Bezárás előtt állhat a Gothic és az Elex fejlesztője, a Piranha Bytes
- Írta: zoenn
- 2024. január 22.
Helyi sajtóértesülések szerint hamarosan bezárja a kapuit a Gothic-, Risen- és Elex-sorozat mögött álló neves német stúdió, ha csak nem találnak gyorsan új tulajdonost vagy kiadót maguknak. A Piranha Bytes anyacége jelenleg a mostanság kétes hírnevet szerzett svéd médiavállalat, az Embracer Group.
A stúdió a THQ Nordic alá tartozik közvetlenül, amely állítólag megtarthatja a Piranha Bytes nevet és az Elex sci-fi RPG-sorozat jogait is, ha később úgy dönt, folytatást készít hozzá. Esetünkben legalább van esélye a csapatnak arra, hogy fennmaradjon.
A pletykákra maga a stúdió ügyvezetője is reagált az X-en:
"Kedves rajongók, igen, mindez igaz! Mi, a Piranha Bytes nehéz helyzetben van. Rengeteg hir kering rólunk most, és az a válaszunk, hogy még nem írjatok le bennünket!" - fogalmaztak a közleményben. "Mindent megteszünk annak érdekében, hogy továbbra is olyan világot alkossunk meg, amikben elveszhetünk. Mindig is ezért dobbant a szívünk. Meggyőződésünk, hogy sikerülni fog. Kreatív elmék vagyunk, és ötletekből nincs hiány! Összetartunk, bármi is legyen."
A csapat jelenleg mindent megtesz azért, hogy partnert találjon a jelenlegi és közelgő projektjeikhez, és amint sikerrel járnak, megosztják velünk az örömhíreket. Bízzunk benne, hogy sikerülni fog!
Az 1997-ben alapított Piranha Bytes körülbelül 31 főállású alkalmazottat foglalkoztatott, amikor 2019-ben az Embracer felvásárolta őket. A vállalat tavaly júniusban jelentette be szerkezet-átalakítási programját, aminek eddig számos stúdió esett áldozatul. Vagy bezártak, elbocsátásokat szenvedtek és projekteket töröltek.
Ha valaki lát bennük fantáziát felvásárolják őket vagy ha nagy gáz van akkor őket nem csak az ipket veszik meg Risen/Elex De ismétlem ha bárki lesz aki fantáziát lát még ezekben
Egyébként is, egy gyorsan felkapott híres topicokkal meg egyéb húzószavakkal telehányt viral játék mindig jobban fog szerepelni, mint egy AA stúdió bármiféle "őszintébb" próbálkozása. Az is benne van jó adaggal, hogy a Piranha megalkudott egy minőséggel, és sose mentek felé, most pedig megisszák a levét. A "középszerű játék, nagyszerű sztorival" régen is rétegkategória volt, de most mégjobban azzá vált, mióta immár megkaphatod a jó sztorit egy jó gameplay mellé is.
Ha megnézi az ember hol tart a konkurencia, nem fog meglepődni, csak sajnálkozni.
Másfelől, talán ha egy komolyabb cég felvásárolná őket.....
Itt a Pallworld lófa** gyak volt róla pár cikk megjelenés előtt azt felkapták ezzel van tele minden oldal mindezt persze ingyen mert a sajtó felkapta és nyomja..
Egy game ha jó onnantól hogy be van mutatva neten van hogy lesz létezik kész ennyi nem kell több.. úgyis ha megjelennek róla trailerek infok ezzel lesz tele minden. De persze ez csak szerintem. Máris nem lenne sírás hogy jaj 5 milla feletti eladásnál se lesz új rész mert így is buktunk rajta.. Hát az ilyen ott rohadjon meg ahol van mert balfaszok
Valahogy a stúdió mindig megelégedett a középszer legaljával és igen, mondjuk ki, attól függetlenül, hogy sokan először láttak akkoriban ilyet, a Gothic is silány volt.
Én speciel a Risen 3-al totál jól és sokat elvoltam és jónak tartom, de az is silány és nem csak ma, vagy a megjelenésekor volt az, hanem ha 5-6 évvel az előtt jelent volna meg, akkor is silány lett volna.
Szerintem valahol ott van a kutya elásva, hogy ezeket a játékokat finanszírozás szempontjából nem egy pár embernek tetsző, negyed áron megvevős, középszer alja címeknek készítik és várják ehhez mérten a bevételt - de viszont úgy készítik el őket. Hanem befektetői szemmel szerintem úgy néznek rájuk, hogy nagy open world RPG, mint a Witcher 3 és akkora sikert is kéne elérnie és annyit is kéne hoznia. És bár szerintem az Elex 2 sem volt nettó bukás, annál nem sok szándékosan rosszra csinált játékkal mert eddig senki sem előrukkolni.
Ez olyan, mint amikor azt mondják a birkzónak a karrierje csúcspontján, amikor szerződése van és jól megy a szekér, hogy figyelj, menj le a terembe és gyakorolj a többiekkel új mozdulatokat, hogy ne csak az az egy darab legyen. Edzzél velük, hogy kitartóbbá és jobbá válj. Legyél karakteresebb egy kicsit a közönség kedvéért. De az ember nem megy le, mert csak a buli érdekli, aztán pár hónap múlva egyszer csak csörög a telefon, hogy szerdától nem kell már jönni.
El kell fogadni, hogy tavaly lezárult egy korszak. Hogy a játékipar jövője hogy alakul ezután csak találgatni lehet.
Ja és igen most jön majd a betanult szöveg hogy de ha mindenki úgy állna ehhez mint én... hát igen akkor nagy bajban lennétek de ilyen sose lesz szerencsétekre
Én értem, h nem támogatod a nagy multikat, mert azok is nagy ívben sz.rnak rád, de akk bár ezeket a kis stúdiókat told meg kicsit, ha már úgyis mész nyugdíjba 2 hónap múlva.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.