Már az id Software régivonalas FPS-e is támogatja a Vulkan API-t, miután a Steamen elérhetővé vált az erre szolgáló patch, és ezzel párhuzamosan az NVIDIA és az AMD is frissítette a drivereket.
Oké, de mi is az a Vulkan API? Voltaképpen a DirectX 12 konkurenciájáról van szó, amely egy teljesen új grafikus környezetet jelent a fejlesztők számára. Így hatékonyabban tudják kiaknázni a GPU-ban rejlő lehetőségeket, ami nagy vonalakban annyit tesz, hogy jelentősen megugrik majd a framerate, ha a videokártyád támogatja az új API-t. Az AMD szerint 20 vagy annál több százalékkal is, sőt Radeonokon még az aszinkron compute-nak is örülhetünk.
A játék menüjében immáron választhatunk az OpenGL- vagy a Vulkan-renderelés között. Az fejlesztők technikai igazgatója, Robert Duffy szerint mindez a játékosok javát szolgálja: ha valakinek a szupergyors framerate számít, akkor mindenképpen a Vulkan API mellett kell döntenünk, de a friss VGA-driverekkel a régebbi GPU-k tulajdonosai is teljesítménynövekedéssel szembesülnek majd.
Mondjuk ertelmet nem latom, mert ha regi kartyaval jobb a teljesitmeny, akkor ugye miert menne az ember gyermeke az ujabb kartyara?
Opengl-vel nekem tokeletes, a vulkan meg legyen annak akinek segit barmiben is.
Az se tudni hogy az 1000 széria hogy fogja kihasználni.
Az AMD-knél van fejlődés. 20-50 FPS+ a R9 280x-nél is (Ami lassan 5 éves kártya)
Nekem 1080pben high beallitasokkal 95%ban stabil 60 fpssel (neha lemegy 55 korulre). Vulkannal 45 fps es az esik le 35re. 60ra fel sem megy.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.