Persze nem hangzik túlságosan jól, ha grafikai tuningról valaki a látványos vagy bámulatos szó helyett azt írja, hogy izgalmas, de ebben az esetben talán mégiscsak ez a helyes kifejezés.
Ugyan a The Divisionön, az Anthemen és a Just Cause 4-en is eléggé nagyot dobtak az új effektek, a látvány számunkra elsősorban a next-gen konzolok miatt érdekes. Ennek oka, hogy jó eséllyel a PlayStation 5 és az Xbox Project Scarlett is támogatni fogja a valós idejű sugárkövetést, így ha a generáció első éveiben a szóban forgó játékok remasterelt verziót kapnának, eléggé nagy a valószínűsége annak, hogy látvány tekintetében valami olyasmire számíthatnánk, mint amit az alábbi videók is mutatnak.
"Ilyen lehet a sugárkövetéses next-gen grafika?" A válaszom röviden: Nem.
Ez a mondat nem is tudom, hogy vicces, vagy tragikus, vagy szomorú. Az kéne még csak minden 2 éves játékot újra kiadni remasterbe.
Jobb fizika, AI, komplexebb játékok kellenének.
A valóság az, hogy ma is - ahogy egy évtizeddel ezelőtt - minden adott ahhoz, hogy jó játékok készüljenek. Nem kell tökéletes grafika, zene, nincs szükség motion capture-ölt jelenetekre és óriási pénzekért beszálló szinkronhangokra sem. A lényeg az, hogy a játék érdekes legyen és élvezetes, interaktív, kihívó, legyőzhető, személyes élmény, ami akár egy jó könyv, film, zene velünk hagy valami útravalót. A probléma persze az, hogy ez utóbbiakat nem könnyű mérni, demonstrálni, támogatást, pénzügyi hátteret találni. Sokszor a közönség is hibás, mennyi művész halt meg úgy, hogy műveiket sosem ismerték el életük során, csak később. Mennyi színes, értelmes, érdekes sorozat bukott bele abba, hogy nem sikerült kitűnnie a középszerű médiatermékek agyonmarketingelt óceánjából.
Ezek valóban sokat lendítenek a hatáson, de nagyon messze vannak a fenti videóktól. Itt azt látom mintha valaki felcsavarta volna a kontrasztot, a szaturációt és a képélességet. Emellett van pár screen-space effekt, ami jó - de ugye ezeknek megvannak a maguk hibái (pl. ami nem látszik a képen közvetlenül, annak nincs tükörképe sem). Minden színes, meg csillogó így már, de nem élethű. És ez utóbbi szerintem fontosabb lenne.
Viszont a köv. genben le kell mondani az RT-ről, mainstream PC és konzol szinten is. 30 helyett 60FPS, natív 4k, kicsit jobb grafikai assetek és már el is költötték a plusz teljesítményt, hol van ehhez RT. Max ha felhőből számoltatják.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.