Egérrel és billentyűzettel a veterán stratégák könnyen megbírkóznak egy olyan nagy volumenű stratégiai játékkal is, mint a Stellaris, de a hagyományos kontrollereket használó konzolokon már sokkal bajosabb a dolog. Nagy fába vágta tehát a fejszéjét a Paradox, amikor előrukkoltak a Stellaris: Console Edition ötletével.
A legnagyobb kihívást az egységek mikromenedzselése és a kamera mozgatása jelentette - főleg ha mindezt egyidejűleg próbáljuk kivitelezni. A fejlesztők ezt a "kurzorhoz" tapadó fix kameraállással oldották meg, amelyet a bal analóg karral irányíthatunk majd.
A menük navigálása a második legproblémásabb pont, ehhez a Paradox csapata szinte teljesen újraépítette a felhasználói felületet. A gombkiosztást az alul látható ábra szerint oldották meg - érdemes megjegyezni, hogy a PS4 kontrollerét használók azzal az apró előnnyel indulhatnak, hogy a DualShock 4 touchpad-felületével szintén lapozhatunk a menü oldalai közt.
A megjelenésre pedig nem kell túl sokat várnunk: jövő hónap végén, egész pontosan február 26-án érkezik a Stellaris: Console Edition PS4-re és Xbox One-ra.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.