A Unity szerint már a stúdiók 62%-a használt AI-t

  • Írta: pandaril
  • 2024. március 18.
  • Hír
Link másolása
A játékengine-t gyártó cég saját felmérése arra is kitért, hogy a tabunak számító technológiát milyen területeken használják, hogy időt és pénzt spóroljanak a fejlesztés során.

Az utóbbi hónapokban nem hallatott magáról a Unity, pedig előtte pont annyira számított szitokszónak az engine-t fejlesztő cég neve, mint a mesterséges intelligencia a játékfejlesztés kapcsán. A két tabu most úgy ér össze, hogy a Unity felmérést készíttetett 2023-ban, 300 stúdió bevonásával, amelyben az AI használatát is vizsgálta. Most pedig beérkeztek az adatok.

Az eredmények szerint már most is a fejlesztő stúdiók 62%-a használ valamilyen mesterséges intelligenciára épülő megoldást, hogy az egyre hosszabb és költségesebb fejlesztések pénz- és időigényét leszorítsák. Az egyik terület, ahol a gépi megoldáshoz fordulnak a fejlesztők, a prototípusok elkészítése, ahol 2023-ban a fejlesztők 96%-a használt AI-t, így három hónap alatt tudták tartani ennek a munkafázisnak az időigényét. Ugyan ez a szám 2022-ben még "csak" 85% volt.

A másik igen népszerű terület a világépítés, ahol vagy textúrákat, vagy komplett NPC-ket készítettnek el egy generatív rendszerrel, a megkérdezettek 40%-a szerint pedig minden stúdió ebben az irányba fog elmozdulni belátható időn belül. Ugyanakkor nem minden fejlesztő használja a technológiát, a válaszadók 43%-a hezitál, érdekli a dolog, de nincs ideje megtanulni kezelni a szükséges eszközöket, míg 24%-nak a szükséges technikai alaptudása nincs meg hozzá.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...