A videójátékokban az utóbbi években megjelent számos trend közül a talán a mikrotranzakciók a legkitartóbbak. Ennek egyik oka, hogy számos kontextusban kifejezetten jól működő modellről van szó, például az ingyenes játékok esetében ezek alkotják a fejlesztők fő bevételi forrását. Amikor viszont offline játszható, egyszemélyes játékokról van szó, akkor igen nehéz még a legolcsóbb, játékbeli előnyt kínáló opcióra is elfogadással tekinteni.
A Dragon's Dogma 2 esetében borult ki az a bizonyos éjjeli edény, főleg, amikor a fejlesztők a játék megjelenése előtt még teljes mellszélességgel védték a gyors utazással vagy a 30 fps-sel kapcsolatos dizájnbeli döntéseiket, hogy aztán a gyengélkedő teljesítményről szóló híreknél csak a valódi pénzért megvásárolható in-game tárgyak körül kialakult botrányról szólók legyenek hangosabbak. A Capcom más játékaiban is meglépte korábban a játékon belüli vásárlást, mint például a Devil May Cry 5 vagy a Resident Evil 4-remake.
Most a Stellar Blade-et készítő Shift Up CEO-ja, Kim Hyeong-tae jelentette ki egy interjúban, hogy játékuk nem fog mikrotranzakciókat tartalmazni. Akár az alapkiadást, akár a deluxe verziót vesszük meg, nem fogunk tudni további játékon belüli előnyt vagy kényelmi feature-t vásárolni. Kim nem zárta ki sem a jövőbeni DLC-k, sem pedig a feláras történeti kiegészítők érkezését a játékhoz, azonban jelenleg nem dolgoznak ilyeneken. Eve további ruhái ingyenesek lesznek, kivéve azokat, amelyek valamilyen kollaboráció révén kerülnek a játékba egy másik IP-ból.
A Stellar Blade április 26-án jelenik meg PlayStation 5-re.
Egyébként nyálcsorgatva várom, iszonyat jónak tűnik :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.