Először a cég alapítója, Julie Uhrman utalt rá a Twitteren, nem sokkal később pedig formálisan is bejelentették, hogy a Razer felvásárolta az Ouyát. Uhrman ezzel együtt el is köszönt a csapattól.
A Razer egészen pontosan az Ouya szoftveres eszközeit, így a konzol platformját és a játékait veszi meg, ezen kívül az Ouya technikai és fejlesztői kapcsolatokért felelős szakemberei is csatlakozni fognak a céghez. Habár még sok részlet nem világos, a Razer a jövőben is használná az Ouya márkát az Android TV-s játékok terjesztése során, és az Ouya digitális üzletét a saját platformja, a Cortex boltjaként indítaná újra.
Az, hogy a hardver nem érdekelte a Razert, tulajdonképpen nem meglepő, a cég idén jelentette be a saját Android TV-s játékgépét, a Forge-ot, illetve annak kontrollerét, a Servalt. A Razer közleménye szerint az a céljuk, hogy az Ouya-felhasználók egy az egyben átvihessék a felhasználói fiókjukat, a játékaikat és a kontrollereiket a Forge-ra, illetve a Cortexre, sőt komoly akciókat ígér nekik ahhoz, hogy kedvező áron vásárolhassák meg a Razer-konzoljukat.
Az Ouya a Kickstarter hajnalán a legfelkapottabb projekt volt, több mint 8 millió dollárt hozott össze a tervezőinek a platformon, akik viszont nagyot buktak a nem túl jól sikerült konzollal. Az Ouya eladásáról már régóta pletykálnak (tavaly és idén is hallottunk erről), végül a Razer jött szóba, mint lehetséges vevő. Azt nem tudjuk, hogy a Razer mennyiért vásárolta fel a céget, a korábbi pletykák szerint legfeljebb 10 millió dollárt adott volna érte.
Update! A történések egy érdekes folyománya, hogy úgy néz ki, pénz nélkül maradnak a Free the Games akció résztvevői, vagyis azok a fejlesztők, akiknek az Ouya pénzt ígért azért, hogy exkluzív játékot készítsenek a konzolra. Az Ouya elvileg 5-30 ezer dollár körüli összegekkel tartozik az érintett csapatoknak.
Mindehhez hozzátartozik, hogy az Ouya új szerződést íratott alá az év elején a fejlesztőkkel, amiben az is szerepel, hogy csőd vagy fizetésképtelenség esetén nem köteles fizetni azoknak. Most erre hivatkozik, állítólag Skype-on telefonáltak körbe, hogy az Ouya hamarosan megszűnik létezni, így szerintük a tartozásukat sem kell kiegyenlíteni.
Ez egyébként a fejlesztők véleménye szerint egyértelműen bűzlik, talán nem véletlen, hogy az Ouya még arra is megkérte az ellenkezőket, hogy ne forduljanak a sajtóhoz a problémájukkal, illetve egyeseknek azt is belengette, hogy a Razer esetleg segíthet az ügyben.
Update #2! A Razer vezérigazgatója, Min-Liang Tan is megszólalt az ügyben, ő azt mondta a Polygonnak, hogy kifizetik majd a tartozásokat.
Az ő állítása szerint eddig fogalmuk sem volt arról, hogy az Ouya még nem egyenlítette ki ezeket (összesen 620 ezer dollárról beszélünk), de az indie fejlesztők nagy támogatójaként azt látták helyesnek, ha mielőbb rendezik ezt az ügyet - igaz, jogilag nem lennének kötelesek erre.
A Razer ezzel együtt új - és tegyük hozzá, számára kockázatmentes - feltételekhez köti majd a kifizetéseket: a vezérigazgató elmondása szerint nem kell Ouya-, illetve most már Cortex-exkluzívnak lennie az érintett játékoknak, viszont a Cortexen akkora bevételt kell termelniük, mint amekkora támogatást kaptak a Razertől. Például a 10 ezer dolláros támogatásért egy 10 dollárért árult játékból 1000 eladást kell összehozniuk a fejlesztőknek a platformon.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.