Az IHS Markit felmérése szerint a tavalyi esztendőben közel 387 millió dollárt költöttek a felhasználók különböző cloud gaming szolgáltatásokra. A piackutató cég szerint ez a szám a következő években drasztikusan meg fog ugrani, és 2023-ra eléri a 2,5 milliárd dollárt.
Az elemzés egyébként jelenleg két részre bontja a különböző szolgáltatásokat: ott van a havidíj ellenében igénybe vehető PlayStation Now, ahol azonnal indíthatóak a felhőn keresztül a játékok. A másik megoldás pedig olyan, mint a Parsec is, ami főleg a PC-s tábor körében elterjedtebb. Ez esetben saját játékainkat olyan számítógépekre telepíthetjük fel, amelyeket aztán távolról is elérhetünk.
Ezek után nem meglepő, hogy az Amazon, a Google, a Microsoft és az Electronic Arts is hasonló megoldásokon dolgozik, miközben a Sony és a Microsoft együtt is működik technológiai fronton. Jelenleg egyébként a PlayStation Now a legnépszerűbb, ami a 387 millió dolláros összbevétel 36 százalékát teszi zsebre. Ezt követi a Nintendo Switch hasonló szolgáltatása, míg a harmadik helyre Yahoo! Japan streamingje fért fel. Mindketten a tajvani Ubitusszal állnak partneri kapcsolatban.
Globálisan nézve egyébként jelenleg Japánban a legnépszerűbb az ilyenfajta szolgáltatás, ott 178 millió dollárnyi értékben költöttek rá a felhasználók. A második helyen az Egyesült Államok végzett, ahol a PlayStation Now a legnépszerűbb, a harmadik helyen pedig Franciaország végzett, ahol egy kisebb startup, a Blade számít piacvezetőnek.
Tuti az a jövő (cloud) csak idő kell az elterjedéshez. Ahogy a digitális játék is egyre jobban terjed, de még talán most se merik kiadni meghajtó nélkül a nextgent (pedig úgy kéne)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.