Mit akarnak a fejlesztők a next-gentől?

  • Írta: InGen
  • 2012. március 20.
  • Hír
Link másolása
Sok pletykát hallunk azzal kapcsolatban, milyen hardver kerülhet a következő generációs konzolokba. A fejlesztőket azonban láthatóan ez sokkal kevésbé érdekli, mint néhány másik dolog. Ami érdekes lehet, főleg, ha a konzolgyártók az ő kéréseiket veszik alapul.

Persze alapvetően a legtöbb játékfejlesztő, főleg az Epic és a Crytek sok-sok erőt és high-tech hardvert vár a következő generációs konzolokba. Azonban amikor arról kérdezték őket, mit szeretnének igazán, akkor kicsit más dolgokat mondtak. Rod Fergusson az Epic Gamestől például kijelentette, szeretné, ha bármikor, bárhol játszhatna egy adott játékkal, és komolyabb online jelenlétet is akar.


Amir Rao, a Supergiant Gamestől ehhez nagyon hasonló kívánalmakkal rendelkezik: "Szeretném, ha tiszta útja lenne annak, hogy a következő generációs konzolok folyamatosan online kapcsolatban legyenek, és bármikor nagyon könnyen hozzáférhessek tartalmakhoz AAA-stúdióktól és indie fejlesztőktől egyaránt."

Érdekes módon David Jaffe, a God of War és a Twisted Metal készítője is a folyamatos kapcsolatot szeretné, bár kicsit másképp: "Azt szeretném, ha a konzol mindig bekapcsolva lenne, mint a PSP vagy a DS. [Itt valószínűleg az altatásra gondol - a szerk.] Ahogy öregszem, nálam egyre nagyobb problémát jelent, hogy végigszenvedjem az induló logókat és ba**akodjak a töltéssel."

Ted Price az Insomniac Gamestől Jafféhoz hasonlóan utálja a várakozást, és "azonnali betöltést" szeretne. Ami valószínűtlen, de rajta kívül még több megkérdezett is emlegette a sokkal rövidebb töltési időket.

Ezen kívül megkérdezett fejlesztők nagy része szintén állandó és jobb online konnektivitást szeretne, cloud játékokat, még precízebb mozgásérzékelést, és ezzel párhuzamosan gomb nélküli irányítást.

50.
50.
p3ti
#48: Még jó hogy csendben jegyezted meg , mivel nem tudom te hol látod a konzolok nyűglődését . És mégis milyen címekre gondoltál ? A legtöbb vagy exclusive vagy konzol exclusive . Az hogy az alan waket kiadták utólag nem tartom olyan nagy forradalomnak.
49.
49.
Scorpion02
#47: Persze:) nincs vele gond :D
48.
48.
Egyébként csak csendben jegyzem meg, hogy mi PC-sek örülhetünk annak, hogy a konzolok már ennyire nyűglődnek, mert szinte minden jobb cím szépen kijön nekünk is... Bár azért egy Gears 2-3 még biztos jól esne még így 2012-ben is...

Az, meg, hogy már a sony is "csak" egy pc-lesz, hát öröm a köbön. A végén tényleg csak a dobozban fognak különbözni és nem kell portolgatni, meg elég egy féle unreal, cry, frostb... stb. :)
47.
47.
kharami
#43: Én is igy vagyok vele!:) Nem rég vettem egyet megint (mert régen még mikor megjelent volt egy sima fehér, nem elite) és teljesen meg vagyok vele elégedve! Igaz néhol kicsit döcög de nem vészes és a mai napig jönnek rá szemkápráztató játékok! Jóó ha belemegyünk, hogy ott alacsony felbontású a textúra, ott mosottas itt szar ott szar akkor persz enem lesz jó senkinek aki maximalista, de ha összességében nézzük a dolgokat, akkor bőven szép az a látvány amit produkál!:)
46.
46.
Stranger
45.
45.
kese1992
#44: :D nagyon adom! ++ :) bár ha ezt így bevezetnék a videó játék piac nagyon nagyon hamar csődbe kerülne a rengeteg ember elküldése miatt :D
44.
44.
Szabályokat szeretnék mégpedig:

- Fejlesztől kategóriába sorolása (jutalmak, kedvezmények... érdekelté tenni őket)
- Fejlesztési költség-határ (legyen mondjuk $20m)
- Marketing költség határ ($1 azaz egy dollár :)
- Metacritic költözzön be PSN és XBL-re, legyen hivatalos és GÉP-ID illetve (fél) hivatalos médiák kapjanak saját ID-t !
- Trollokat ideiglenes eltiltással "jutalmazni" (Lásd ME3 0 pont ):
- Teszter és játékos 20 % eltérés felett teszt íróját ideiglenes eltiltással "jutalmazni" :)
- 60 % értékelés alatt fejlesztő ideiglenes eltiltása, visszasorolása
- 40 % alatt végleg kib@szni :)
- Minden Konzolgyártónak lehet 1-2...5 saját csapata aki Exkluzívot csinál, szabályozni
- A többiek kötelezően mindent mindenre megcsinálnak
- Silány portért ideiglenes eltiltással "jutalmazni" :)
- mindenki 3-bol minimum 1 játékának innovatívnak / kreatívnak kell lennie (szavazás 50% esetén marad, különben bünti :)

aztán lennének még zseniűlis ötleteim. :DDD
43.
43.
Scorpion02
Nekem tökéletes a 360...a grafikával sincs bajom nem vagyok grafika b*zi én még azt mondom hogy ráérne a nextgen.
42.
42.
thrillseeker
A fejlesztők igényeihez meg csak annyit, hogy számomra hihetetlen, hogy ilyen szarságokkal foglalkoznak, mint állandó online kapcsolat, meg gomb nélküli irányítás! Innen már csak az hiányzik, hogy pl. legyen szebb az új logó vagy ilyesmi.
Azt vártam volna, hogy mondjuk többszörös teljesítmény növekedést, jobb kompatibilitást, könnyebb optimalizálhatóságot ezáltal rövidebb fejlesztési időt vagy valami ilyesmit szeretnének.
És ilyenek fognak nekünk játékot fejleszteni a jövőben!
41.
41.
thrillseeker
#36: Teljesen igaza van abban a srácnak, hogy a fejlődést nem csak az egyre nagyobb felbontású textúrákban kéne látni. A full HD már egy olyan részletességet nyújt ami az emberi szemnek bőven elég. Sokkal inkább a kidolgozottságra kéne rágyúrni, arra hogy a világ ahol a játék játszódik, ne csak egy díszlet legyen. Minél több tereptárggyal és NPC-vel lehessen interakcióba lépni. Lehetne fejleszteni a környezet rombolhatóságát, a nagyobb tömegek egyidejű, egyéni animációit, az arcmimikát stb. És lehet, hogy ez a fejlesztők dolga, de ehhez az izmos hardvernek is meg kell lennie. Szerintem az új hardvereknek ezeket kellene támogatniuk. Persze belátom, hogy a kiadóknak és a fejlesztőknek nem feltétlenül ez a céljuk, mármint hogy nem részletes és tartalmas játékot fejlesszenek, hanem szép és eladható szarokat rövid fejlesztési idővel.
40.
40.
Én annyit szeretnék amit most is, és bármelyik generációban, élvezetes, jó és teljes játékokat, amikkel élvezet játszani, élvezet őket végigtolni, hazaérve, leülve a gép elé belevágni, kalandozni benne. Játékidő, minőség, és nem kell a sok rohadt dlc letölthető az eredetiből kivágott cucc. Ez persze rég volt, ma már nem így megy, így ez csak ábránd.
39.
39.
TEEBEEX360
Hát nagyon nem jó pletykák ezek! Látom sok mindenkinek nem tetszenek azok a dolgok amit a fejesek akarnak kint. Én erre csak a annyit mondok, hogy hiába sírunk mi magyar nép, kurvára le vagyunk tojva. És a köv konzolt is befogjuk cumizni, ha ezeknek a kéréseknek eleget tesznek. Mint ahogy minden másban szívunk itt Mo-n.
38.
38.
Göndör
Felőlem bármit csinálhatnak,nyilván jobb lesz mint a mostani generáció DE a kontrollerhez ne nyúljanak!legalább is ne vegyék ki!:) nekem annyira nem tetszik ez a mozgásérzékelős ugarbugrálós dolog...üdv
37.
37.
simon 555
nem értem minek erőltetik ezt...
rakjanak alá egy új atom erőművet és kész is a next-gen konzol...
nem kell ide mindenféle baromság.na meg csinálják meg a kompatibilitást visszafelé és kész van.am azt csak nem lépik meg,hogy kiveszik a kontrollert és csak a mozgásérzékelőre hagyatkoznak.akkor PC-n hogy működne?mert ha PC-n lehet majd billel és egérrel irányítani akkor konzolból sem dobhatják ki a kontrollert.
36.
36.
Quent1n
#35: Általánosságban írtam a next-genről mint jelenségről. :) Természetesen a játékokért a játékfejlesztők felelősek, de félő, hogy ha megkapják a bika hardvert ahol nincsenek ilyen komoly korlátok akkor több kacat lesz. :) A konzolokhoz annyit, hogy szerintem nem pusztán a grafikus és számítási teljesítményért felelős hardvereket kéne fejleszteni a next-gen "életérzéshez". Szerintem. :) A felhős téma pl. egy egész tetszetős dolog a precízebb mozgásérzékelés pedig alap kéne hogy legyen. A gomb nélküli irányításnak szerintem nincs sok értelme önmagában, inkább úgy, hogy lehessen gomb nélkül is vezérelni a konzolt vagy egy adott játékot DE lehessen gombos-mozgásérzékelős kontrollereket is használni.
35.
35.
Nando
#34: Szerintem ennek semmi köze nincs konzolhoz (hardverhez), ezért a játékfejlesztők, desingerek a felelősek. ;) Ezt kár számonkérni az MS-en.
34.
34.
Quent1n
Engem továbbra is az zavar, hogy még mindig szinte csak a látványról és az internetről szól az egész nem pedig a játékszoftverek igazi tartalmáról.

Nem csak attól lehet szép egy játék ha 1080p-be megy full extrán, mindenféle élsimítással, szűréssel kutyafaszával. Attól is szép lehet ha a kép amit a játékos elé tárnak ízléses és művészi, látszik, hogy minden a helyén van rajta. És pont ezért van, hogy egy Uncharted 3 de még a kettő is lehet gyönyörű játék, holott tudjuk, hogy technikailag messze vannak a PC-n elérhető technikai színvonaltól de egyszerűen a látvány megfogja az embert, mert annyira zseniálisan van megkomponálva az egész. Amikor az Uc3-ban a sivatagban bóklásztam a semmi közepén, marhára nem tűnt, fel, hogy nincs 1080p vagy bármi, egyszerűen magával ragadott....

Egy next gen konzoltól amit képességekben még elvárnék, hogy vezeték nélkül rugalmasan kommunikáljon a mobiltelefonokkal és akár a számítógéppel. Lehessen vele videot készíteni akár az otthoni képeinkből. Legyen benne kártyaolvasó és legalább 6db USB3-as port. Én annak is örülnék ha akár filmet is föl lehetne velük venni a Tv-ből, miért ne? :) De a lényeg, hogy a játékok legyenek tartalmasak, változatosak és nyújtsanak lebilincselő élményt. :)
33.
33.
volkornka
#19: Az Avatar szint az még semmi. Az egy silány minőségű renderelés, mert ugye film, ezért lehet csalni.
32.
32.
Stranger
Mindig bekapcsolt konzol, folyamatos net kapcsolat, gyorsabb betöltés? Valami innovatív játékélményt növelő ötletük nincs? Felhőben való játéknak meg mi értelme ha bírja a konzol? Annak akkor van értelme ha nem akarsz gépet fejleszteni, hanem csak külső szerverről akarsz játszani. És megvannak a grafikai hátrányai is...
31.
31.
kharami
#25: :) Nem nem! Én is rövidítettem mert már kezdtem fáradni!;)
30.
30.
Raam989
És hogy a játékosok mit várnak, az nem érdekel senkit? Mert szerintem kicsit tele van már a töke a népnek a zsákszámra érkező CoD koppintásokkal és a klissés, mindenféle innovációt nélkülöző "ponyvajátékokkal"...
29.
29.
Nando
Az a gond a generáció váltással, hogy annak azért lesznek járulékos vesztesei is, kapásból mondjuk a játékosok, mert az fix, hogy erősebb hardver magával vonzz olyan kellemetlen apróságokat is, mint a még hosszabb fejlesztési idő, még több fejlesztő, ebből következően a még kevésbé kreatív játékokat, s elengedhetetlenül jön az áremelés is.
27.
27.
DON GONDOCS
legyen értékálló a konzol, legyen felhasználó barát kezelő felület, ja és a játékok necsak grafikában hanem dinamikában-tartalomban is legyen erős.
25.
25.
Necreon
#24: Oh, nem tűnt fel a pont elsőre, mondom az Redemption de pirosnak olvastam, az én hibám. Hulla vagyok, este van, és nincs még mindig SZERKESZTÉS gomb. Fail :(.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...