinski
#134: Az a szent amit mondasz, te sz*rtad itt a spanyol viaszt úgy látom... A sírásod nem arra utal, hogy bármilyen konzolon játszanál.
135.
135.
Trapyd
#129: Kevesen vagyunk. Túl kevesen.
134.
134.
Trapyd
#131: Több konzol van itthon mint pc. A maradék ostobaságodra pedig nem is reagálok.
133.
133.
p3ti
#127: Én válaszoltam agykombány Tuco kollega rágalmazására,hozzád az ég világon senki sem szólt.
132.
132.
Ruga
#124: Már lassan kezdtem elhinni amit írsz aztán elindítottam a játékot és kb ennyi jutott eszembe: "Te tiszta hülye vagy!" :D
Hisztizel egy játékon, de még ki sem próbáltad, nem láttad "élőben" ps4-en futás közben, de neked megingathatatlan véleményed van egy yt videó alapján.. :D
Sőt, most már ott tartasz, hogy itt mindenki akinek véletlenül tetszik az maga az áruló Júdás, a játékipar megrontója! :D
Beszarás..
Nem jött be az élet? :P
131.
131.
KlausKinski
kimoderált üzenet
130.
130.
Ruga
#85: +1 Flamekapocs..
Emberek, csak egy ártatlan játékról van szó! Mi a szarnak vérre menő, ráadásul totál értelmetlen vitákat folytatni?! Félig üres vagy félig tele van a pohár?
129.
129.
FrankBlack
#124: , #117, #113, és az összes korábbi. Trapyd öregem szívemből szóltál.
128.
128.
Yanez
#124: Mi vagyunk az okai vagy sem, de egy életem van, és gamer vagyok, a finnyásság meg távol áll tôlem. Értsd úgy, ha vannak játékok tré MI-vel, de egyébként minden másban kimagaslóak, akkor mi a francnak hagyjam veszni? Ha így van, akkor szinte minden single alapú játékot mellôznöm kéne, ergo dobnom ezt a hobbit a francba, ha nem vagyok multi párti. Legfeljebb halálom után, de azt is még meggondolom.
127.
127.
Chrysh
#124: Hát én a legutóbb jó MI-t a RAGE-nél tapasztaltam, kifejezetten szórakoztató volt csatározni a banditákkal, még ha a RAGE többi téren nem villantott akkorát, amit én vártam volna.

#126:Am én meg nem játszottam se Zeldákkal, se nagyon nehéz Dark Souls-szal, szóval akkor már sz*r vagyok? Ezt a bicskanyitogató ki milyen nehéz játékkal játszott/ki milyen kemény gamer vitát nyugodtan abba lehet hagyni, mert ezzel senki nem lesz sokkal kevesebb, max elmondhatja magáról, hogy ezt is kipróbálhatta.
124.
124.
Trapyd
#119: Folyton pörög a játék a sztori az csak úgy lehet leszűrni, ha végignézi az ember elejétől a végéig. Nyilván nem kell mondani ez miért nem tenne jót egy megvásárolni kívánt játéknak. Az irányításra vonatkozó rész számomra, ami használat útján tapasztalható.
Mondjuk ki nyíltan. A fejlesztők basznak rá, normálisan megcsinálni (nem reálisan) a "MI"t. Ennek több oka is van.
1. Minek, ha így is megveszik.
2. Több munkát kellene belefekteti.
3. Ha normálisan működne az ellen, akkor mindjárt máshogy kéne megalkotni a terepet, hogy esélyed legyed ellenük. Több munka.

Azt is mondjuk ki nyíltan, hogy a single játékok gerincét jelentik a "MI" által irányított ellenfelekkel való kontakt. Ez ebben a játékban a béka segge alatt van (mint a legtöbben szintén) erre példákat is hoztam. A kedvencem a konyhai lövöldözés. A legnagyobb káosz közepén az egyik sarkon befordul 2 mit sem sejtő ellenfél, mintha csak a reggeli kávéról beszélnének.
Lehet, hogy te és még sokan (sőt a legtöbben) ti az ilyen, már megbocsássatok szart, mert ez egy szar, elnézitek, de én nem.
Azt is mondjuk ki nyíltan, hogy ti akik ilyen elnézőek vagytok meg előrendelgettek, tartalmak nélkül vásároltok konzolt és anyagi sikerre visztek igazából olyan termékeket, amik jók is lehetnének, de nem azok, TI VAGYTOK AZ OKAI, HOGY ITT TART MÉG MINDEN.
Ez a nagy szarba való belefekvés, ami miatt az emberiség ott tart ahol. Szép napot mindenkinek.
122.
122.
kazuma1989
Traypid egyèbkènt te kipróltad ?
121.
121.
KlausKinski
Mindenki a saját gépét védi vasmarokkal, a másoké sz*r. Sajnos ez a felfogás kortól független...
120.
120.
vnm51
Basszus, végigolvastam a kommenteket, ennyi fröcsögést már rég láttam.
Tisztelt oldal üzemeltetők: javaslom, hogy a Gamekapocs oldalt nevezzük át Flamekapocs-nak.
119.
119.
Yanez
#117: Korrekt válasz, egyetértek. Mondjuk én is benne voltam ebben az MI-s marhaságban, folytos folyván idegesített, hogy miért nehéz egy valamirevaló MI-t programozni, ha sok más csapatnak mégis sikerül. Ma már inkább teljesen játékként tekintek egy videójátékra, és nem tépem magam ezen, egyszerűen csak szórakozom a cuccal, ha képes lekötni. Ha pedig akad olyan game, ahol mégis jónak mondható az MI (na meg minden más), akkor annak külön örülök. Egyszóval, én már nem várok realizmust ezen a téren. Ahhoz még sok idő kell, ennek ellenére akadnak méltó címek ma is.

"Nem tudom neked mi a játékélmény. Talán azt sem tudom mi neked a hangulat."

Számomra ezek a dolgok azt jelentik, amikor folyton pörög a játék, a sztori, és már alig várod a következő másodpercet. Amikor egy fegyver elsütése, egy közelharc kivitelezése, vagy akár egy kocsi vezetése akkora élményt nyújt, hogy szemet hunysz minden egyéb hibák felett, ha épp vannak. Amikor érzed, hogy az irányítás kényelmes, és a karaktered úgy viselkedik, ahogyan irányítod. Amikor ezek találkoznak, akkor egy közepes játék is lerakhatatlan mókává válhat. Na az ilyen dolgokat nem tudom leszűrni a videókból.

Pl a legutóbbi TR egy közönséges akciónak nézett ki az előzetesek alapján, és én is, mint sokan mások, elítéltem. Azután megjelent, és furcsamód szuper értékeléseket kapott, és aki játszott vele, az is Istenítette. Kénytelen voltam hát "bedőlni" a többségnek, és megkaparintani egy példányt. Igaznak bizonyult, remek játék. Leginkább az akciózás tetszett meg benne, mert számomra ez az egytlen, ami kiemelkedő lett, különösen amikor az íjjal gyilkolásztam. Ez mindent vitt a játékban, egészen a legvégéig a képernyőhöz bilincselt. Pedig milliók ítélték el videók alapján! Csak azt akarom mondani, igaz a mondás: Nem mind arany, ami fénylik. És ez fordítva is tökéletesen igaz!
118.
118.
Trapyd
#117: Holnap megnézem a válaszod, most megyek aludni, mert már mocsok fáradt vagyok.
117.
117.
Trapyd
#115: Baszki Yanez megkövetlek, mert most én beszélek már baromságot, mert az endless módban nyilvánvalóan, mint ahogy a neve is mutatja, nincs vége a játéknak. Viszont, hogy erre te nem jöttél rá az is mutat valamit.

Még egyszer leírom:
A játékot nem az ember találta ki. A játék az élet szerves része. Alapvetően az életre való felkészülést, fejlődést (kihívás) szolgálja, teszi mindezt, szórakoztató formában.

Végülis valahol túlzásba vittem a dolgot és azt már valahol az elején leírtam, miért. Helyesbítenem kell, mert a TO'86 ban is van kihívás. Nyilván van. Legfeljebb egyénhez mérten, erősebb vagy gyengébb. A B endless módja direkt a lazításra szolgál, persze azért az is fejleszt.
Szóval a lényeg, hogy régen amikor nem a "MI" számított, messze nagyobb ügyességre, vagy gondolkodásra volt szükség (persze ez játékfüggő), mint manapság a játékok zömében. Számomra ezek a "MI" által irányított ellenfelek már semmit nem jelentenek. Ellenben más játékosokkal kooperálni vagy ellenük játszani esetleg ezek kombinálása, már nyújthat kihívást számomra is. A "MI" fejlődése, ami igenis nagyon hiányzik az egyjátékos játékokból, amit úgy gondolom még nagyon nagyon sokáig nem fogunk megkapni. Minek dolgoznának rajta, ha így is profitot termel a termék. Tehát a csalódottság beszél belőlem, így érzelmi alapon olyan irányba vittem az egészet, ami nem helyes. Mint már mondtam vérzik a szívem, hogy jönnek az újabb és újabb játékok és ezen hiány miatt már nem kötnek le. Bár vannak olyanok amikben maga mondjuk a harc van úgy megkomponálva, hogy egyszerű legyen. Nem mondom ki melyik játék az. Ez van, pénz mindenek felett. Nekem nem tetszik.

"mondd meg, hogyan lehet leszűrni a játékélményt, és a hangulatot?"
Nem tudom neked mi a játékélmény. Talán azt sem tudom mi neked a hangulat.
115.
115.
Yanez
#113: "Aki ismeri az tudja, hogy most is mekkora bakot lőttél és totál fogalmad sincs róla miről beszélsz."

Szép kis "magyarázat". :D

Én mindig leszűröm a videókból, amit kell. Eddig kb 3-szor tévedtem. Csak még azt mondd meg, hogyan lehet leszűrni a játékélményt, és a hangulatot?
113.
113.
Trapyd
#112: Bocs emelett nem lehet elmenni szó nélkül. Mint mondtam, azért mert te nem vagy képes leszűrni semmit egy videóból más még bőven képes rá. Te ennyivel vagy kevesebb fogadd el, de akkor ne oszd itt az észt!

"endless módról beszélünk; ha soha nincs vége"
Aki ismeri az tudja, hogy most is mekkora bakot lőttél és totál fogalmad sincs róla miről beszélsz.
Hagy abba Yanez mert annyira vagy képben, mint... ja semennyire.

112.
112.
Yanez
#110: Láttam róla videót, de nem néztem végig, mert a jövőben majd én is szeretném kitolni. Teljesen két különböző szemszögből látjuk a dolgokat, ezért a vitának sincs túl sok értelme. Annyit még tegyek hozzá, hogy pl amikor a DMC gameplay-eket néztem YT-n, abszolut unalmas próbálkozásnak tűnt. Aztán 1 évre rá kipróbáltam, és szinte egy lélegzetvitelre végigvittem, mert mint ahogyan te is mondtad, a YT videók, és a saját magad való játszás közt a különbség "csak és kizárólag az élményre vonatkozik." Az élmény barátom pedig az, amit nem lehet gameplay videókkal helyettesíteni, ha videójátékról van szó. Max annyi "élményt" kapsz tőle, mint egy filmtől.

Ami pedig a Bejeweled-et illeti, még mindig az endless módról beszélünk; ha soha nincs vége, nem "hallhatsz meg", nincs semmi küldetés, de még csak gyűjtögetnivaló sem, hát abban ember aztán van "kihívás"! Ezt nem gondolod komolyan. Szinte bármely másik játékmódjában igen, ott már dögivel van, és nem is akármilyen!

Maradjunk annyiban, hogy úgyse fogunk egy húron pendülni, úgyhogy tovább én sem foglalkozom a témával. Ende
110.
110.
Trapyd
Egyébként egy YT videó alapján a grafikán kívül mindent le lehet szűrni (igen mint sokan mások, erre is képes vagyok), aki nem képes rá, annak az érzelmi és értelmi intelligenciája nem elég hozzá. Nem azt mondom, hogy az ilyen ember zokni csak nehogy az legyen, hogy még sértegetek is. Ha válaszolsz elolvasom, de tovább nem foglalkozok a témával.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...