Egyre többször merül fel a kérdés a DOTA 2-vel kapcsolatban, vajon milyen modellben fogja a Valve árusítani? Azért is kényes a téma, mert a Warcraft 3-ra épülő DotA ingyenes, egyedül az alapjáték és a The Frozen Throne kiegészítőnek kell meglennie, melyeket ma már szinte fillérekért árusítanak. Vajon teljes, dobozos játék lesz a DOTA 2? Vagy pusztán digitálisan terjesztett, Steamről letölthető, viszonylag olcsó anyag?
Nos, a választ Gabe Newellék sem tudják, s egyelőre nem is foglalkoznak vele: "Az elsődleges célunk egyelőre nem az, hogy a pénzzel kapcsolatos dolgokon aggódjunk, hanem az, hogy eltaláljuk a játékot. Ezért kezdtünk dolgozni már az elején IceFrog néhány régi teszter barátjával, s sikerült eljutnunk odáig, hogy már nem őrjítjük meg őket a sok hülyeséggel, amit menet közben csináltunk."
Newell szerint a GamesComon megrendezett DOTA 2 bajnokság is egy fontos lépés volt a fejlesztésben, hiszen rengeteg tapasztalatot szereztek a profi játékosoktól, s a közvetítéshez szükséges technikai háttérről. Ezt követően pedig későbbre ígér az úriember egy meghívásos bétát, majd egy nyílt bétát is.
Legalábbis így gondolja - rendkívül szimpatikus módon - a Valve. A DOTA 2 esetében duplán igazuk van: a játék Warcraft 3-as verzióját évek óta több millióan játszák, s számos profi csapat is régóta versenyez az anyaggal, így a Valve a legkisebb hibával is elvághatja magát a rajongóknál.
Amúgy a f2p meg csak annyiban lenne rossz, hogy teli lenne olyanokkal akik direkt azért járnak fel, hogy elb*sszák mások játékát, és ha fizetős lenne, akkor azért jóval kevesebb ilyen lenne... persze akkor is lennének fogyatékosok.
Más játékokban is lehet ezt tapasztalni, ami ingyenes vagy van tört szeró...
#9: A dotával jóval többen játszanak, csak Ázsiában több, mint 5 millióan, szóval ezt inkább hagyjuk...
Egyébként szerintem is talán egy jól eltalált F2P lenne a legoptimálisabb megoldás, persze akkor is lesz aki sírni fog :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.