Kiderült miért változtatja a Hold a méretét a GTA 3-ban
- Írta: aronsz
- 2024. február 14.
Az égető kérdésre nem más adott választ, mint Obbe Vermeij a Rockstar korábbi technikai igazgatója. Vermeij egy X-posztban számolt be a mechanikát megelőző háttérfolyamatokról. A történet egyszerre banális és tanulságos.
Vermeij elmondta, hogy a dizájnerek adtak neki egy Hold modellt, amit szépen, általa “ésszerűnek” nevezett méreten be is rakott a játékba. Egyetlen napnak kellett csupán eltelnie ahhoz, hogy négy grafikus is megjelenjen az asztalánál. Ketten nagyobbra akarták csinálni a hatás növelése érdekében, ketten pedig kicsinyíteni akarta rajta, hogy realisztikusabb legyen.
Vermeij azonban nem pánikolt, egyszerű megoldást kínált a többi fejlesztőnek: változtatható méretűvé teszi a Holdat, hogy a játékban el tudják majd dönteni, hogy mi a jó méret. Mivel éppen a mesterlövész puskán dolgozott, ezért azt az egyszerű megoldást választotta, hogy ehhez köti a mechanikát.
És mi történt ezután? Nos, senki nem jelzett neki vissza a Hold tökéletes méretével kapcsolatban, szóval egészen a San Andreas-ig benne maradt a játékokban ez a különleges mechanika.
A történet pedig jól rámutat arra, hogy milyen mechanikák mennek a fejlesztés során. Vajon hányszor fordult már elő, hogy nem részletes tervezés vagy koncepció állt egy-egy jelenség mögött, csupán egy irodai vitában így sikerült kompromisszumra jutni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.