A tervek szerint a jövő év elején indul el a Nexus Mods adományrendszere, aminek az a célja, hogy a szájt megjutalmazza a legnépszerűbb modderek készítőit. Arra persze maguk az üzemeltetők is felhívják a figyelmet, hogy az új rendszer nem teszi lehetővé, hogy valaki emiatt otthagyja az állását, várhatóan "néhány sör" értékű jutalomra számíthatnak majd a felhasználóik.
Az adományozás egy pontrendszer alapján történik, az úgynevezett Donation Pointokat a modok letöltései után osztják a tartalomkészítőknek. A Nexus Mods havi 5-10 ezer dollárt ajánl fel a hirdetési és az előfizetői bevételeiből, illetve bárki támogathatja majd a pénzalapot, amit a hónap végén adott mennyiségű DP-re osztanak majd fel. Az üzemeltetők jelenleg úgy számolnak, hogy 1 dollár 1000 pontot ér majd, az pedig az összes letöltés függvényében dől el, hogy egy letöltésért hány pont jár végül.
Vagyis ha egy hónapban 10 ezer dollár (azaz 10 millió DP) a szétosztható összeg, a letöltések száma pedig 5 millió volt, akkor egy letöltés 2 DP-t ér. Egy modder, akinek 25 ezer letöltése jön össze a hónap végére, 50 ezer DP-t kap ez esetben, ami 50 dollárnak felel meg. A DP-ket a Nexus Mods saját üzletében lehet beváltani: ha az összegyűlt összeg legalább 10 dollár, készpénzre is válthatjuk a pontjainkat, de árulnak majd játékokat, fejlesztőeszközöket és hardvereket is - az sem kizárt, a Nexus Modsnak sikerült szponzorokat behúzni, így a pontok szponzorok kedvezményeire is elkölthetők lesznek.
A pontokat jótékony célokra is fel lehet ajánlani, viszont nem kötelező azonnal felhasználni, és mások moddereknek elküldhetjük őket. Megjegyzés: a kezdeményezés teljesen opcionális, külön jelentkezni kell rá. További megkötés, hogy az egyedi letöltéseket minden esetben egyesével számolják, még akkor is, ha az adott mod több fájlból áll.
Érdekesség, hogy a modok monetizálásával (és közvetve a modderek jutalmazásával) már mások is próbálkoztak korábban, a Bethesda például különösen aktív ezen a területen, ami nem meglepő, hiszen a cég játékai a legnépszerűbbek közé tartoznak a moddingközösségben. A Nexus Mods a bejelentésben külön kiemeli, hogy nem hagyja, hogy a Bethesda diktáljon neki: amennyiben a cégnek problémája támad a rendszerrel, az a Bethesda-játékok modjait egész egyszerűen figyelmen kívül hagyja majd.
https://www.patreon.com/skyrimtogether
Ezzel 100% egyetértek, de bevallom én hangtompító modot mégse használnék, mert annak személy szerint fanatikus rabja vagyok.
Egyébként, igen, így kéne mindenhol lennie alapból a nehéz fokozaton.
Itt amúgy felröhögtem, annyira igaz és annyiszor tapasztaltam ezt a mocskos kamu nehézséget:
"akkor is meglát, amikor elvileg lehetetlen lett volna, és 10000 km-ről csípőből futás közben a szemem közé lő egy micro smg-vel. "
X'D
Ott vannak pl. a Far Cry 3 modok. Ezek nélkül negyed annyit sem játszottam volna a játékkal. Olyan módosítások, mint pl. hogy az alap játékhoz képest minden fegyver drágább a boltban, és nem lesz semmi ingyenes a rádiótornyok feloldásával. Vagy realisztikusabb fegyversebzés, és ballisztika. Vagy, hogy nem villog minden szar a képernyőn. Esetleg el is tünteti a minimap-ről a loot ikonokat. Vagy hogy az ellenfeleket sem mutatja a minimap. Ezek nem nagy dolgok, de nagyon durván megdobják nekem az élményt, és a kihívást. Ráadásul szerintem ezek nagy részét az eredeti játék options menüjébe opcióként bele kellett volna tenni. De ha ők nem tették, hát majd a modderek megoldják. (Némelyiket utólag, vagy egy későbbi játékukba már beletették, de addig is a modderek oldanak meg sok mindent.)
Vagy ott van a Giga Island mod, ami azt csinálja, hogy megtöbbszörözi az ellenséges NPC-k számát a világban. Így már nem olyan könnyű elfoglalni egy outpost-ot, de sokszor csak ha belebotlok egy őrjáratba, és erősítést hívnak, hamar egy háború kellős közepén találom magam. Csak úgy random. Ez a szép benne.
Most épp a Far Cry 4-et játszom újra egy olyan moddal, ami többek között ilyen számomra jelentős változásokat hoz:
Ammo prices are extremely high.
All prices have been multiplied by x5
You can carry less equipment.
No silencers for rifles.
No crafting or buying of healing syringes
No fast travel
Vagy:
Removes seeing enemies through walls
Removes enemies on the minimap
Removes Yellow / White objective arrows and pulsing circle around objectives.
Removes laser beams from sniper rifles.
Sokszor azt látom azonban, hogy sokan vannak, akik a modokra úgy tekintenek, mintha mind olyan csalás lenne, ami könnyíti a játékot (talán összekeverik az örök élet, örök lőszer csalással) holott ezek pl. amiket felhoztam lényegében nehezebbé teszik a játékot, sokkal nagyobb kihívást adnak. Szvsz kb. ilyen, kéne, hogy legyen a nehezebb fokozat alapból az eredeti játékban, ahelyett, hogy szinte csak annyi történik, hogy én kevesebb sebzést bírok ki, míg az ellenfél többet, és akkor is meglát, amikor elvileg lehetetlen lett volna, és 10000 km-ről csípőből futás közben a szemem közé lő egy micro smg-vel.
És akkor még meg sem említettem a többi játékot, és a sok remek modot hozzá, ami csak jobbá tette az alap játékot. Illetve a modderek megcsinálták, vagy jobbá tették azt, amit pl. a Beteshda nem tudott, nem akart. Skyrim.
Ez marhaság, mert már most van olyan youtube tartalombemutató (Brodual pl) ami abból megél, hogy összefoglalókat készit megjelent modokhoz.
Most nem azt mondom, hogy abból vesznek Ferrarit, meg kastélyt, de simán megél belőle a tartalom készitője.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.