Letesztelték a PSSR-t

Link másolása
A Sony saját megoldása a novemberben érkező PlayStation 5 Pro egyik nagy újdonságának számít, a Digital Foundry pedig megnézte egy konkrét játéknál, hogy hogyan is teljesít a technológia.

A PlayStation 5 Pro hivatalos bejelentése óta tudjuk, hogy az új eszköz három újdonsága, mondhatni sarokköve közül az egyik az PlayStation Spectral Super Resolution, röviden PSSR technológia lesz, ami a felbontás felskálázásában és ezáltal a képkockaszám növelésében is igyekszik majd kielégíteni a konzoltulajdonosokat. A Digital Foundry csapata szokásukhoz híven nyakig merültek a technikai részletekben, hogy kiderítsék, mennyire is versenyképes a Sony háztáji megoldása.

A tesztjük során egyetlen játékot vettek alapul, a Ratchet & Clank: Rift Apartot, úgy PlayStation 5-ön, mint PC-n. A beállításokat igyekeztek a lehetőségekhez mérten egyformára kalibrálni mindkét eszközön, viszont így is voltak eltérések, amiket egyszerűen nem lehet kiküszöbölni. A teszt során a konzolos verzió és a PSSR teljesítményét vetették össze az AMD FSR 3.1-vel és az Nvidia DLSS technológiájával. Az eredmények alapján pedig egy erős indulót tisztelhetünk a PSSR-ben.

Az adatok szerint ugyanis a Sony megoldása láthatóan jobb eredményeket ért el az FSR 3.1-gyel szemben, gyakorlatilag minden kategóriában, ugyanakkor az Nvidia évek óta folyamatosan tökéletesített DLSS-ével nem tudja felvenni a versenyt, igaz, konzolon az AMD megoldása az egyetlen valós ellenfele. A PSSR érezhetően lágyabb képeket produkál, mint a DLSS, ez viszont már inkább egyéni preferencia kérdése. Az azonban érdekes fejlemény, hogy alacsonyabb beállítások esetén a PSSR pontosabb volt egyes elemek sugárkövetése kapcsán, mint a DLSS.

A konzol novemberi megjelenését követően tudhatjuk meg, hogy a többi, PS5 Enhanced címkéjű játék esetében hogyan teljesít a PSSR, és megbirkózik-e a feladattal. Az már a fenti tesztek alapján valószínű, hogy az AMD megoldásánál egy fokkal jobb lesz, kérdés viszont, hogy ez az állítás mennyire lesz általános érvényű.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...