A héten korábban 4 Bethesda Softworks stúdiót is bezárt a Microsoft. Akkor azt írtuk, hogy Matt Booty egy belsős köremailben értesítette a vállalat dolgozóit az átszervezésről, aminek ugyan négy stúdió áldozatául esett, de a dolgozók egy része folytathatja a munkát, csupán másik csapattal.
Azonban alig emésztettük meg ezt a hírt, a Bloomberg máris azt állítja, hogy újabb leépítésekre készül a Microsoft. Jason Schreier cikkében belsős forrásokra hivatkozva állítja, hogy az Xbox “önkéntes végkielégítési megállapodásokat” ajánlott a ZeniMax dolgozóknak az utóbbi időben, lényegében ezzel kivásárolva őket a szerződésükből. A cikk szerint főként producerek és minőségellenőrök voltak érintettek.
Ugyanezek a források beszéltek arról is, hogy a Microsoft még nem végzett, további leépítések várhatók a jövőben. A vállalat szóvivője nem nyilatkozott az ügyről. A Bloomberg azt írja, hogy korábban Matt Booty úgy nyilatkozott a bezárásokról, hogy túlságosan szerteágazó volt a stúdió rendszerük, emiatt sok vezető azt érezte, hogy nincs elég embere.
Bár eddig hivatalosan nem derült ki, hogy mi állt a héten korábban bejelentett bezárások mögött, a Bloomberg erre is talált egy potenciális megoldást: tavaly a Tango és az Arkane is adott ki játékokat, most pedig új projektekbe kezdett volna, ami új dolgozók felvételével járt volna – ami éppen ellentétes azzal, amire a Microsoftnak szüksége van.
Az elmúlt évben gyakran érkeztek hírek különböző leépítésekről, amelyeknek az egyik legnagyobb szereplője a Microsoft, aki január végén bejelentett, közel 2000 főtől válnak meg. A szorgos átszervezésnek egyik oka lehet, hogy az elmúlt években a vállalat minden reményét a Game Pass-be fektette, ami viszont nem muzsikál olyan jól, mint amire a Microsoftnak szüksége lenne.
Hát persze, bármelyik indie letesz egy Hi-Fi Rust meg Evil Withint. Hmm, mondjuk én nem ágállnék ellene, tegyenek.
Nem értem miért védi valaki a mostani bezárásokat:
Arkane Austin-t a Redfall után azonnal bezártam volna és 1 év alatt sem tudták rendbeszedni a játékot.
Alpha Dog Studios-ot inkább nem is kommentálom
Tango Gameworks 14 év alatt 4 közepesen jó játék, átlagosan 3,5 évente adtak ki egy olyan játékot amire egy közepes indie stúdió is képes.
*szerk: ott van a The Initiative 5 éve fizetik őket és EGY mozgókép nincs a játékból. Elképesztő.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.