A Larian és a CDPR sem aggódik túlzottan a mesterséges intelligencia miatt
- Írta: aronsz
- 2024. március 31.
Swen Vincke, a Baldur’s Gate 3-at is fejlesztő Larian stúdió vezére a Eurogamer-nek adott interjújában beszélt, többek között a mesterséges intelligencia és a videojáték ipar kapcsolatáról. Elmondása szerint az MI nem tudja helyettesíteni a fejlesztőket, megfelelő módon használva viszont rengeteg munkát lehet vele megspórolni.
Például rövid átvezetőket, ahol egy-egy mondat hangzik el NPC-k szájából már nagyon szuperül meg tud csinálni a gép és sok kreativitást sem igényel. Helyette a fejlesztők koncentrálhatnak más feladatokra. De az MI segítségével meg lehet csinálni azt is, hogy az előre megrendezett cutscene szereplői reagáljanak a játékban addig történt dolgokra, ami eltérő lehet minden játékos esetén, ezért lehetetlen előre látni a fejlesztés során.
Vincke azonban kiemelte azt is, hogy a technológia még gyerekcipőben jár, és bár a jövőben mindenképpen hasznos eszköz lesz a fejlesztők kezében, jelenleg még nem lehet jól használni. Hasonló gondolatokat fogalmazott meg Pawel Sasko is, aki a következő Cyberpunk-játék egyik rendezője.
Sasko az Aftermath-nak adott interjút, amiben elmondta, hogy a CDPR is kísérletezik a technológiával, azonban jelenleg távol áll az eredmény az emberi munkától. Sasko is kiemelte a reaktivitás lehetőségét, az eddigi tapasztalatai alapján azonban egyértelműen állította: a gép képtelen olyan finomságot és mélységet adni a karaktereknek, mint a hús-vér írók.
A mesterséges intelligencia most minden iparban hot topic, a játékok esetében sincs ez másképp. A legtöbben aggódnak amiatt, hogy az MI elveheti az emberek munkáját, egy felmérés szerint azonban a stúdiók közel kétharmada már alkalmazta a technológiát. Vannak cégek, amelyek kifejezetten pozitívan gondolkodnak a mesterséges intelligenciáról (például az EA), vannak viszont, akik a CDPR és a Larian álláspontját képviselik, miszerint van még hova fejlődni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.