Az utóbbi hónapokban nem hallatott magáról a Unity, pedig előtte pont annyira számított szitokszónak az engine-t fejlesztő cég neve, mint a mesterséges intelligencia a játékfejlesztés kapcsán. A két tabu most úgy ér össze, hogy a Unity felmérést készíttetett 2023-ban, 300 stúdió bevonásával, amelyben az AI használatát is vizsgálta. Most pedig beérkeztek az adatok.
Az eredmények szerint már most is a fejlesztő stúdiók 62%-a használ valamilyen mesterséges intelligenciára épülő megoldást, hogy az egyre hosszabb és költségesebb fejlesztések pénz- és időigényét leszorítsák. Az egyik terület, ahol a gépi megoldáshoz fordulnak a fejlesztők, a prototípusok elkészítése, ahol 2023-ban a fejlesztők 96%-a használt AI-t, így három hónap alatt tudták tartani ennek a munkafázisnak az időigényét. Ugyan ez a szám 2022-ben még "csak" 85% volt.
A másik igen népszerű terület a világépítés, ahol vagy textúrákat, vagy komplett NPC-ket készítettnek el egy generatív rendszerrel, a megkérdezettek 40%-a szerint pedig minden stúdió ebben az irányba fog elmozdulni belátható időn belül. Ugyanakkor nem minden fejlesztő használja a technológiát, a válaszadók 43%-a hezitál, érdekli a dolog, de nincs ideje megtanulni kezelni a szükséges eszközöket, míg 24%-nak a szükséges technikai alaptudása nincs meg hozzá.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.