2019 utolsó negyedében izgalmasan alakultak a VR-eszközök közötti csatározások. Október, november és december során a Sony magabiztosan őrizte meg a toplista első helyét a közel 338 ezer eladott PlayStation VR headsettel, a második helyet már a kábelek, PC-k, konzolok és külső kamerák nélkül működő standalone VR-eszközök szerezték meg, egészen pontosan az Oculus Quest, a maga 317 ezer eladott példányával.
A lista legérdekesebb szereplője azonban a harmadik helyen bukkan fel a Valve Index képében. A korábban közzétett eredményekből tudni lehet, hogy október elejéig összesen 46 ezer Valve Index talált gazdára, amit aztán 2019 utolsó negyedéve további 103 ezer eladott egységgel növelt meg. Ez az eredmény ráadásul még magasabb lett volna, ha időközben a Valve készletei nem fogynak ki világszerte.
Annak ellenére, hogy az eszköz meglehetősen új, és egyáltalán nem számít olcsónak (Base Station 2.0-val és kontrollerekkel az ezer dollárt is átlépi az ára), a vizsgált hónapban maga mögé utasította az összes PC-s VR-headsetet. A siker mögött az elemzők szerint a Half-Life: Alyx bejelentése áll, melyet egyébként mindenki ingyen meg fog kapni, aki rendelt a Valve Indexből.
A negyedik helyet a Oculus olcsóbb all-in-one megoldása, vagyis az Oculus Go szerezte meg 84 ezer eladott példánnyal, amit szorosan követett a hagyományosabb felépítésű, ám minőség terén részletesebb és folyékonyabb látvánnyal kecsegtető Oculus Rift S, melyből 71 ezer szett talált gazdára.
A 2020-as év egyébként izgalmasnak ígérkezik a VR-eszközök párviadalában; mivel a PlayStation 4 az élettartamának végéhez közeleg, a PS VR eredményei aligha lesznek továbbra is ilyen kimagaslóak. Eközben pedig egyre nagyobb igény mutatkozik a standalone headsetekre, amelyekkel a HTC árcsökkentéssel, a Valve pedig a márciusban megjelenő Half-Life: Alyxszel veszi majd fel a harcot.
Dirt VR óta minden más autóversenyes játékot dobtam.
Bármelyik FPS "pl. Skyrim, Borderlands 2, Resi" egész más értelmet nyer. Ezek azok a stílusok amikben az "ott vagyok, basszus" sokkolóan frenetikus élményt ad.
Azt nem gondoltam volna hogy egy 3d-s platformer is ennyivel jobb lehet VR-ben, de az AstroBot óta ezt is beláttam.
Aki próbálta a VR-t és aki fikázza.
3,2,1
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.