Az év talán legjobban várt szerepjátékát, a Baldur's Gate régóta várt harmadik részét a fantasztikus Divinity: Original Sin II fejlesztői szállítják. Jó okunk van rá tehát, hogy izgatottak legyünk a játékkal kapcsolatban, az Xbox Series-konzolok játékosai azonban egyelőre nem lehetnek ennyire bizakodók. A Larian stúdió a legutóbbi State of Play adásában bejelentette, hogy a játék augusztus 31-én megjelenik PC-re, Macre és PlayStation 5-re is, a fejlesztők azonban a Sony műsorán kívül sem erősítették meg az xboxos átirat érkezését.
Nyilvánvaló tehát, hogy az Xbox-játékosok felvonták a szemöldöküket, a játék közösségi menedzsere azonban hamar tisztázta a dolgokat Redditen. Az illető elárulta, hogy a Baldur's Gate 3 Xbox-konzolokra szabott portja létezik, a csapat gőzerővel dolgozik rajta, egyelőre azonban nem szeretnék hivatalosan is bejelenteni az érkezését, mivel a fejlesztők komoly technikai akadályokba ütköztek ezeknél a verzióknál.
A közösségi menedzser csupán azt árulta el, hogy ezek a problémák kifejezetten a játék osztottképernyős kooperatív módját érintik - azt a módot, amiből a legutóbbi előzetesen is láthattunk pár jelenetet. Habár pontosabb részleteket nem tudtuk meg, nem nehéz azt feltételezni, hogy a gyengébb hardverrel rendelkező Xbox Series S akaszthatta meg a fejlesztési folyamatot. Mivel a Larian teljes tartalmi egyenrangúságra törekszik a játékuk összes kiadásával, a Microsoft pedig ragaszkodik hozzá, hogy az Xbox Series X-re kiadott játékok Series S-en is megjelenjenek, a komoly hardveres erőforrásokat igénylő osztottképernyős mód optimalizálása nehéz helyzetbe hozhatja mindkét felet.
A Baldur's Gate III augusztus 31-én érkezik PC-re, Macre, PlayStation 5-re és reméljük, hogy Xbox Series-konzolokra is. A játék már évekkel ezelőtt is fantasztikusan impozáns volt - a korai próbakörünkről írt beszámolónkat itt olvashatjátok.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.