2010-ben az első rész hatalmas meglepetésként érte a játékosokat, ugyanis akkoriban a fejlesztésért felelős City Interactive Games sok mindenről volt híres, csak éppen arról nem, hogy olyan játékot készít, ami nemcsak, hogy működik, de még élmény is vele játszani. A sikeren felbuzdulva nem is kellett sokáig várni a folytatásra, 2013-ban meg is érkezett a második rész, ami a CryEngine-t használva érezhetően túlvállalta magát.
Az alig több mint egy éve megjelent harmadik rész a szabadon bejárható nyílt világgal próbálta magához csalogatni a játékosokat, ám a nyitott világ túlságosan nagy falatnak bizonyult, nem volt elég erőforrása a stúdiónak „feltölteni” tartalommal. Szerencsére azonban a készítők is megértették, hogy a harmadik rész alapvető struktúrájában és játékmenetében voltak a legnagyobb problémák, így az új rész megpróbál egy másik irányba indulni.
Ez a másik irány pedig nem is tűnik rossznak! A játék alapját a Contract-rendszer adja. Alapvető lényege, hogy a szabad bóklászás helyett külön-külön kell elindítanunk a küldetéseket egyesével. Ennek a legnagyobb előnye, hogy a fejlesztőknek lehetőségük lesz alaposabban kidolgozni minden egyes pályát az adott küldetés igényei szerint.
Egy-egy Contract során egy teljesen világosan leírt feladatot kapunk, melynek teljesítéséért pénzjutalom jár, illetve további bónuszokért a másodlagos célkitűzésekre is figyelhetünk. Ilyen formán pedig a küldetések számos módon teljesíthetőek lesznek, folyamatosan újabb és újabb módszereket találhatunk célpontunk likvidálására.
A City Interactive Games vezetője, Marek Tymiński szerint az egész csapat rendkívül izgatott, és keményen dolgozik az új játékon. „Most már végre nem a semmiből kell kezdeni a fejlesztést, és most – az új tartalmak fejlesztése mellett – több időt tölthetünk azoknak a részeknek a csiszolásával, amik már készen vannak. A Sniper: Ghost Warrior 3 fejlesztése során túlságosan nagyra törtünk, de tanultunk a hibáinkból.”
„A Sniper: Ghost Warrior Contracts a nyílt kimenetelű küldetésekkel, melyet a csapat igazán remeknek érez, jobban fókuszál majd a fejlődésen alapuló játékmenetre, ám ezúttal nem egy nyílt világban. A korábbiakhoz képest sokkalta taktikusabb és intenzívebb élményre számíthatunk, lehetőséget teremtve az újrajátszhatóságra mind az egyjátékos kampány, mind pedig a multiplayer játékmódok esetében.”
A multiplayer és co-op lehetőségekről sajnos még nincs pontos információ, csak annyi, hogy valamilyen formában biztos, hogy szerepelnek a felhozatalban. Akárhogy is lesz, azt mindenképpen üdítő élmény látni, hogy egy stúdió ilyen mértékben figyel a visszajelzésekre, és képes tanulni a hibáiból. A játék a jelenlegi tervek szerint 2019-ben érkezik Xbox One-ra, PlayStation 4-re és természetesen PC-re.
A fő hibája a gyenge ai, a gyenge történet, és a gépfegyverek nehéz kezelhetősége.
Viszont a mesterlövészkedés piszkosul fun, a grafika szép, a játék pedig hangulatos.
A 2. részének a fő hibái ugyan ezek voltak, csak hogy ott a városok rettentően csúnyák lettek, a pályák pedig sokkal kisebbek.
De még az se volt egy rossz játék.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.