Star Wars: Battlefront II bétateszt

  • Írta: Shifty
  • 2017. október 11.
Link másolása
Múlt hétvégén mindenki számára kipróbálható volt a Star Wars: Battlefront II multiplayer bétája, amivel természetesen mi is futottunk egy kört. Úgy tűnik, a DICE és az Electronic Arts tényleg odafigyelt a rajongók korábbi panaszaira.

A két évvel ezelőtt megjelent Star Wars: Battlefront felemás módon lovagolta meg Az ébredő Erő által keltett hullámokat. Hangulatát és látványát tekintve tényleg pazar élményt kínált a régóta várt folytatás, az összképet tekintve mégis messze elmaradt attól a minőségtől, amit egyébként a játékosok a DICE-tól megszokhattak. Ennek pedig legfőbb oka egyértelműen a túlságosan leegyszerűsített játékmenet, valamint a bosszantóan sovány tartalom volt. Utóbbi ugyan a későbbiekben ki lett küszöbölve, cserébe viszont egy teljes értékű játék árát kellett újból kifizetnünk, hiszen a szezonbérlet keretein belül lehetett csak új helyszíneket, hősöket, játékmódokat szerezni.

A múlt hétvégén megfuttatott multiplayer béta azonban már most előrevetítette, hogy a stúdió tanult a hibáiból, a kipróbálható játékmódok és az abban látottak alapján ugyanis elég tisztán kikristályosodik, milyen változásokat is eszközöltek a fejlesztők az alapvető mechanikák terén. Persze nem minden sikerült tökéletesen, így érdemes gyorsan kitérni a Star Wars: Battlefront II kinyitható ládáira, amelyek alapjában határozhatják meg a játék jövőjét. A loot boxok bevezetése ugyanis egyelőre inkább vészjósló, és félő, hogy nem éppen a későbbi egyensúly megteremtését hivatottak szolgálni. A rendszer hasonlóan működik az Overwatch-ban megismerthez, azonban míg ott csak kozmetikai kiegészítőket kapunk, a Battlefront II ládái sokkal komolyabb dolgokat dobálnak. A rendszer szerint kapunk naponta elérhető, teljesen ingyenes loot boxokat, továbbá a teljesítményünk után is megnyithatunk majd újabb és újabb ládákat, amelyek többek között a fegyvereink fejlesztéséhez szükséges kreditet és alkatrészeket, Star Cardokat és sok más, egyébként nagyon hasznos kiegészítőt tartalmaz(hat)nak. 

Ez önmagában még nem lenne akkora probléma, viszont a dobozokat majd valós pénzért cserébe is beszerezhetjük, és miután a teljesítményünk alapján időigényes lesz ládákat szerezni, könnyen lehet, hogy sokan nem lesznek türelmesek. Már csak azért sem, mert a különböző fokozatban elérhető Star Cardok rengeteget adnak hozzá majdani teljesítményünkhöz, és így teljesen meg tudják borítani az erőviszonyokat, ami akár a Battlefront II hosszú távú fennmaradását is veszélyeztetheti. Nagyon reméljük, hogy az Electronic Arts nem úgy akar kompenzálni, hogy az ingyen kínált komoly tartalom mellett akarja majd lenyomni a rajongók torkán a pay-to-win modellt!

Ezért egyébként azért is komoly kár lenne, mert a multiplayer bétakör alatt kipróbálható játékmódok alapján tényleg nagyon szórakoztató és meglepően összetett lett a játék. A cél természetesen még mindig nem a hardcore játékosréteg kiszolgálása, így a Battlefront II továbbra is az árkádosabb, szélesebb közönségnek jobban eladható mechanikákra épít, ellenben akad jó pár olyan alapvető újdonság, ami azt az érzetet kelti, hogy sokkal nagyobb szabadságot ad a játékos kezébe, mint az elődje.

Ami többek között az újonnan bemutatkozó kasztoknak is köszönhető, így a cél sikeres teljesítése érdekében végre teljesen eltérő feladatkörű karakterosztályok közül lehet majd választani. Amíg az Assault a frontvonalon, a közelharcban fog jeleskedni, a Heavy pedig a nehéztüzérséget képviseli majd, addig az Officer inkább a csapattagok erősítése és támogatása során lesz jól alkalmazható, a Specialist a pedig a felderítésben mozog majd otthonosan. Mindegyik karakterosztály teljesen eltérő képességekkel és fegyverzettel rendelkezik, ráadásul a Star Cardok is eltérőek számukra. A teszt során úgy éreztem, hogy az Officernél sajnos nagyon kilógott a lóláb, így az ő esetében mindenképpen szükség lesz némi erősítésre, mert a fegyverét leszámítva a képességei nem igazán voltak egyensúlyban. Ez egyébként látszott is a játékosok döntésén, mert nagyon kevesen választották ezt a karakterosztályt, pedig szerepét tekintve egy jól működő csapatmunka esetén bőven lenne létjogosultsága.

A Star Card-rendszer esetében most is összesen három különböző kártya használatára lesz majd lehetőségünk, viszont sokkal nagyobb szabadsággal válogathatjuk majd össze ezeket. Apró csavar, hogy alapjáraton csak egyetlen egyet tudunk használni, a másik két slot feloldása az adott karakterosztály fejlődési szintjéhez lesz kötve. A kártyák két nagy kategóriába tartoznak, vagyis lesznek aktív és passzív tulajdonságokat ígérő lapok, azaz van, aminek köszönhetően gyorsabban töltődnek újra az aktív képességek, és van, amivel nagyobb sebzést érhetünk el. Az aktív tulajdonságok alapvetően valamilyen speciális, általában erősebb, időlegesen bevethető fegyvert vagy képességet takarnak. Fontos tudni, hogy a kártyák négy eltérő ritkasági fokozatban lesznek beszerezhetőek, amelyek értelemszerűen az általuk nyújtott előnyök tulajdonságainak mértékét hivatottak még tovább erősíteni. A rendszer legnagyobb előnye, hogy teljesen személyre szabhatjuk az adott karakterünket, legyen szó a hősökről, a járművekről vagy a mezei kasztokról. Ha úgy döntünk, simán választhatunk három passzív vagy három aktív kártyát, de akár keverhetjük is őket. Ami viszont egyértelmű hátrány, hogy a paklik megszerzése csak komoly grindelés árán lesz elérhető, vagy a már említett pay-to-win modellen keresztül, ez pedig később megboríthatja az egyensúlyt.

A fenti bekezdésben említett hősök és komolyabb járművek megszerzése is megváltozott, így most már nem a pályákon elhelyezett power-upokra kell lecsapni, hanem teljesítményünk határozza meg, kit vagy mit sikerül feloldani. Ehhez azonban nem feltétlenül kell a legjobbnak lenni. Persze ez utóbbi nem hátrány, de én úgyis simán le tudtam csapni Reyre, Darth Maulra, Han Solóra, Boba Fettre vagy a különböző speciális egységek valamelyik droidjára vagy klónjára, hogy egyszer sem kellett hozzá az élen végeznem. Ha az ember tudatosan játszik, és odafigyel arra, ami az adott küldetés, és persze közben azért ügyes is, garantáltan lehetősége lesz feloldani a bónuszlehetőségeket. Persze az is igaz, hogy aki kifejezetten ügyes és rohamléptékkel gyűjtögeti a pontokat, az nyilván nagyobb eséllyel jut majd ilyen lehetőségekhez. Ennek ellenére még mindig igazságosabb és látszólag működőképesebb ez a rendszer, mint a powerup-os megoldás.

A béta során több játékmód közül is választhattunk. Az egyik az Arcade volt, amit egyedül vagy akár osztott képernyőn is ki lehetett próbálni. Az egyik ilyen küldetés a “Wipe Them Out”, a másik pedig a Roger, Roger” volt. Mindkettő a Galactic Assaultban is elérhető Naboo-i pályán, a Theeden játszódik. Az elsőben Darth Maul bőrébe bújva élvezhetjük ki a fénykard és az Erő előnyeit, míg utóbbiban a már említett harci droidok közül kell kiválasztatnunk egyet. Mindkét pályán versenyt kell futnunk az idővel. A negyvenfős Galactic Assault ezzel szemben a Walker Assault helyi megfelelője. A helyszín a már az E3-on is sokat mutogatott Theed, a Naboo bolygón, ahol a droidsereggel be kell vennünk a palotát, míg a klónseregnek az a feladata, hogy ezt megakadályozza. A több fázisból álló küldetéssorozat egyértelműen a csapatmunkán áll vagy bukik, ha az nem működik, akkor tulajdonképpen esélytelen, hogy sikerre vigyük a támadást vagy a védekezést, így a kasztoknak itt valóban komoly szerep jut.

A Strike-ról ez már annyira nem mondható el, az ugyanis a klasszikus TDM-hez hasonlítható a leginkább, némi feladatközpontúsággal ízesítve. A Maz Kanata bolygóján, a Takodanán játszódó küldetés során ugyanis az Első Rend egységeinek kell ellopnia egy ereklyét, amit aztán a kimenekítési pontra kell kijuttatnunk. Az Ellenállás ebben igyekszik megakadályozni minket. Pergős, addiktív, feszült, nyolc a nyolc elleni összecsapást ígér ez a játékmód, ami kifejezetten intenzív, feszült mérkőzések színtere lehet a jövőben. És természetesen a Starfighter Assault is kipróbálható volt, amit már a Gamescomon is megnéztünk. Mivel egy az egyben ugyanazt kaptuk, nem is nagyon érdemes ismételnem magamat. Egyértelműen ez a játékmód fejlődött a legtöbbet, és még mindig úgy tűnik, hogy ez lehet majd a Battlefront II egyik új slágermódja. A szintén behozott feladatközpontú kihívásnak és a sokat javuló irányításnak köszönhetően már a béta alatt is nehéz volt leszakadni róla. 

A Star Wars: Battlefront II múlt hétvégén kipróbálható bétája ugyan felvetett néhány kérdést, de azt is egyértelművé tette, hogy a készítők valóban odafigyeltek az első részt ért kritikákra. Rengeteg ponton jó irányba fejlődött a játék és a most kipróbálható játékmódok egytől egyig izgalmasak és szórakoztatónak bizonyultak. Ha a pay-to-win modellt sikerül elkerülni és kicsit finomhangolni a loot boxok rendszerét, akkor a rajongók és a könnyedebb kikapcsolódásra vágyó játékosok egyaránt megtalálhatják a számításukat.

A Star Wars: Battlefront II november 17-én jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

Kapcsolódó cikkek

17.
17.
gorbesz
Hol van mar a jo regi bf4 recept...a jarmuveknek a foldon lenne a helye, nem hulye pontok alapjan belespawnolni. Perfekt lenne ha ilyen lenne. Ocska arkadositas
16.
16.
shatterhand
Baromi unalmas jatekmenet. Az urcsatak meg csigatempoban zajlanak.
15.
15.
madSci
Nagyon pozitív volt a béta. A Starfighter zseniális lett, önmagában ez velviszi az egészet, remélem, lesz sok hasonló pálya. Nekem csak a strike volt kicsit felemás, kiegyensúlyozatlan.
Mivel az utóbbi egy hónapban rengeteget játszottam az első résszel, eléggé bennem van mindkettő, szerintem a II. sokkal tartalmasabb és fejlettebb, több az opció a kasztok révén, nehezebb is, de jobban értékeli a teljesítményt, több taktikai lehetőséget ad. Így utólag kár volt az összefércelt első részért és a tartalmatlanságáért.
Az EA felejtse el inkább a Battlefieldet, azt tényleg kár már erőltetni.
14.
14.
xICEMANx
Eszméletlen jó lett és rengeteget fejlődött és színesedett. Imádom. Előrendelés lesz de nem most.
9.
9.
strike19
Én kipróbáltam. Engem annyira nem nyűgözött le az egész.Az első részt 100 szintig toltam.Megvalva az őszintét ez is tetszik.De ha megveszem minden időmet megint ebbe fogom verni és nem jutok sehova az éltembe egyról a kettőre.
Casual gémernek tartom magam pedig naponta csak 4 órát jászok.
STAR WARS Battlefront2+ PS plus 1 év= kb 38 000 Ft és élettelen kockaság (1 évig)
8.
8.
Rezsidémon
lootbox-os, grindelős játék, teljes áron persze RÁADÁSUL teljesítménytől függetlenül ugyanannyi kreditet kap mindenki a meccsek után :D ha ez maradni fog a teljes verzióban, akkor ez a játék is mehet a kukába
6.
6.
user101
Én ezt az egész játékstílust nem értem, hogy a fenébe van egyáltalán létjogosultsága ?! Bemegy az ember 10-20 másodperc, meghal és kezdődik elölről az egész. :) De még ha 1-2 percig kibírja akkor is WTF az egész... Nem értem ebben mi a jó, de hát ők tudják ... :)
4.
4.
ollie92
#2: Ne beszélj zöldségeket, mondj inkább valami valós probémát, ha egy hős spawnol, addig nem választhatod, amíg él. Rocket trooperből is max csak 2 lehet.
3.
3.
ollie92
Nálam 9/10 a béta és 2017 legjobb játéka. Tartalom lesz dögivel, végre eltűntek a baszott OP hírók. 3 éra csatáit járhatjuk be, jól van optimalizálva, jó a gunplay, 4 külön kaszt, megfelelő TTK.
2.
2.
kivenoko
Kipróbáltam a bétát én is, de a 2015-ös résszel ellentétben ez egy óra játék után törlésre került. Mi az már, hogy a bétában hemzsegnek a csalók? Nem azért mondom mert béna vagyok, és beleszaladok a lövésekbe, hanem mert tényleg így van. A YT-on is van jó pár ezt igazoló videó. (Mellesleg a napokban hosszú idő után felraktam az előző részt és ott sem más a helyzet.) Mondhatják, hogy küzdenek a csalók ellen, meg majd a következő Update kigyomlálja őket. Szerintem meg totál telibe sz@rják hány cheater rohangál a játékban, ameddig veszik mint a cukrot. A játék is butább lett szerintem. Pontokért lehet kioldani a hőst egy körre? Marha jó volt 3 Han Soloval szembemenni 1 Heavy Droiddal...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...