Minden idők egyik legnagyszerűbb szerepjátéka, a Disco Elysium újradefiniálta azt, hogy mit is jelentenek a mesterien megírt dialógusok (vagy belső monológok), úgy néz ki azonban, hogy a már készülő folytatás munkálataiból kimarad az eddigi fejlesztőgárda egy jelentős része. A stúdió vezetősége ugyanis eddig tisztázatlan okokból búcsút intett Robert Kurvitz írónak és játéktervezőnek, Helen Hindpere társírónak és Aleksander Rostovnak, a Disco Elysium művészeti vezetőjének.
Habár a fentiek miértjét egyelőre sem az érintett fejlesztők, sem pedig a ZA/UM vezetősége nem kommentálta, annyit tudhatunk az ügyről, hogy a Kurvitz, Hundpere és Rostov részéről nem volt önkéntes a távozás. Az IGN-nek nyilatkozva később a következő, kissé semmitmondó üzenetet közölte a ZA/UM képviselője:
"Mint bármely másik videojáték, úgy a Disco Elysium fejlesztése is egy csapat közös munkája volt, és továbbra is az marad. Minden csapattag hozzájárulása felbecsülhetetlen, hiszen az a teljes egész egy része. Jelenleg nincs további kommentárunk az üggyel kapcsolatba azt leszámítva, hogy a ZA/UM kreatív csapata továbbra is a következő projektünk fejlesztésén dolgozik - erről a későbbiekben több részletet is elárulunk majd."
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.