ModNation Racers

  • Írta: Ca$h
  • 2010. május 27.
Link másolása
Értékelés 8.0
Ahogyan azt előre sejteni lehetett, a LittleBigPlanet igencsak nagy hatással volt az iparra, természetesen nem csak a játékosokra, hanem azok készítőire is. Itt van az első cím, ami megpróbál az iránymutató, zseniálisan fantasztikus KisNagyBolygó nyomdokaiba lépni, lássuk, hogy sikerül-e neki…
A LittleBigPlanet felejthetetlen játék volt, aki próbálta tudja, hogy miért. Valahogy képes volt az emberből előhozni a rég eltemetettnek hitt gyermeket, és mindezt úgy, hogy közben nem tette magát nevetségessé, kellemetlenül csöpögőssé, és korosztályra, nemre való tekintet nélkül mindenki élvezte. A legjobb benne, hogy ekkor még csak magáról az egyszemélyes játékról beszéltünk, és egy szót sem említettünk arról a lehetőségről, ami miatt örökké beírta magát a játéktörténelem vaskos kötetébe. Ez pedig nem más, mint a végtelen mennyiségű lehetőség arra, hogy valami egyedit, valami igazán olyat alkossunk benne, ami a személyiségünket tükrözi mások felé. Itt nem csak a ruhákra gondoltam, hanem természetesen az egyszerűen nagyszerű pályaszerkesztőre. Játssz, alkoss és oszd meg, ez volt a mottója és pontosan ez volt az alap, amire a ModNation Racers (innentől csak MR, nem a Doktor House-os) készítői megpróbálták felépíteni a saját kis világukat.

ModNation egy vérbeli amerikai kis világ, ahol az abszolút minden az autóversenyzésre épül: az összes reklám, az összes karrier, egyszerűen minden a
United Front Games
A játékot a United Front Games, egy Vancouveri stúdió készítette. A cég 2007-ben alakult, első játékuk a True Crime volt, amit a True Crime New York City folytatott. A ModNation Racerst 2008-ban kezdték el fejleszteni, s 2009 decemberében adtak ki belőle először egy publikus béta változatot, nem kevés pozitív visszajelzést kapva ezzel a játékosoktól.
kis kartok közötti csata körül forog. Halálos egy verseny ez, amihez csak a kiválasztottaknak van tehetsége. Száguldás, fegyverek, őrületes versenypályák és csak csekély esély a győzelemre. Itt minden az utolsó pillanatban is a feje tetejére tud állni csak, a legjobbak nyerhetnek. A világbajnokság két műsorvezetője gyűlöli egymást, és ezzel is egyfajta alaphangulatot adnak az egymással örökké versengő kis fura lények véget nem érő kompetíciójához. Sok-sok poén fog elhangzani, sajnos a legtöbbjük rendkívül gyenge, de ha képesek vagyunk egy picit elengedni magunkat, akkor talán lesznek olyanok, akik még időnként egy rövid véletlenszerű kacagást is elengednek majd a feszült versenyek előtt.


Az első pillanattól fogva egyértelmű lesz, hogy az MR kétségbeesetten próbál megfelelni az összes elvárásnak, amit felé táplálunk. Hiszen ez a játék nem más, mint a legnagyobb Playstationös címeknek az egyvelege, összeturmixolása, abban a reményben, hogy valami új fog kisülni végeredményként. Az MR tulajdonképpen olyan, mintha a LittleBigPlanet alapkoncepcióját összekevernénk a Mario Kart cuki kisautóival, a Motorstorm őrületes látványvilágával, és a már-már klasszikusnak számító Wipeout halálos fegyverekre épülő versengésével. Közben persze igyekszik egyedi látványvilággal, hangulattal és poénokkal elvakítani minket, de ez nem igazán sikerül neki, mert közben sajnos nem veszi komolyan magát. Mert sajnálatos módon borzalmasan gyerekes lett a végeredmény, annyira, hogy az szinte már fáj. Gyenge poénok, műsorvezetők, és valami elképzelhetetlenül hosszú töltési idő fog várni minket. Ha mindezt azonban megemésztettük és bent maradt a Blu-Ray lemez a gépünkben, akkor ami hátramarad, az bizony már csak a piros pontok végtelen sokasága.


Türelem türelem türelem


Nekem teszterként természetesen jóval többet kellett tolnom a játékkal, minthogy az első negyed órát követően kiráncigáljam a PS3-ból. Ha ti is eljuttok idáig, akkor fogjátok csak észrevenni, hogy az MR olyan, mint egy jó bor, bizony idő kell hozzá. Egy-két órán belül teljesen magába fog szippantani minket az a rengeteg lehetőség, ami a rendelkezésünkre áll. Mert nem csak a versenyzőnket tudjuk szinte végtelen módon változtatni, a legapróbb részletekig kimenően, de természetesen az autónkat is, illetve pár verseny után már meg tudjuk csinálni a saját pályáinkat is. Erre egy nagyon aranyos, jópofa és borzalmasan könnyen használható editor áll majd a rendelkezésünkre. Nagyon tetszett az ötlet, ahogy amolyan rajzfilmes módon tudjuk pillanatok alatt összerakni a saját pályáinkat, és pár gombnyomás után már tolhatjuk is rajta az őrületes versenyeket. Természetesen mindent - amit megalkottunk - két pillanat alatt meg tudunk osztani a világgal, és ezért természetesen nem kevés jutalom jár majd nekünk. Érdemes nézegetni, hogy mások milyen hatalmas kreativitással álltak hozzá ehhez a kérdéshez. Én például találtam egy olyan versenyzőt, aki egy az egyben úgy néz ki mint a Pókember, nem kevés röhögés után váltottam azonnal rá.


Az irányítás nagyon egyszerű, a verseny menete pedig egy folyamatosan pörgő akcióorgia. Fontos, hogy a gyorsító sávunk mindig a lehető legmagasabb szinten legyen, ehhez - amolyan Burnoutos módon - nem kell mást tennünk, mint veszélyesen vezetni. Tudunk majd driftelni, draftelni (közvetlenül a másik versenyző mögött haladva húzatni magunkat), a levegőben akrobatikus mutatványokkal pörögni, és természetesen a másikat kilökni a pályáról. Az ilyenek mind mind a gyorsító csíkunkat, bután fogalmazva a turbónkat fogják feltölteni.


Ezen kívül a pályákat dugig pakolták különböző jópofa fegyverekkel, amiket megtartva (nem rögtön ellőve) egészen hármas erősségű fokozatig tudunk majd felfejleszteni. Érdemes ezt megtenni, mert ilyenkor használva őket brutális hatásfokkal tudjuk majd aprítani az ellent. A turbónkat nem csak gyorsításra tudjuk használni, hanem vész esetén egy rövid ideig pajzsot tudunk magunk köré vonni, ezzel megvédve kocsinkat a hátunk mögött sorakozó rakoncátlan kis kópék folyamatos támadásaitól. Pajzsot használni nyilván akkor érdemes, mikor mi vagyunk az elsők, lévén ilyenkor a hátunk mögött mindenki ellenünk van, és az MR bizony egy olyan játék, ahol az utolsó pillanatban is meg tud fordulni az állás.
A PSP-s verzió
Akárcsak a LittleBigPlanet esetében, a PSP verzió is tartalmaz minden olyan extrát, amit a nagytestvére. Az átvezető animációk ugyanazok, lehetőségünk lesz természetesen mind a versenyzőn, autón változtatni és persze a saját pályáinkat is meg tudjuk tervezni. Sajnos azonban míg a LittleBigPlanet PSP változata félelmetesen gyönyörű volt, itt már azért lehet látni a portolásból adódó gyenge vonásokat, főleg a grafika terén. A játékmenetet se sikerült egy az egyben átvenni sajnos, mivel a kéziváltozat olyan szinten nehéz, hogy kedvenc konzolunk borzalmasan nagy veszélynek van kitéve miatta. Az MR PSP változata leginkább csak arra jó, hogy végleg pontot tegyünk a kis kütyünk rövid életének a végére.


A ModNation Racers bárhogy is nézzük, egy nagyon kellemes játék, rengeteg lehetőséget ad arra, hogy más emberekkel együtt élvezzük a benne rejlő lehetőségeket. Van osztott képernyő, van online verseny, sőt belépve az arénába látni fogunk egy csomó másik játékost is, akiket bármikor ki tudunk hívni egy röpke párbajra, akárcsak mondjuk a Test Drive Unlimitedben. Egyedül csak a kissé gyermeteg hangulattal és a borzalmasan hosszú töltési idővel volt gondom, ezektől eltekintve azonban egy erősen jó játékkal, egy vérbeli party-játékkal lesz dolga minden kedves vásárlónak. Ha mondjuk házibuli van és meguntátok a Guitar Herót, majd a Buzzt is, akkor érdemes mindenképpen tolnotok vele egy kicsit!

28.
28.
Fetto
hogy öszevesznek ezeka madarak



27.
27.
kAmiii!
ezt ki kell próbálnom :D:D
26.
26.
izomkukac
#24: lol szerintem csak fárasztó vagy
25.
25.
randall13
Jah, és már nem kell válaszolnod, elég nagy valószínűséggel nem lesz több időm felnézni ehhez a cikkhez. OFF, bb all, szép napot!
24.
24.
randall13
#23: Tipikus az az eset, amikor nem tudsz mit válaszolni, magyarán jól beégtél, de ezt nem vagy hajlandó elfogadni, és inkább engem akarsz hülyének nézni. Nemde?
23.
23.
Ca$h
#22: Ó te jó ég... részemről befejeztem...
22.
22.
randall13
#21: Sajnos még mindig nem sikerült 100%-os pontossággal dekódolni a hozzászólásomat. :(

A célom egyáltalán nem az volt, hogy belekössek a cikkbe, csak megjegyeztem valamit, jelen esetben tettem egy jobb hasonlóságot. Ez tán bűn? CoD4-et is lehet a Wolfeinsteinhez hasonlítani, de ugyanúgy lehet a cs-hez is, ami még jobban hasonlít rá. Ugyan az a szituáció...
21.
21.
Ca$h
#19: "... csak akkor felesleges mario cartokhoz hasonlítgatni" Idéztelek... már kezd derengeni miért írtam amit írtam? Egyébként meg had döntsem el én, hogy mihez hasonlítom a cikkemben a játékot, gondolom ebben egyet értünk! Mi nem volt igaz azon amit írtam? De komolyan? Előbb volt és a dátumok is pontosak... paranoia? Szedsz rá valamit? :)))
19.
19.
randall13
#18: Ki beszélt itt arról, hogy melyik volt kint hamarabb? Én azt mondtam, hogy a Lego Racershöz sokkal jobban hasonlít, mint a Mario Kart-hoz. Jó lenne megtanulni olvasni szépöcsém, mert arra allergiás vagyok, ha olyanokat írnak vissza, ami nem igaz.
18.
18.
Ca$h
#17: A Mario kart (1992) egy csöppet hamarabb volt mint a Lego Racers (1999) szépöcsém... ;)
17.
17.
randall13
Csak nekem tűnt fel, hogy ez egy az egyben Lego Racers koppintás? Nem mintha bajom lenne vele, tetszik ez a stílus, csak akkor felesleges mario cartokhoz hasonlítgatni :D



http://www.youtube.com/watch?v=8c_e29oM8Kc&feature=related


Van 4 féle kocka:

Zöld - Sebesség

Piros - Támadás

Kék - Védekezés

Sárga - Csapda



Ezek mindegyikét ugyanúgy 3-as szintig lehet felfejleszteni úgy, hogy felveszed a fehér kockákat. Vagy csak nekem tűnt fel hasonlóság? :O
16.
16.
Ca$h
#14: Jah... már értelek! :) Ez régi szavajárásom egyébként, hogy nem a kor hanem a méret szerint osztályozom a konzolokat. Tehát a PSP a kistestvér (mivel kicsi) a box és PS3 meg nagytesó (mivel nagyok és a tudásuk is nagyobb)... :))))
15.
15.
gerelysa20
#14: Ez nem is egy szó volt a végén. :D
14.
14.
abydos
#11: A "kisöcsi"-re a Ps3-mat értem, ugyanis fiatalabb a "nagytesónál"... Egyszóval jól értek nem egyet a kis dobozzal.
13.
13.
Ca$h
#12: Van benne valami, jól beszélsz! Bár a ModNation más kategória, a Blur és Split/Second párost valóban nem majdnem egyszerre kellett volna kiadni...
12.
12.
hakydakillah
Itt mutatkozik meg, hogy a cégek képtelenek normálisan időzíteni. Már mióta nem voltak ilyen stílusú játékok, most meg kijött egyszerre ez , Blur és a Split/Second. Nálam mondjuk a Blur jött be a legjobban, mert jó hosszú, a beta-val együtt már 3hete nyomom, és még szinte sehol se tartok. A Mod Nation nekem túl gyerekes volt, és a loadingba belebolondultam, a Split/Second meg hiába szép, ha minden téren nagyon rövid. Ha tudtak volna időzíteni, és pár hónapos különbséggel adták volna ki őket, tutira jobb eladást értek volna el.

Mindegyiknek nagyon örülök, mert már nagyon hiányzott ez a stílus a piacról.



11.
11.
Ca$h
#10: Pontosan mivel nem értesz egyet? Főleg hogy nem is próbáltad PSP-n. !?!?!?!
10.
10.
abydos
3. komment, bocsi, csak folyamatosan olvasom a cikket és úgy kommentálok. A kis PSP-s bejegyzéssel nem feltétlenül értek egyet, de az is igaz, hogy a "kisöcsi" gépen még nem volt vele dolgom.
9.
9.
abydos
Azt azért megjegyezném, hogy PSP-n nem tölt sokat (javították a töltési időt megjelenés előtt), az előző kommentem arra vonatkozik :)
8.
8.
abydos
Eszméletlen játék, nekem nagyon bejön, és ritka szép :)
7.
7.
Raam989
#6: Jól van na, én még Spawn képregényeken, Alien filmeken és Nightmare Creatures-en nőttem fel... :D
6.
6.
Ca$h
#5: Te felnőtt te! :)
5.
5.
Raam989
Nekem nem tetszik a játék. Az én ingerküszöböm túl felnőttes ehhez, egyszerűen unszimpatikusak a karakterek és ezek a járgányok a játékban. A gép egy csaló köcsög, többet látom a loading képernyőt mint magát a versenyt. A demó pont jó volt arra, hogy ezt leszűrjem és levegye a kedvem a játéktól.
4.
4.
Reptile
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...