Decemberben lezárult a Ubisoft aktuális pénzügyi évének harmadik negyedéve is, a franciák pedig tegnap közzétették az időszak értékelését. 2021 utolsó három hónapjában nem a kiadónak kedveztek a számok, hiszen a 757 millió dolláros bevétel 31 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakától.
Yves Guillemot vezérigazgató szerint ez előre kalkulált jelenség volt, hiszen míg 2020 végét az Assassin's Creed: Valhalla, az Immortals: Fenyx Rising vagy a Watch Dogs: Legion fémjelezte, addig tavaly csak a Far Cry 6-ra és a Riders Republicra maradt a munka.
A Ubisoft épp ezért biztos benne, hogy a pénzügyi év végére kisimul el a hullámvölgy, hiszen a negyedik negyedévre olyan anyagok jutnak, mint a máris jól futó Rainbow Six: Extraction, az AC: Valhalla márciusi Ragnarök-kiegészítője vagy a szintén jövő hónapban várható The Settlers.
A jelentés szerint a játékosok számával és játékbéli költésével elégedett lehet a Ubisoft. A Rainbow Six: Siege rajongótábora újabb 10 millió játékossal bővült immár 80 milliósra, míg a folytatás máris bevonzott 5 milliót. Mikrotranzakciók terén a Far Cry 6 túlszárnyalta az elődjét, míg a Riders Republic kezdi megtalálni a helyét egy hosszútávón profitáló szolgáltatásként. Az AC: Valhalla szintén jobban teljesít az Odyssey-nél, sőt mindent egybevetve már több 1 milliárd dollár bevételt termelt a Ubisoftnak, elsőként az Assassin's Creedek közül.
A jelentést követő konferenciahíváson Guillemot felhozta a játékiparban az elmúlt hónapokban látszólag turbófokozatra kapcsoló felvásárlási lázat is, amire a Ubisoft rövid válasza az, hogy a játékaik még sosem voltak ilyen erősek és kapósak, ezért a cég továbbra is független kíván maradni. A kibővített válasz az, hogy elsősorban a befektetőik és a játékosok érdekeit nézik, ezért „ha mégis érkezik ajánlat a felvásárlásunkra, az igazgatótanács természetesen azt meg fogja vizsgálni”. A vezérigazgató azért hozzátette, hogy ilyen ajánlat egyelőre nem érkezett.
Az elkövetkező pénzügyi évet illetően szintén bizakodó a Ubisoft, és Guiilemot meg is nevezte várható játékként az Avatar: Frontiers of Pandorát, a Mario + Rabbids: Sparks of Hope-ot, illetve a Skull & Bonest, amelyhez hozzátette, hogy a kalózos játék sok viszontagságon esett már át, de jelenleg nagyon boldogak az iránnyal, amit a fejlesztők követnek.
Állítom a stúdióikban a takarítónő,meg a gondnok van beállítva,hogy játékot gyártson mert még a dlc-ket se tudják soha időpontra kiadni.
Arról meg nem is beszélve,hogy az elmúlt 10 évben nem sikerült kiadni úgy a játékaikat,hogy pc-n ne legyen valami gyíkjuk.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.