The Witcher 3 - ennyibe került a fejlesztés

  • Írta: fojesz
  • 2015. szeptember 11.
  • Biznisz
Link másolása
Sok más szám mellett azt is megtudtuk a CD Projekttől, hogy mennyibe került a májusban megjelent slágerjátékuk. Noha a fejlesztési büdzsé nem számít rekordernek, néhány tízmillió dollárt így is elköltöttek a srácok...

Bárhonnan nézzük, a The Witcher 3: Wild Hunt a CD Projekt RED eddigi leggrandiózusabb projektje, a lengyel fejlesztők maguk is azt vallják, hogy Geralt legutóbbi kalandja tette őket mainstream játékfejlesztővé, és ezt támasztják alá a számok is: a The Witcher 3 nem csak a kritikusokat, de a játékosokat is meggyőzte, hat hét alatt több mint hatmillió példány fogyott belőle.

És bár a játék fejlesztési költségei nem számítanak rekordernek - a GTA V egyes hírek szerint 265 millió dollárba került -, az Adam Kicinski vezérigazgató által emlegetett 81 millió dolláros büdzsé láttán biztosan kikerekedik néhányak szeme.


A The Witcher 3-at három és fél évig fejlesztette 240 - túlnyomórészt lengyel - munkatárs, a közvetve érintettekkel együtt pedig 1500 ember működött közre a játék megszületésében. Kicinski szerint a megjelenés előtt 40 különböző marketingkampányt kellett lefuttatniuk párhuzamosan világszerte (a fő kampányt több regionális is kísérte), emellett az is sok pénzbe került, hogy lefordítsák a játékot: a The Witcher 3 tizenöt különböző nyelven volt játszható, hét nyelven pedig teljes szinkront kaptak a játékosok, amit több mint 500 szinkronszínész segítségével vettek fel.

Kicinski szerint azonban mindez abszolút megérte, az év első felében ugyanis 62,5 millió dollár nettó nyereséget termelt a fejlesztőcsapat, javarészt az új The Witchernek köszönhetően. Októberben az első fizetős kiegészítővel folytatják a srácok.

25.
25.
Norbaa
Még annyival egészíteném ki a mondandóm, hogy én még egy játéknál sem éreztem ezt a "játékosközpontúságot". Nincs átitatva a játék a profit éhség bűzével. Minden izében érezni lehet az alkotás iránti vágyat, hogy a srácok adni is akartak valamit a játékosközösségnek, nem csak a pénzükre pályáztak!!
24.
24.
Norbaa
Hatalmas respekt a CD Project Red-nek és mindenkinek, aki a létrejöttét szolgálta a játéknak. Mint minden a világon ez sem hibátlan alkotás, de tökéletesen együtt lehet élni a hibáival. Nálam 10/10.
22.
22.
Juha
#16 a világhírű jelzőt csak a minőségi fokozásának szántam, viszont ha már városi legendáknál tartunk, állítólag a FrédiBénit újraszinkronizálták angolra a magyar rímelésre hasonlóan...
21.
21.
PaprikaJancsi
Nagyon jó játék lett, nem volt kérdés az elsöprő siker.
20.
20.
Eledhryon
Lehengerlő teljesítmény ... az eredmény pedig aligha megkérdőjelezhető !!!
19.
19.
wolfwarrior
#4: Ja néha fura tud lenni, de egy idő után természetesnek hatott a witcher világában a magyar nyelv. Kedvenceim Dandelion, Kalkstein Siegfried és sokan a fő szereplőkből nagyon szép munkát végeztek, viszont voltak olyan pillanatok amitől sírtam a röhögéstől és a szégyentől pl.: a kriptából ki menteni való emberek.Igazából aggódok, hogy milyen lesz most a witcher 2 ahol már nem lesz magyar szikron most már az lesz a fura.
18.
18.
dzsiádzsó
A GTA 300 milliójából 100 volt a marketing, 100 a zene és a szinkron, tehát nem egy fair összehasonlítás, arról nem beszélve, hogy a R* alkalmazottak 2x-sét keresik a pozíciójukban megszokottnak, valamint 2 évet csúszott a játék. Normál fejlesztőnél, gagyi zenével és szinkronnal a GTA V se lenne több 100 millánál.
16.
16.
_NMI_
#14: Ezt mindig imádtam. "Világhírű magyar szinkron" :D

Hol, mikor volt világhírű? Van erről valami forrás vagy bizonyíték, hogy mondjuk az ausztrálok arról áradoznak, hogy Juan Fernandez-t magyarul nézik a közcsatornán, mert az milyen jó?
Ez is egyike annak a száz (ezer?) urban legend-nek ami a köztudatban kering. Az persze más kérdés, hogy régebben kiváló szinkronszínészeink voltak, csak sajnos sokan kiöregedtek a szakmából, jó páran meg felhagytak vele, mert nincs megfizetve sajnos. De hogy valaha is világhírű lett volna? Soha :)
15.
15.
Hulkster
#4
Pontosan leírtad azt amit én akartam, akármennyire is tetszett a LOL magyar szinkronja, nem használom, mert ahányszor meghallok valamit, a hátamon feláll a szőr.
14.
14.
Juha
#4 én is hasonlóan vagyok, de pl. a w1-ben baromira élveztem a szinkront (ok, persze angolul játszottam főleg, de azért remek poénok vannak magyarul is).
Az a baj, hogy ez nem egy kiforrott dolog, és ha mindenki pocskondiázza, akkor soha nem is lesz az.
Filmeknél nemhiába VOLT világhírűen jó a magyar szinkron, de mára ezt is sikerült elcseszerinteni a kertv-k költségcsökkentő saját stúdióival, sztem ott is ua. a helyzet mint a játékoknál, odatesznek egy szöveget, fordítsd le, azt meg odateszik a másiknak, hogy beleéléssel olvassa fel... Filmeknél még a szövegkörnyezetből csak-csak kiderülhet a megfelelő kifejezés/hangnem, de egy szerepjátéknál csak mondatok vannak, amiből a játékos választhat, a "megmondóembernek" esélye nincs megismerni a szövegkörnyezetet.

Én szeretnék jó szinkronos játékokkal játszani, de ez az országunk méretéből adódóan max "unhivatalosan", modokkal oldható meg, mint pl. anno a Duke3d esetében.
12.
12.
mdr88
#2: Nem igazán értem, hogy hogy érted azt hogy nem tudták optimalizálni?
A Witcher első és második részénél meg kellett várni az enchanted edition-t, hogy valahogy optimalizáltnak tűnjön a játék - teszem hozzá én így is imádtam őket.
A Wild Hunt esetében nem igazán beszélhetünk optimalizálatlanságról, főleg ha azt veszed, hogy ők egy kisebb stúdió és a nagyobbak mekkorákat buktak - gondolok itt az AC: Unity-ra ill. pl. a Batman Archam Knight-ra.
11.
11.
Formula1fanatic
#7: Mondjuk ez relatív, ami állatul jól néz ki szerintem az a Kingdom Come Deliverance a cry engine 3 motorral, igaz egyenlőre csak alphát lehet elérni, de jövő nyáron jön ki az első teljes felvonás. Tartalomban kevesebb lesz valószínűleg, mint egy witcher 3 mivel 3 részre osztják, viszont kemény vonalas hc rpg lesz, olyan realista harcrendszerrel amit még játék nem látott.
9.
9.
Gykrizsi
#7: Azt se felejtsük el, hogy mindezt szinte töltés nélkül, amit egy Bethesda eddig nem tudott megoldani.
8.
8.
DarkLord
#6: Tény nagyon sokat ad egy játékhoz a megfelelő színész kiválasztása egy adott karakterhez, mint ugye a Witcher 1 szinkronja valami eszméletlen rossz volt, ha már Witcher a téma .kicsit off, de mondjuk Vaas karakteréhez Mucsi mekkora lenne már szinkron színésznek?
7.
7.
headhunter86
#2: Te miről beszélsz?
Stabil 60 FPS, max grafon. Állati jól néz ki a játék. Egyik legszebb a piacon. Kilóméteres beláthatóság.
(Konfigom az adatlapomon.)
6.
6.
Ruga
#4 Szerintem ez azért van mert még jó magyar szinkron egy játékhoz sem készült. Ahhoz jó szinkron színészek kellenek, nem pedig a zs kategóriás rajzfilm meg brazil sorozat szinkronszínészei.
5.
5.
Ruga
#2 Mit nem tudtak? :D Ember nézd már meg hogy néz ki ez az nyitott világú játék! Nálam 60 fps-el fut közel max beállítással a batman meg döcög azzal vén unreal motorral!
Szóval mit nem tudtak és kik?!
4.
4.
DarkLord
#1: Mondjuk én örülök neki, hogy 8. nyelvnek nem vették be a magyart szinkronba :D

Érdekes, hogy pár játék megszólal magyar nyelven még a hátam is megborsódzik, annyira "idegen" dolog, hogy egy játék magyarul beszél az emberhez, hogy nem szívesen játszok vele, érdekes jelenség, de játszani csak angol nyelven szeretek és egy játékban, mint írtam nekem az az "idegen" nyelv, ha magyarul beszél hozzám. Bárki másnak van még ilyen problémája rajtam kívül, hogy nem érzi sajátjának a játékot, ha az magyarul beszél hozzá? vagy egyedi eset vagyok ezzel...
2.
2.
zarándok
Gratula nekik, viszont ilyen adatok mellett még inkább érthetetlen, hogy nem tudták rendesen optimalizálni.
1.
1.
mdr88
Van mire büszkének lennie a srácoknak.
Többek közt ezt a mondatot se emlegethtjük sok nagyobb fejlesztőnél:
"a The Witcher 3 tizenöt különböző nyelven volt játszható, hét nyelven pedig teljes szinkront kaptak a játékosok" !!!
Nagy gratula a CD Project Red-nek hogy ezt így összehozták!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...