Az a hét tényleg kemény volt: kiderült, hogy a Godus félkész maradhat, és a Curiosity nyertesével is kiszúrt Molyneux csapata. Mindezt a Rock, Paper, Shotgun interjúja csak tetézni tudta, a játékdizájner ezután jelentette be, hogy nem nyilatkozik többé a sajtónak.
Most mégis adott az Eurogamernek egy exkluzív interjút, aminek az volt az apropója, hogy kiadták a Godus Warst, amely a hányatott sorsú istenszimulátor ingyenes, klasszikus RTS-eket idéző kiegészítése. Az új játékosok már csak ezt vásárolhatják meg (abból is az Early Access-verziót, hogy pontosak legyünk), a 15 eurós program viszont magába foglalja az eredeti játékot is, indításkor kérdezi meg, hogy melyikkel szeretnénk játszani.
A Godus Wars elején egy istent kell választanunk, és az ellenséges isteneket legyőzve kell meghódítanunk a játékbeli bolygó kontinenseit. Ahogy az alapjátékban, itt is belenyúlhatunk a terep elrendezésébe, viszont mindezt ésszel kell tennünk: a sík területeken ugyan töretlenül növekedhet a népünk városa, az ő egyre növekvő hitük pedig lehetővé teszi a különleges képességeink használatát, viszont a domboknak is hasznát vesszük, mikor harcra kerül sor, és a hadseregünk a magasból tud támadni. Az istenünk képességeit egyébként kártyalapok adják, ezekből korlátozott mennyiséget vihetünk magunkkal.
A beszámolók szerint a koncepció kifejezetten egyszerű, de az Eurogamer újságírója azt írta, éppen ez a bája. A játék egyelőre egyjátékos módban tolható, viszont már dolgoznak a multiplayeren, és ezután beépítik a God of the Gods fícsört is. Ez utóbbi Bryan Hendersonnak, a Curiosity nyertesének szól majd, aki lehetőséget kap arra, hogy a döntéseivel befolyásolja a multiplayer módokat. Henderson erre úgy két és fél éve vár, és még kell is neki egy kicsit (?), de addig is kompenzálták valahogy: a játék végén belefuthatunk majd, mint ellenséges istenség.
De mi történt Molyneux-val?
Molyneux az Eurogamernek adott interjúban elmondta, sokkolta a Rock, Paper, Shotgun munkatársával folytatott beszélgetés, ami után egyébként körülbelül 30 ember szállingózott el a 22cans csapatától. Molyneux szerint csábító volt a gondolat, hogy visszavonuljon (ahogy több másik kortársa is abbahagyta már a játékkészítést), ő azonban úgy döntött, nem lépi ezt meg: ehelyett bejelentette, hogy nem beszél többet a sajtóval, és visszatér ahhoz, amihez a legjobban ért, a fejlesztéshez.
És ezt szó szerint tessék érteni, a Godus Warson nemcsak dizájnerként, hanem programozóként is dolgozott az úriember, akit saját bevallása szerint Bill Gates ihletett meg. Molyneux szerint egy megbeszélésen szem- és fültanúja volt annak, amin a Microsoft egykori vezérigazgatója - miután elégedetlen volt az egyik fejlesztésükkel - kijelentette, hogy hazamegy, és saját maga fogja megoldani a felmerült problémát. Ennek megfelelően Molyneux is bugot javított, folyamatosan finomított a dizájnon, mindenben részt vett a munkálatok során.
Elhatározta, hogy csak arról fog beszélni, ami már készen van, és ami már megjelent, nem pedig arról, hogy min dolgozik éppen. Ezzel együtt úgy tűnik, hogy a felesleges magasztalásból is vissza tudott venni, például nem próbálta meg bebizonyítani, hogy a Godus Wars a világ legjobb RTS-e - a steames visszajelzések nem is támasztották volna alá a szavait. Mint mondta, nem ez lesz a StarCraft III, viszont egyszerű, érdekes és elbűvölő tud lenni, ő maga is imád vele játszani.
Molyneux megjegyezte, mindez nem jelenti azt, hogy újra ad majd interjúkat a sajtónak, és azt is leszögezte, egészen addig nem fognak beszélni a következő fejlesztésükről (ez a The Trail), amíg az meg nem jelenik. A dizájner azt mondta, bármennyire is borzasztó volt akkor, összességében jó, hogy megtörtént vele mindez. Alapvető hiba volt szerinte, hogy dizájnerként nyilatkozott a sajtónak, sokan félreértették, és mindenki azt hitte, hogy amikor lelkesedésből beszél, mindent tudatosan mond - pedig nem, és ez tűnt ígérgetésnek.
Mindenesetre a visszavonulása boldogabbá tette, felszabadította.
A Curiosity-vel szerintem csúnyán elvetette a sulykot, amit pedig a srác "nyert", az egy vicc... hatalmas átverés.
nah ez már mindenképpen fejlődés,így nem kell lehazudni az égről a csillagokat!néha nem tudom eldönteni, hogy ez az ember vagy rohadt nagy zseni vagy egy kib.szott hülye :D mondjuk a Fable és a Black & White miatt vszínűleg sose fogok rá haragudni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.