A PlayStation 5 Pro hivatalos bejelentése óta tudjuk, hogy az új eszköz három újdonsága, mondhatni sarokköve közül az egyik az PlayStation Spectral Super Resolution, röviden PSSR technológia lesz, ami a felbontás felskálázásában és ezáltal a képkockaszám növelésében is igyekszik majd kielégíteni a konzoltulajdonosokat. A Digital Foundry csapata szokásukhoz híven nyakig merültek a technikai részletekben, hogy kiderítsék, mennyire is versenyképes a Sony háztáji megoldása.
A tesztjük során egyetlen játékot vettek alapul, a Ratchet & Clank: Rift Apartot, úgy PlayStation 5-ön, mint PC-n. A beállításokat igyekeztek a lehetőségekhez mérten egyformára kalibrálni mindkét eszközön, viszont így is voltak eltérések, amiket egyszerűen nem lehet kiküszöbölni. A teszt során a konzolos verzió és a PSSR teljesítményét vetették össze az AMD FSR 3.1-vel és az Nvidia DLSS technológiájával. Az eredmények alapján pedig egy erős indulót tisztelhetünk a PSSR-ben.
Az adatok szerint ugyanis a Sony megoldása láthatóan jobb eredményeket ért el az FSR 3.1-gyel szemben, gyakorlatilag minden kategóriában, ugyanakkor az Nvidia évek óta folyamatosan tökéletesített DLSS-ével nem tudja felvenni a versenyt, igaz, konzolon az AMD megoldása az egyetlen valós ellenfele. A PSSR érezhetően lágyabb képeket produkál, mint a DLSS, ez viszont már inkább egyéni preferencia kérdése. Az azonban érdekes fejlemény, hogy alacsonyabb beállítások esetén a PSSR pontosabb volt egyes elemek sugárkövetése kapcsán, mint a DLSS.
A konzol novemberi megjelenését követően tudhatjuk meg, hogy a többi, PS5 Enhanced címkéjű játék esetében hogyan teljesít a PSSR, és megbirkózik-e a feladattal. Az már a fenti tesztek alapján valószínű, hogy az AMD megoldásánál egy fokkal jobb lesz, kérdés viszont, hogy ez az állítás mennyire lesz általános érvényű.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.