Bit.Trip Presents Runner 2: Future Legend of Rhythm Alien villámteszt

  • Írta: Daks
  • 2013. március 23.
  • runner 2, teszt, x360
Link másolása
Értékelés 7.2
A ma esti izgalmas epizódot a Shorty’s Milk Brine hozta el nektek. Lehetne rosszabb is. Charles Martinet vagyok, és itt az idő, hogy a Bit.Trip bemutassa a Runner 2: Future Legend of Rhythm Alient!

Commander Video a csoda és a képzelet világának foglya lett. Gonoszokat üldözött társaival a Föld hiperszférájában, mikor sorsa utolérte őt, s egy párhuzamos univerzumba száműzte. Mega szuper ultra extra erejének köszönhetően hősünk azonban nem adja fel a harcot, s elindul, hogy megküzdjön a gonosszal, visszaszerezve életét, szabadságát. Az ő története következik.


Futnunk kell, s menekülnünk. A Gaijin Entertainment és az Aksys Games legújabb közös játéka nem mindennapi kalandokat nyit meg előttünk, a Bit.Trip Presents Runner 2: Future Legend of Rhythm Alien élményben és hangulatban is különleges platformer. Commander Video bőrébe bújva ki kell jutnunk mesebeli börtönünkből, színes, boldog vidék ez, a látszatnak hinni azonban nem szabad, a gonosz keze mindenhova elér. Sötét erők uralkodnak, s minél tovább maradunk itt, annál nagyobb az esély, hogy sose látjuk újra barátainkat, szeretteinket.


Öt világ, százhúsz pálya, és öt főnök vár ránk. A hazajutáshoz be kell utazzuk a teljes vidéket, legyőzve a hadurakat, a feladat izzasztó és embert próbáló. A játék igazi keményvonalas stílust képvisel, percenként halálozunk el benne, mégse adjuk fel a harcot, a nehézségi szintet tologatni felesleges is, nem nyersz vele sokat. Ha Commodore 64-en és Super Nintendón nőttél fel, akkor a Runner 2 a te választásod lesz, megcsap a nosztalgia szele, sokan próbálják meg feltámasztani az oldalnézetes játékokat, de csak keveseknek sikerül.


Addiktív kalandokban lesz részünk, a játékmenet legnagyobb érdekessége pedig, hogy hősünket csak részben irányíthatjuk. Magától fut, nekünk csak ugranunk, csúsznunk, rúgnunk, kapaszkodnunk és védekeznünk kell, folyamatosan tűnnek fel előttünk az akadályok, Commander Video viszont nem lassít, nincs itt, mi megállíthatná őt. Ha nekimegyünk valaminek, vagy lezuhanunk, akkor a pálya elejére, vagy a legutóbbi checkpointra kerülünk vissza, menekülésünk közben pedig aranyakat, illetve upgrade csomagokat szedhetünk össze. Előbbi az értékelésnél, és a továbbjutásnál kap fontos szerepet, utóbbi pedig hősünknek ad némi energiát, gyorsabb lesz tőle, és nagyobbat is tud ugrani.


Szerezhetünk extrákat, illetve vannak rejtett pályák is. Nyolc alternatív helyszínt látogathatunk meg a végigjátszás során. A 8-bites nosztalgiapályák imádni valóak, alig pár kockából és színből állnak csupán, s a zene is a régi időket idézi, az öregebbeknek könny fog csordulni a szeméből. Ha pedig a zenénél tartunk, akkor említsük meg a játék ritmikus pályaszerkezetét is. Betétdalok nincsenek, a kalandok alatt csak az alap megy, a dallamot pedig a hangeffektek adják. Ugrás, leérkezés, csúszás, csőlovaglás, mindegyik külön hangokat csal elő, az egészet pedig úgy építették fel, hogy ritmikus, fülbemászó dalok szülessenek minden tettünkből. Fantasztikus.


Aranyos kis játék a Bit.Trip Presents Runner 2: Future Legend of Rhythm Alien, nagy kár viszont, hogy hamar bele lehet fásulni. Egy tizenhárom eurós címtől nem várunk sokat persze, a folyamatos futás miatt viszont a végigjátszás nem hagy mély élményeket bennünk, Commander Video a reflexeinket teszi próbára csak, mintha egy nagyon hosszú QTE-t látnánk, olyan az egész. Több változatossággal, és színesebb játékmenettel tökéletes platformer lehetett volna belőle, így csak annyit mondok, jó lett. Megéri a pénzét, lehet szeretni, és lehet rajongani érte. De nem egy iránymutató cím.


12.
12.
Daks
#11: Villámtesztet olyan játékok kapnak, amik stílusukból adódóan nem igényelnek mélyebb elemzést, elég róluk röviden beszélni. Arcade és letölthető játékok, mobilra készült címek ilyenek például. Hogy melyik játékkal mennyit kell játszani, hogy kiismerd, az a dobozos címeknél is változó, egy autós játék hamarabb letesztelhető, mint mondjuk egy RPG. A villámtesztet nem ez határozza meg.
11.
11.
Mi az, hogy villámteszt? Előre felvezetése annak, hogy ez egy ötbekezdéses darab lesz, vagy csak fél óra játék után íródott?
10.
10.
Jared
9.
9.
jszili32
Ez a játék szerintem csak iOS-on vagy androidon állná a helyét.
8.
8.
Norbiii
#5: Mario és a Donkye Kong_?? Nem mondod?? Nekem is, de jó. :) :)
Nagyon sok NINTENDO-s blogot írok/írtam, és sokszor írok a Marioról, és a Donkey Kongról is. :D
Örülök.
7.
7.
Daks
#6: Mint runner játék, tényleg nagyon jó, és lehet, hogy a legjobb. Ezt nem vitatom.
6.
6.
Kocsis92
#5: fpsből nekem pedig a battlefield és a farcry
a gond csak az hogy ez nem egy "platformer" hanem egy "runner" játék amivel televan a net, és kétségtelenül ez a legjobb a fajtájában.
5.
5.
Daks
Amúgy a platformerek közül a Mario, Donkey Kong, Rayman trió a kedvencem. Sajna a Runner 2 nem közelíti meg őket.
4.
4.
Daks
9 alatt is van élet. Jó játék, ahogy a cikkben is írtam, én viszont hamar belefásultam. Az agyad kiszámolja, hogy azzal a sebességgel, ahogy a kis fickó fut, milyen hamar veszed észre az akadályokat, és tudod őket átugrani / kivédeni, utána azt az egy pontot bámulod akaratlanul is. Elég fárasztó szerintem.
3.
3.
Cuppak
7.2 ? Legalább 9-t érdemel.
2.
2.
Dreadlox
1.
1.
Kocsis92
nevicceljetek már. runner játékok legjobbja és csak 7.2?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...