Phil Spencer szerint bajban vannak az AAA-kiadók

  • Írta: pandaril
  • 2023. szeptember 24.
  • Érdekesség
Link másolása
Előkerült az Xbox Games Studios vezetőjének egy 2020-as levele, amelyben azt taglalja, hogy miért kezdtek el stagnálni az AAA-kiadók és miért az indie fejlesztők viszik előre az ipart.

Egy 2020-as levelében fejtette ki Spencer, hogy miért is alakult úgy a videójáték-ipar, ahogyan. Meglátása szerint, amikor még a játékok túlnyomó többségét fizikai adathordozón adták ki, a nagy kiadók előnyt élveztek, sőt szükségszerűek voltak a fejlesztők számára, hisz a boltok polcaira csak rajtuk keresztül kerülhettek ki a játékaik, a marketingről és az logisztikáról nem is beszélve.

Az olyan digitális áruházak, mint a PlayStation Store, a Microsoft Store vagy a Steam, gyakorlatilag demokratizálták a játékeladást, és olyan fejlesztők számára is megnyílt az út a játékaik publikálására, akikben a hagyományos kiadók nem láttak fantáziát. A játékipar nagyágyúinak nem sikerült megvetniük a lábukat a digitális térben úgy, ahogy azt a fizikai példányok értékesítésében tették. Emellett pedig a játékok előállításának költségei egyre csak emelkedtek. Egy AAA-játék elkészítése mellett annak marketingje is gigászi költségeket emésztett fel, így pedig a stúdiók egyre biztonságosabb játékot kezdtek el játszani, sokszor több, mint 10 éves címeket fejtek tovább, vagy már meglévő franchise-ok adaptálására tértek át, mint ahogy az EA tette a Star Warsszal.

Azzal, hogy a kisebb, független fejlesztők kvázi szamizdat módon publikálhatták a játékaikat, nem csak ők jártak jól, hanem az egész ipar is. A Spencer szerint legértékesebb franchise-ok, mint a Minecraft, a Roblox, a DOTA 2 vagy a Fortnite mind-mind eredetileg független fejlesztők munkái.

Bár a levél nem tér ki rá közvetlenül, de elég egyértelmű, hogy a megoldást az egyébként pozitív példaként felhozott Netflix előfizetéses modellje jelenti annyi csavarral, hogy nem zárják ki az egyéni vásárlásokat. Ez fix bevételt jelent a kiadóknak, miközben a játékosok is jól járnak. Természetesen a levél születése óta eltelt három évben sok minden megváltozott, de érdekes azt látni, hogy mennyi mindenben ma is aktuális.

12.
12.
delphijos
Persze nem azt mondom hogy így van jól, de mellette meg az is bent van a pakliban hogy az első napos vásárlók miatt jönnek elő a hibák. Ha MINDENKI egy hónappal később venné meg, akkor meg csak akkor derülne ki.
11.
11.
Grabowsky30+
Előre még soha az életben nem vettem játékot, de igen azért van olyan amit első nap megveszek (évente 4-5játék), mert szeretném minél hamarabb átélni az élményt amit ad. Ha ezért én vagyok a hibás, hát akkor vállalom. Van rá pénzem megveszem, ellentétben veled én nem harapom bele a saját szaromba a monogramom. Ezzel nem állítom, hogy ezt én jól csinálom vagy te rosszul. Csak elvárná az ember, hogy egy ekkora iparág amivé ez a játékipar vált az elmúlt 25 évbe ne legyen már ennyire kicsinyes és pitiáner, mint amilyen.
10.
10.
Heldengeist
Nem sajnálom őket. Egy AAA játék egyedül attól AAA, hogy nagy költségvetésű projekt. Ha a cél nem az, jó játékokat csináljanak, hanem az, hogy drágákat (amit aztán félkészen adnak ki és post-launch monetizációval - aminek a csúcsa az előfizetéses modell - akarnak nyereségessé tenni), meg is érdemlik, hogy bukjanak.
9.
9.
Gaboo77
Phil Pancser és a "bölcs" meglátásai... Minden hétre jut belőle mostanában.
4.
4.
Grabowsky30+
Az mondjuk sokat segítene, ha az AAA-s címek 90%-nak nem botránnyal kezdődne az árusítása, és nem mindenki azt érezné folyamatosan, hogy hülyének van nézve meg fejős tehénnek! Amíg egy Kotic-nak 8-10milla a pulykapénze nekem ne sírjanak! A világ összes pénze nem elég már, minőség meg sehol! Következménye semminek nincs, bármilyen fost ki lehet adni és ezért csak bűnbánó pofával annyit kell mondani, hogy jaj sajnáljuk és ki fogjuk javítani a hibát, aztán lehet menni lóvét számolni!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...